לאחר התפטרותו של ג'וזפ מריה ברתומאו ושנים כושלות מקצועית וכלכלית תחת ניהולו, עומדת ברצלונה בפני בחירות חדשות להנהלת המועדון שתצטרך להתמודד עם גרעון אדיר ועם המשימה הקשה ביותר - לשכנע את לאו מסי להישאר עד סוף הקריירה.
המועמדים המובילים לתפקיד הנשיא הם ז'ואן לאפורטה, הנשיא לשעבר, ו-ויקטור פונט. לצידם ירוצו גם לואיס פרננדס, טוני פריישה וג'ורדי פארה. הבחירות שיתקיימו בינואר יקבעו איך תיראה בארסה בשנים הקרובות. אחד המועמדים לנשיאות, פונט, הצהיר כי בכוונתו להחזיר למועדון שחקני עבר דוגמת צ'אבי, אינייסטה, קרלס פויול, ג'ורדי קרויף ופפ גווארדיולה, שהאריך רק לאחרונה חוזה במנצ'סטר סיטי, ככה שזה לא רלוונטי לגביו.
1 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי. יעבור לסיטי?
(צילום: AFP)
עזיבה אפשרית של מסי עלולה לגרור אובדן הכנסה משמעותי שיעמיק את הגרעון התקציבי, מה שיעמיד בסימן שאלה גדול את עתידה של ברצלונה כמועדון מוביל בכדורגל האירופי. מנגד, הישארות של הפרעוש וחזרה של אגדות לשדרה הניהולית-מקצועית יכולה להפיח רוח חיים באימפריה המתפוררת.
סביר להניח שסיטי תנסה בינואר הקרוב לפתות את מסי להגיע אליה, והנשיא שייבחר יצטרך לפעול במהירות ולהוכיח שישנה כוונה רצינית לבנות פרויקט חדש. גם מינוי של צ'אבי לעמדת המאמן יכולה להיות נקודת פתיחה פנטסטית.
הפתיחה החלשה בליגה לא תרמה לשקט סביב המערכת, והמאמן רונלד קומאן, שמונה על ידי ברתומאו, יצטרך לעבור עונה יוצאת דופן כדי לזכות באמון ההנהלה החדשה שתיבחר.
ברצלונה בשנים האחרונות ביצעה בעיקר רכש יקר ולא יעיל שסיבך אותה כלכלית, וכעת היא תצטרך להסתמך יותר על דור העתיד המוכשר דוגמת פדרי, אנסו פאטי וריקי פוץ. אתגרים רבים צפויים בבירת קטאלניה בחודשים הקרובים שיעצבו את עתידה – אתגר כלכלי לצד אתגר מקצועי, ובמוקד הבחירות לנשיאות המועדון.
החזרת סמלים לתפקידי מפתח בהנהלה, התבססות על שחקנים צעירים תוצרת בית, ושיפור דרסטי בכל הנוגע למדיניות הרכש לצד השארתו של מסי יכולים בהחלט לייצר עתיד טוב.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.