לפני שלוש שנים דמרקוס קאזנס (30, 2.11 מ') נחשב לאחד הסנטרים הכי טובים ב-NBA, כשהיחיד שאיים על התואר הזה, אנתוני דייויס, שיחק יחד איתו בניו אורלינס. מאז הוא עבר שלוש פציעות חמורות בשנה וחצי, רצף חסר מזל שאיים לגמור לו את הקריירה.
בינואר 2018 קרע את גיד האכילס כששיחק במדי הפליקנס, כשעד אותה פציעה סיפק 24.4 נקודות, 12.4 ריבאונדים ו-3.9 אסיסטים. בקיץ 2018 ניו אורלינס הציעה לו חוזה של 40 מיליון דולר לשנתיים, אך הוא העדיף להפוך לשחקן חופשי וחיפש עסקה גדולה יותר וארוכת טווח.
2 צפייה בגלריה
דמרקוס קאזנס
דמרקוס קאזנס
רק תנו לו לשחק כדורסל. דמרקוס קאזנס במדי הווריורס
(צילום: AFP)
אף קבוצה לא רצתה להסתכן בהחתמת שחקן שחוזר אחרי פציעה כזו וגולדן סטייט קפצה על המציאה וסיכמה איתו על חוזה לעונה אחת תמורת חמישה מיליון דולר בלבד. בינואר 2019, שנה לאחר הפציעה באכילס, הוא שב למגרשים וסיפק מספרים לא רעים בכלל ב-30 משחקים (16.3 נקודות ו-8.2 ריבאונדים).
אף בסיבוב הראשון של הפלייאוף נפצע שוב, הפעם בארבע ראשי, ושב רק בסדרת הגמר מול טורונטו, אך נראה שלא ממש החלים מאותה פציעה. חודש לאחר מכן, הלייקרס צירפו אותו לסגל בחוזה לעונה אחת, אך מספר ימים לאחר מכן הוא שוב נפצע, הפעם קרע את הרצועה הצולבת ומאז לא שיחק כדורסל.
2 צפייה בגלריה
רגע הפציעה של קאזנס
רגע הפציעה של קאזנס
רגע הפציעה של קאנזס ברצועה הצולבת לפני כשנה וחצי
את טבעת האליפות הוא אמנם יקבל, אבל אין ספק שכל מה שבוגי רוצה לעשות זה לשחק כדורסל. עכשיו, כשעוד עונה של שיקום מאחוריו, שאמס צ'ארניה מדווח שקאזנס סיכם את תנאיו ביוסטון על חוזה לא מובטח לעונה אחת.
אם הסנטר בן ה-30 עדיין מסוגל לעשות אפילו חלק ממה שעשה לפני רצף הפציעות הבלתי נתפס הזה, הרוקטס יוכלו מאוד להיעזר בו ככוח מהספסל, ומי יודע, אולי אפילו בחמישייה.
ראוי לציין שזהו שינוי דרך משמעותי ביוסטון, אחרי עונת "המיקרו-בול" שלה, מונח לציון הסמול-בול הקיצוני, כשאף אחד משחקני החמישייה לא היה מעל 2.01 מ'. סטיבן סילאס, המאמן החדש, עדיין לא יודע האם ג'יימס הארדן או ראסל ווסטברוק יישארו, שכן על פי דיווחים ביקשו טרייד, אך הבנייה נמשכת תחת הג'נרל מנג'ר החדש רפאל סטון.

רשמית: מארק גאסול בלייקרס

עסקה מעניינת נוספת כוללת מעבר של מארק גאסול ללוס אנג'לס לייקרס, וכעת זה גם רשמי. האלופה שלחה את ג'בייל מגי ובחירת סיבוב שני בדראפט לקליבלנד וכך פינתה מקום לספרדי, שנבחר במקור על ידי הקבוצה מאל.איי, אך בטרם שיחק בקבוצה נשלח בטרייד לממפיס בתמורה לאחיו פאו. את העסקה משלימים ג'ורדן בל ואלפונסו מקיני שיגיעו ללייקרס מהקאבס.