קניון איילון שוב יהיה סגור ביום ראשון, אחרי שנפתח בניגוד להנחיות ביום שישי. כך מדווחת אתמול (שבת) קבוצת עזריאלי. גם קניון חיפה וקניון מודיעין לא ייפתחו היום. הסיבות, כך לפי גורמים בענף: חשש מקנסות, מספר קטן של רשתות שפתחו חנויות ורצון להביא את מתווה הקניונים לממשלה.
לעומת זאת, קניוני עופר של קבוצת מליסרון כן תפתח את הקריון, גרנד קניון באשר שבע והקניון הגדול בפתח תקווה היום כפי שעשתה ביום שישי האחרון.
1 צפייה בגלריה
חנויות נפתחות בקניון אילון ברמת גן
חנויות נפתחות בקניון אילון ברמת גן
חנויות שנפתחו ביום שישי בקניון אילון ברמת גן
קבוצה עזריאלי פתחה ביום שישי את קניוני איילון, חיפה ומודיעין, בניגוד להנחיות. לטענת הקבוצה, מדובר היה בפיילוט והיא חזרה בה מכוונתה לפתוח ביום ראשון.
בסך הכל נפתחו 7 קניונים כחלק מ"מרד הקניונים" לאחר חודשיים שהיו סגורים. בין היתר נפתחו כל חנויות רשת "פוקס", ובנוסף נפתחו גם חנויות רשתות "פוט לוקר", "דה צ'ילדרנס פלייס" ו"מנגו". בקניון איילון נפתחו 45 מתוך 180 החנויות. בתי הקפה נשארו סגורים בקניון זה, פרט ל"פסטה בסטה" בטייק אוויי. חנויות רשתות "קסטרו", "רנואר" ו-H&M ואחרות נותרו סגורות. חנויות רשת "זארה" ייפתחו ביום ראשון.
"מרד הקניונים" החל בעקבות ההנחיות המאפשרות את פתיחתם של מתחמי קניות פתוחים בלבד. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס שלשום לכך ואמר: "זה לא הזמן לפתיחת קניונים באופן גורף. אנחנו הולכים לפיילוט שיכלול כמה קניונים בכמה מקומות, כדי לראות אם יש יכולת לשלוט במספר הקונים והנכנסים לחנויות והיכולת לאתר אותם".
מקבוצת עזריאלי נמסר: "פתיחת שלושת הקניונים הייתה על פי עקרונות המתווה המתגבש עם משרדי הממשלה הרלוונטיים. עד לקבלת החלטות חדשות בסוגית המתווה על ידי קבינט הקורונה, קניוני הקבוצה יישארו סגורים ויפעלו במתכונת המאושרת על ידי הממשלה".
פורסם לראשונה: 17:26, 21.11.20