הריידרס (4:6) הצליחו לעצבן העונה את האלופה קנזס סיטי (1:9) ביותר מצורה אחת. הם היו היחידים שניצחו את הצ'יפס, ואחרי אותו ניצחון בקנזס סיטי, הקבוצה מלאס וגאס עשתה סיבוב ניצחון עם האוטובוס מסביב לאצטדיון רק כדי לסובב עוד קצת את הסכין. הלילה (א') לא היינו רחוקים מכך שווגאס תעשה 2 מ-2 מול הצ'יפס, אבל אז פטריק מהומס קרה לה. 31:35 לקבוצה שרצה ורוצה להגן על התואר שלה.
למרות 34 מ-45 על 348 יארד ושני טאצ'דאונים, זה לא היה המשחק הכי פשוט עבור מהומס. רק שני כדורים שלו נחטפו העונה, אחד בכל משחק מול וגאס, ואם זה לא הספיק, אז דרק קאר תפס ערב גדול מולו עם 275 יארד, 3 טאצ'דאונים ומהלכי ענק.
5 צפייה בגלריה
מהומס בפעולה
מהומס בפעולה
מהומס בפעולה
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
קלסי בפעולה
קלסי בפעולה
טרוויס קלסי
(צילום: רויטרס)
1:43 דקות לסיום קאר סידר מהפך במסירה קצרה לג'ייסון וויטן הוותיק שחזר לשחק אחרי שהתנסה בפרשנות, ומשם מהומס לא ראה בעיניים, טס 71 יארד בשש מסירות מדויקות משבעה ניסיונות, ו-28 שניות לבאזר מצא את טרוויס קלסי פנוי לגמרי באנדזון עם הכדור המנצח. טרם דווח על ניסיון של קנזס סיטי לסיבוב נקמה סביב האצטדיון של הריידרס, אבל לעשות עאת זה בווגאס זה חתיכת סיבוב דאווין, הרבה יותר מאשר להפך.
"האולר השווייצרי המורמוני". זה הכינוי שהודבק ב-NFL לטייסום היל. הקוורטרבק המגוון חתם בניו אורלינס ב-2017, ומאז היה הנשק הסודי שלהם. בעצם, הוא כבר מזמן לא סודי, רק כשבכל פעם ששון פייטון שולח אותו למגרש, אין ממש דרך להיערך אליו. הוא רץ אגרסיבי ומעולה, יודע לשמש גם כתופס, ובכל פעם שהוא מוזעק למהלך, ברור שהסיינטס מתכננים משהו שהולך לתפוס את היריבה לא מוכנה גם אם התכוננה.
אבל זה עוד לא קרה לו. בעקבות הפציעה של דרו בריז בשבוע שעבר, שברים בצלעות וריאה מנוקבת שישאירו אותו בחוץ בזמן הקרוב, נראה היה ברור שפייטון ילך עם ג'יימיס ווינסטון, פעם הבחירה הראשונה בדראפט שהגיע מטמפה ביי כדי לשמש כגיבוי לבריז. אבל משהו בשילוב של ווינסטון עם ההתקפה לא עשה את זה לפייטון. המאמן התלבט כל השבוע, ולבסוף הפתיע כאשר הציב את היל כקוורטרבק הפותח לראשונה בקריירה שלו. כן, זה שגם צריך למסור ולנהל משחק ולא רק לבצע טריקים. וזה הלך מושלם.
5 צפייה בגלריה
היל רץ
היל רץ
היל רץ
(צילום: AP)
מבין כל הדברים המטורפים שהיל כבר עשה בליגה, כלום לא השתווה למשחק הלילה בו הוכיח שהוא קוורטרבק פותח לגיטימי ב-9:24 של ניו אורלינס (2:8) על אטלנטה (7:3). לא סתם אולר להשוויץ בו, אלא שחקן שאפשר לפתוח איתו ולנצח במשחק. להיל היה איבוד אחד כשהמשחק היה גמור, ולפני כן הוא מסר 18 מ-23 על 233 יארד, ואפילו הוביל את הקבוצה בריצה עם 51 יארד ושני טצא'דאונים. הוא אפילו העיר את מייקל תומאס ומסר לו 104 יארד. השאלה עכשיו היא המשכיות, כי ניו אורלינס מתקרבת לפלייאוף וחייבת לשמור על רמה גבוהה. היל נתן הצהרה שאפשר לסמוך עליו.
