בטקס מרגש בהשתתפות ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, השר צחי הנגבי, בני משפחה ומכרים, נחנכה הערב (שני) בקריית-אליעזר כיכר על שמו של אבי רן ז"ל - מגדולי השוערים הישראלים בכל הזמנים ושוערה של מכבי חיפה ונבחרת ישראל בעבר.
במרכז הכיכר הוצב פסל ברונזה בדמותו של השוער האגדי, אותו תרמה משפחתו של רן לעיריית חיפה. הכיכר החדשה, אשר מעתה תישא את שמו של רן, נמצאת בצומת הרחובות צה"ל וגדנ"ע בשכונת קריית אליעזר, בסמוך למקום בו היה קיים בעבר האצטדיון העירוני, בו שיחק רן במרבית שנותיו.
3 צפייה בגלריה
אבא של אבי רן עם הפסל בדמותו
אבא של אבי רן עם הפסל בדמותו
אביו של אבי רן ז"ל ליד הפסל בדמותו
(צילום: ראובן כהן)
3 צפייה בגלריה
כיכר אבי רן
כיכר אבי רן
(צילום: ראובן כהן)
ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "חיפה היא עיר שחיה ונושמת כדורגל וזו עיר שגם יודעת להצדיע ולהוקיר את כוכבי העבר שצמחו וגדלו כאן. אבי רן הוא מהבולטים ומהאהובים שבהם וזו זכות גדולה עבורי להיות כאן היום בחנוכת הכיכר הזו על שמו".
משה רן, אביו של אבי רן ז"ל: “ברגעים כאלה השכול מתערבב עם השמחה. אני מברך את ראשת העיר, שידעה להעלות על נס את זכרו של בני, אבי ז"ל. שום ראש עיר לא ידע לעשות את הדברים האלו. יישר כוח!".
3 צפייה בגלריה
כיכר אבי רן
כיכר אבי רן
(צילום: ראובן כהן)
בעלי מכבי חיפה יעקב שחר הוסיף: "כאשר הכרתי את אבי, הוא היה בראשית דרכו ועדיין לא הספיק להראות לנו את הכישרון שלו. חשוב מאד שנספר לדור העתיד שלנו מי זה אבי רן, וכולנו מודים לעירייה על היוזמה".