הג'ודוקא פיטר פלצ'יק זכה הבוקר (שני) לחדשות משמחות, כאשר עלה למקום הראשון בעולם, בדירוג החדש שפרסם איגוד הג'ודו העולמי (IJF).
יש לנו אלוף אירופה בג'ודו
פלצ'יק זכה ביום שבת האחרון באליפות אירופה במשקל עד 100 קילוגרם, לאחר יום קרבות נפלא שכלל חמישה ניצחונות. הג'ודוקא נכנס כעת לרשימה מצומצמת למדי של ישראלים שכבשו את פסגת הדירוג העולמי, כאשר האחרון שעשה זאת היה אלוף העולם שגיא מוקי (81 ק"ג) שדורג ראשון במאי שנה שעברה, אחרי הזכייה בזהב בגראנד סלאם באקו.
2 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק. בפסגת הדירוג
(צילום: אורן אהרוני)
למרות ההישגים המרשימים, פלצ'יק לא יזכה למענק של 50 אלף שקל מהוועד האולימפי הישראלי ויקבל מענק חלופי מאיגוד הג'ודו, כפי שנחשף בידיעות אחרונות ו-ynet. "זה נודע לי ביממה האחרונה וזה לא משהו שנעים לשמוע", אמר בנושא.
פלצ'יק הוסיף: "ציפיתי למשהו אחר, אבל כספורטאי עליי להתרכז במה שצריך לעשות. אני לוחם ונלחם על המזרן, זה התפקיד שלי והעבודה שלי. יש לי את היו"ר איגוד הכי מדהים בעולם משה פונטי שיפצה אותנו. הוכחנו הרבה פעמים שזה הספורט מספר 1 בישראל".
2 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
מי שעוד טיפס בדירוג הוא טל פליקר. סגן אלוף אירופה הטרי במשקל עד 66 ק"ג, ממשיך לצמצם את הפער מברוך שמאילוב, כשעלה למקום ה-11 בעולם, בעוד האחרון ירד למקום השמיני. השניים נאבקים על הכרטיס הבודד לאולימפיאדה, וזהות הספורטאי שייצג את ישראל בטוקיו תיקבע בפברואר.