בתוך כל פסטיבל דני אבדיה וים מדר בדראפט ה-NBA, קצת שכחנו שב-NBA יש כיום שחקן ישראלי נוסף - טי ג'יי ליף. הלילה (בין ראשון לשני) הוא הועבר בטרייד מאינדיאנה יחד עם בחירת סיבוב שני עתידית, בתמורה לג'יילן לקיו.
הישראלי-אמריקני, בנו של שחקן העבר בראד ליף, נבחר במקום ה-18 בדראפט 2017 ולא באמת הצליח לממש את הפוטנציאל שלו בפייסרס תחת המאמן נייט מקמילן. כעת ינסה לשקם את הקריירה בת'אנדר שבונים את עצמם מחדש העונה.
3 צפייה בגלריה
טי ג'יי ליף
טי ג'יי ליף
טי ג'יי ליף. עבר לאוקלהומה
(צילום: AP)
חלק מאוהדי אינדיאנה לא בדיוק הצטערו למשמע ההודעה על עזיבתו של הפורוורד (2.08 מטר) בן ה-23, שכאמור לא רשם הצלחה גדולה מאז שנחת באינדיאנה.
ליף העמיד בעונה שעברה ממוצעים של 3.0 נקודות, 2.5 ריבאונדים ו-0.3 אסיסטים ב-8.7 דקות שקיבל בממוצע. בסך הכל רשם 139 משחקים בפייסרס ובממוצע קלע 3.3 נקודות, 2.0 ריבאונדים ו-0.3 אסיסטים. לשם השוואה, בתקופתו במכללת UCLA, שם שיתף פעולה עם לונזו בול, הוא קלע 16.3 נקודות והוסיף 8.2 ריבאונדים.
3 צפייה בגלריה
טי ג'יי ליף
טי ג'יי ליף
טי ג'יי ליף. דף חדש במערב
(צילום: AP)
עסקה מעניינת נוספת כוללת מעבר של מארק גאסול ללייקרס. האלופה שלחה את ג'בייל מגי ובחירת סיבוב שני בדראפט לקליבלנד וכך פינתה מקום לספרדי, שנבחר במקור על ידי הקבוצה מאל.איי, אך בטרם שיחק בקבוצה נשלח בטרייד לממפיס בתמורה לאחיו פאו. את העסקה משלימים ג'ורדן בל ואלפונסו מקיני שיגיעו ללייקרס מהקאבס.

מיצ'ל וטייטום שודרגו

דונובן מיצ'ל עשה העונה קפיצת מדרגה ביכולת שלו, וכעת הוא יקפוץ מדרגה גם בשכר שלו. הגארד יחתום בקרוב על חוזה מקסימום ביוטה ג'אז, 195 מיליון דולר לחמש שנים.
מיצ'ל, בן 24, הפך בעונה האחרונה לאחד הגארדים הטובים בליגה והבטיח לעצמו לפחות 163 מיליון דולר, כאשר שאר השכר שלו תלוי בביצועיו. מיצ'ל נבחר השנה לאולסטאר והיה נהדר בסדרת הפלייאוף בה הפסידה יוטה 4:3 לדנבר בסיבוב הראשון. הוא קלע פעמיים יותר מ-50 נקודות והפך לשחקן השלישי בהיסטוריה (יחד עם אלן אייברסון ומייקל ג'ורדן), שקולע כך בסדרת פלייאוף אחת. הוא השני ממחזור הדראפט שלו (2017) שזוכה להארכת חוזה מקסימלית, יחד עם דארון פוקס מסקרמנטו קינגס.
3 צפייה בגלריה
דונובן מיצ'ל
דונובן מיצ'ל
דונובן מיצ'ל. ימשיך להוביל את הג'אז
(צילום: AP)
מי שיחתום על חוזה דומה הוא כוכבה של בוסטון, ג'ייסון טייטום (22), שימשיך לחמש שנים נוספות תמורת 195 מיליון דולר, זאת החל מ-2021/22. בעונה שעברה הפך באופן רשמי לכוכב הגדול של הקבוצה ונבחר לאולסטאר בפעם הראשונה.
הוא רשם בממוצע 23.4 נקודות, 7 ריבאונדים ו-3 אסיסטים למשחק, והוביל את הסלטיקס לגמר המזרח במתחם הבועה באורלנדו. בפלייאוף מספריו היו טובים עוד יותר: 25.7 נקודות ו-10 ריבאונדים ב-17 משחקים.