פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) הפך אתמול (שבת) לאחת התקוות הגדולות של המשלחת הישראלית לאולימפיאדת טוקיו כשזכה במדליית הזהב באליפות אירופה בג'ודו.
היום המושלם של פלצ'יק הסתיים בניצחון בגמר על האלוף הקודם, ארמן אדמיאן מרוסיה – וכמו שאומרים, אם אתה רוצה להיות הטוב ביותר, אתה צריך לנצח את הטוב ביותר.
3 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק (שני משמאל) על הפודיום
פיטר פלצ'יק (שני משמאל) על הפודיום
"רגע מטורף". פיטר פלצ'יק (שני משמאל) על הפודיום
(צילום: אורן אהרוני)
רגע לפני שהוא עלה על המטוס מפראג חזרה לישראל, הג'ודוקא התראיין לאולפן ynet ודיבר על התחושות רגע אחרי הזכייה.
"רגע מטורף, רגע שעוד ייקח זמן לעכל אותו. אני מאוד מאוד מתרגש", אמר פלצ'יק. "אני מאוד מאושר. זו מעין חותמת שכל מה שאני עושה, אני עושה בצורה חכמה ונכונה, וזה הכל. אני ממשיך קדימה, לא נח על זרי הדפנה, נחזור לארץ, נמשיך להתאמן חזק. לא שוכח את המטרה הגדולה את האולימפיאדה שתהיה בקיץ, ב-2021 בטוקיו. שם אנחנו נגיע בתקווה הכי מוכנים, בשיא".
תגיד, איך זה לחזור לשטיח בתקופת קורונה כשהייתה הפסקה גדולה ובוטלו תחרויות ואימונים? "היו הרבה מאוד מקלות בגלגלים בתקופה האחרונה, זה נכון, אבל אני חושב שדווקא אנחנו כנבחרת הצלחנו לשמור על הכושר עד כמה שאפשר. המשכנו להתאמן כל אחד, גם אם זה כאינדיבידואל או גם אם זה כנבחרת, קפסולות, לא קפסולות. ניסינו כל הזמן לשמור על הילוך גבוה ואני חושב שזה מוכיח לנו שאנחנו מאלה שהצלחנו לנצח את הקורונה וזו החותמת".
3 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
התרגיל המנצח של פלצ'יק בגמר
(צילום: אורן אהרוני)
תגיד, על מה חושבים? על מה חשבת שאתה מבין שאתה זוכה ואתה אלוף אירופה? "הרגשתי שזה הרגע שלי, הרגשתי שזה הרגע שלי להתפוצץ וזו הבמה הכי יפה לעשות את זה. חיכיתי לרגע הזה שנתיים. באליפות אירופה האחרונה שלי, היא הייתה בארץ, בתל אביב, הפסדתי בחצי הגמר ובסופו של דבר סיימתי עם מדליית ארד. אז ככה חיכיתי שנתיים לרגע הזה, שאוכל לקחת את התואר ולנצח ואני מאוד מאוד מאושר".
אנחנו בונים עליך למדליה אולימפית, בוא, זה לא נגמר במדליה אחת באירופה. "תאמינו לי שהצפייה שלי מעצמי היא הרבה יותר גדולה מהציפייה של כולם ממני, אני תמיד אומר את זה. אני, לכל תחרות שאני נוסע אליה, אני תמיד מכוון למדליית זהב".
3 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
"הציפייה שלי מעצמי היא יותר גדולה מהציפייה של כולם ממני"
(צילום: אורן אהרוני)
אז תן לנו את היעד? "התחרות האחרונה, אליפות אירופה, מעלה אותי לדירוג הראשון בעולם, אז זה נותן לי המון שקט, זה נותן לצוות המון שקט".
והיעד הוא מדליה אולימפית? "היעד הוא מדליית זהב באולימפיאדה, ברור. זה אף פעם לא ירד מהמחשבה, אפילו לא לרגע אחד".