אחרי בחירתם של דני אבדיה (מקום 9) וים מדר (47) בדראפט ה-NBA שנערך בשבוע שעבר, הישראלים הבאים שעומדים בתור להיבחר הם ככל הנראה גלעד לוי בן ה-18 (2.16 מ') שמשחק באסטודיאנטס הספרדית ונועם דוברת (18, 1.94 מ') ממכבי ראשון לציון.
בזמן שלוי מתאמן ומשחק רחוק מהעין בספרד, את דוברת אנחנו רואים מדי שבוע וגרף ההתקדמות שלו בהחלט מרשים. אתמול (שבת) הוא אמנם קלע רק 8 נקודות בניצחון של מכבי ראשון לציון 85:93 על בני הרצליה, אחרי קאמבק אדיר שבמסגרתו חזרו הכתומים מפיגור של 20 נקודות, אבל במאני טיים תפר הגארד המוכשר שלשה שסגרה סיפור.
3 צפייה בגלריה
נועם דוברת
נועם דוברת
דוברת. הדבר הגדול הבא
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
גלעד לוי
גלעד לוי
גלעד לוי. פוטנציאל אדיר
(צילום: עוז מועלם)
"זאת המטרה, להגיע הכי רחוק שאפשר", אמר דוברת על הרצון שלו להיבחר בדראפט ה-NBA ולשחק בליגה הטובה בעולם. "יש לי עוד דרך לעשות, אבל זה אפשרי". על הבחירה באבדיה ומדר, הוסיף דוברת: "קמתי בלילה כי הייתי חייב לצפות בזה, חיכיתי לראות באיזה מקום דני ייבחר. לא הצלחתי כבר להישאר ער לבחירה של ים. התרגשתי בשביל שניהם".
דוברת מספק עונה טובה מאוד עד עכשיו עם 12 נקודות, 3.5 אסיסטים ו-2.8 ריבאונדים ב-28.5 דקות בממוצע למשחק. "זה משהו שנבנה לאורך השנים שלי פה", הוסיף הגארד על הקרדיט הרב שהוא מקבל מגיא גודס. "שמח שאני יכול לתרום ולהחזיר לקבוצה, גיא נותן לי להשתפשף".
3 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גודס
(צילום: טל שחר)
הלאומי, עודד קטש, זימן את דוברת לסגל הרחב של הנבחרת לקראת הנסיעה מחר ל'בועה' בוולנסיה לצמד המשחקים מול ספרד ורומניה במוקדמות יורובאסקט 2022, והוא צפוי לערוך בכורה במדים הלאומיים כבר בגיל 18. "האמת שזה מאוד מרגש. זה רגע חשוב עבורי ומהווה ציון דרך. אני כבר מחכה לזה", אמר דוברת.
כבר הרבה שנים מדברים על דוברת כפוטנציאל גדול, וכן על לוי. יחד עם זאת, לא נראה שהם ינסו להיבחר בדראפט הבא, לאור השחקנים האיכותיים מאוד, כולל מאירופה, שמתכוונים להירשם אליו, אלא מכוונים לזה של 2022 בו הם כבר יהיו בני 20 ואחרי ניסיון של עוד שנתיים ברמת בוגרים, כשהחשיפה אליהם מצד סקאוטים מהליגה הטובה בעולם תהיה רחבה יותר.