טורניר גמר הסבב: הטניסאי הרוסי המדורג 4 חזר הערב (שבת) מפיגור מערכה מול המדורג שני בעולם בדרך ל-6:3, 6:7(4), 3:6 שהשאיר אותו המושלם היחיד בטורניר עד כה. בקרב על התואר יפגוש את האוסטרי שהדיח מוקדם יותר את ג'וקוביץ'
האם מדובר בתחילתם של חילופי משמרות בצמרת הטניס העולמית: המדורגים ראשון ושני בעולם בחוץ, המדורגים שלישי ורביעי בגמר לקרב על זכייה ראשונה בתואר. דניל מדבדב ניצח הערב את רפאל נדאל 6:3, 6:7(4), 3:6 והצטרף בגמר טורניר גמר הסבב לדומיניק תים שהדיח מוקדם יותר את נובאק ג'וקוביץ'.
4 צפייה בגלריה
מדבדב
מדבדב
מדבדב
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
נדאל מאוכזב
נדאל מאוכזב
נדאל מאוכזב
(צילום: AFP)
מדבדב השלים מהפך אחרי שהפסיד במערכה הראשונה, ושרד שובר שוויון בשנייה, כדי לשייט עם שתי שבירות במערכה השלישית מול הספרדי המדורג שני בעולם. מדבדב נותר הבלתי מנוצח היחיד בטורניר עד כה.
מוקדם יותר השיג תים ניצחון דרמטי 5:7, 7:6 (10), 6:7 (5) על המדורג 1 בעולם נובאק ג'וקוביץ'. שבירה אחת במשחקון ה-11 הספיקה לאוסטרי (3 בעולם) כדי לנצח 5:7 במערכה הראשונה. זו השנייה נכנסה לשובר שוויון סופר-דרמטי. תים פתח עם 0:2, נולה הפך ל-2:4, אבל האוסטרי הצליח בהמשך להשיג ארבע נקודות משחק. ג'וקוביץ' הציל את כולן וסגר את השובר שוויון עם 10:12.
4 צפייה בגלריה
דומיניק תים
דומיניק תים
ניצחון ענק. דומיניק תים
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' מאוכזב
נובאק ג'וקוביץ' מאוכזב
נובאק ג'וקוביץ' מאוכזב
(צילום: AFP)
המערכה השלישית שוב נכנסה לשובר שוויון, והוא היה עוד יותר משוגע. ג'וקוביץ' כבר עלה ל-0:4, אבל תים לקח שש נקודות רצופות וסגר עניין עם 5:7 ו-1:2 במערכות.
תים, אגב, עומד השנה על מאזן 1:22 מדהים במשחקים בהם הוא ניצח במערכה הראשונה. ג'וקוביץ', שסיים את שלב הבתים במקום השני, לא יצליח לזכות בתואר אותו קטף ארבע פעמים בעבר, האחרונה ב-2015.
פורסם לראשונה: 19:11, 21.11.20