פיליפ ריברס ואינדיאנפוליס (3:7) חיפשו גם הם משחק הצהרה, כזה שבזכותו יתחילו לקחת אותם יותר ברצינות, ועשו את זה ב-31:34 בהארכה על גרין ביי (3:7). ריברס וארון רוג'רס עמדו כל אחד על שלושה טאצ'דאונים וחטיפה, אבל השאלה הייתה התזמון. גרין ביי להטה עם 14:28 במחצית הראשונה, ואז ריברס הוותיק התחיל לדחוף קדימה במחצית שנייה של מסירה לג'ק דויל באנדזון, ועוד שלוש בעיטות מדויקות של רודרידו בלנקנשיפ – פלוס אחת מנצחת בהארכה.
מאמן פיטסבורג (0:10) מייק טומלין ניסה לשמור על השחקנים שלו חדים השבוע כשאמר שיש לו "כבוד מטורף" כלפי ג'קסונוויל (9:1), אבל זו הדיפלומטיה בשיאה. הג'גוארס החלשים לא היו מסוגלים להתמודד באמת עם האורחים, שחטפו ארבע מסירות של ג'ייק לוטון. לפחות ג'קסונוויל השיגה שלוש נקודות, מה שדטרויט (6:4) לא הצליחה לעשות ב-20:0 שחטפה בקרוליינה (7:4). פי-ג'יי טאקר לא היה יותר מסביר בקרוליינה כשנכנס לנעליו של טדי ברידג'ווטר הפצוע, אבל ההגנה עשתה את שלה בענק.
5 צפייה בגלריה
הנרי בפעולה
הנרי בפעולה
דרק הנרי
(צילום: AP)
טנסי (3:7), שנחלשה אחרי פתיחה חזקה, הרשימה עם 24:30 גדול בהארכה בבולטימור (4:6). היא הייתה בפיגור 21:10 ברבע השלישי, אבל רכבה על הגב של דרק הנרי שרץ 133 יארד, כולל טאצ'דאון מנצח בו דהר 29 יארד. קאם ניוטון איפס קצת את היד, ומתוך 365 יארד שמסר 132 הגיעו לדמיר ביירד, אבל ניו אינגלנד (6:4) ספגה 27:20 ביוסטון (7:3).
והיה רגע אחד שבאמת כאב: ג'ו בארו, המנהיג המיועד החדש של סינסינטי (7:2:1) שעבר עונת רוקי לא רעה בכלל, קרע רצועה בברך בהפסד 20:9 בוושינגטון (7:3). זו הפעם השלישית בהיסטוריה ששחקן שהבנגלס לקחו בבחירה הראשונה בדראפט סובל מפציעה קשה בברך, פשוט מתסכל עבור מועדון שלא יוצא מהבוץ. לא ברור מתי ואיך בארו יחזור, אבל את העונה הזו הוא גמר. אולי הוא קיבל כמה מילות עידוד מהקוורטרבק שמולו, אלכס סמית', אולי האיש שהקאמבק שלו מפציעה היה הכי בלתי אפשרי בשנים האחרונות.
5 צפייה בגלריה
בארו מפונה מהמגרש
בארו מפונה מהמגרש
בארו מפונה מהמגרש
(צילום: MCT)

זו הייתה תוצאה שעירבבה מחדש את הבית המכוער בליגה, NFC מזרח, שעוד ישלח את המנצחת שלו לפלייאוף למרות המאזנים והיכולת. וושינגטון מחזיקה במאזן זהה לג'איינטס ולדאלאס (28:31 קריטי במינסוטה שעומדת על 6:4), כששלושתן נהנו מההפסד של מוליכת הבית פילדלפיה (6:3:1) בקליבלנד (3:7), 22:17.
יתר המשחקים: צ'ארג'רס (7:3) – ג'טס (10:0) 28:34, דנבר (6:4) – מיאמי (4:6) 13:20. בחמישי: סיאטל (3:7) – אריזונה (4:6) 21:28. הלילה: טמפה ביי – ראמס.