לאחר החשיפה היום (ראשון) ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet על כך שאיגוד הג'ודו ישלם את המענקים לפיטר פלצ'יק וטל פליקר במקום הוועד האולימפי, שר התרבות והספורט חילי טרופר החליט להתערב.
טרופר שוחח עם יו"ר האיגוד משה פונטי וחברי המשלחת והבטיח לבדוק את הנושא מקרוב. לפי הקריטיונים שנקבעו בעבר, אלוף אירופה הטרי פלצ'יק אמור היה לקבל 50 אלף שקל על מדליית הזהב, ואילו פליקר שזכה במדליית כסף היה צפוי ליהנות מ-35 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
טל פליקר
טל פליקר
סגן אלוף אירופה. פליקר
(צילום: אורן אהרוני)
בעקבות החלטת הוועד בספטמבר לא לחלק כספים על הישגים, השניים אמורים היו להישאר בידיים ריקות, אך איגוד הג'ודו דאג לכך שלא יקופחו ויממן את המענקים מתקציבו. בנוסף לפלצ'יק ולפליקר, גם המאמנים שלהם יקבלו מענקים, שמגיעים למחצית מהסכום שמקבל הספורטאי. מי שעוד ייהנו ממענקים הם טוהר בוטבול ואורי ששון (4,000 שקל כל אחד) וגם ששת המדליסטים באליפויות אירופה לנוער.
מאמן נבחרת ישראל, אורן סמדג'ה, אמר על ההחלטה לבטל את המענקים: "נודע לי בסיום התחרות שהספורטאים לא יקבלו את המענקים הרגילים, דבר שהוא מקומם ולא הגיוני. אנחנו בחרנו להיאבק באליפות אירופה על המזרן כשבאותה מידה יכולנו לוותר. לשמחתי כשראיתי שהאליפות מתקיימית, החלטנו להשתתף ולזכות במדליות".
פורסם לראשונה: 18:38, 22.11.20