בלייזר סיפורי הצלחה הדר מתחם
בלייזר סיפורי הצלחה הדר מתחם
זהר שטראוס

"הקורונה אילצה אותנו לזרום למקום קצת אחר"

סיפור ההצלחה הפרטי של זהר שטראוס לא כולל דווקא פסלון חסינות או תפקיד הוליוודי, אלא את העסק שהקים לפני כמה שנים – אימון בשיטה ייחודית. "לקחתי את כל הידע שיש לי מתחום המשחק ואני אני מצליח ליישם את זה גם בסדנאות ובהרצאות שלי", הוא משתף

מערכת בלייזר
פורסם:
3 צפייה בגלריה
זהר שטראוס
זהר שטראוס
זהר שטראוס
(צילום: אמנדה סורודי)
הוא מוכר לכם מאינספור תפקידים בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון וגם מהעונה האחרונה של "הישרדות VIP", אבל זהר שטראוס הוא לא רק שחקן מצליח. המראיין והמנחה של "בלייזר סיפורי הצלחה" פיתח בשנים האחרונות שיטה ייחודית בשם "שיטת אמנדה" ("ראשי תיבות של אנרגיה, מעורבות, נוחות, דיאלוג, השפעה, שזה צ'ק ליסט שעוברים דרכו לפני הופעה", הוא מסביר) ומעביר הרצאות וסדנאות ללימוד שיטה זו.
"אנחנו מפתחים כלים להופעה אפקטיבית מול אנשים, תקשורת בין אישית והשפעה", אומר שטראוס, שעבר מלימודי משפטים ללימודי משחק לפני שני עשורים. החיפוש אחרי האותנטיות ומימוש היכולות שלו הובילו אותו גם לפיתוח שיטת האימון שנשענת על עקרונות שלמד בחייו. "לקחתי את כל הידע שיש לי באיך משתנים, איך בונים את הדמות הנכונה לפי המטרות שלך, איך מופיעים בצורה אפקטיבית מול קהל, איך מתקשרים ומשפיעים על אנשים. הנושאים האלה הם נושאים שעניינו אותי לאורך כל החיים, בגלל זה בחרתי במשחק ואני שמח שאני מצליח ליישם את זה גם בעולם העסקים והארגונים בסדנאות ובהרצאות שלי".
3 צפייה בגלריה
זהר שטראוס
זהר שטראוס
עובדים עם הלקוחות הגדולים במשק. שטראוס בסדנא
(באדיבות "אמנדה")
מה האני מאמין המקצועי שלך?
שאתה יכול להיות רק מה שאתה יכול להיות. לא פעם אנחנו מנסים להיות משהו שהוא לא בדיוק אנחנו. יש לנו קונספציה על איך אנחנו אמורים להיות, מה אנחנו אמורים לשדר, איך אנחנו צריכים להופיע ואיך אנשים אמורים לחוות אותנו. והרבה פעמים הקונספציה הזו היא מחוץ ליכולות שלנו. ואז אנחנו מחצינים את עצמנו בדרך ריקה, בדרך שקשה לתקשר איתה. בן אדם צריך להישאר בגבולות הנוחות והיכולות שלו, ואז הוא ממקסם את היכולות שלו להשפיע ולבוא לכדי ביטוי.
מי היווה עבורך השראה בחיים ולמה?
"אבא שלי, שהוא ד"ר לפיזיקה, מדען, תיאורטיקן, חוקר, הוא גם צייר וגנן שלאורך השנים הצליח לשלב בין מדע מצד אחד ויצירה מצד שני. הוא הצליח להביא חיים שהם גם פרקטיים וגם מהנים, וגם רציניים וגם מלאים בשמחת חיים וקלות דעת. החלום המקצועי שלי זה להמשיך לשלב בין פרקטיקה ליצירה, בין תכליתיות לפנטזיה".
כמו רבים, גם זהר התמודד עם אתגר לא פשוט בתקופת הקורונה – אבל הצליח לצאת מחוזק מההתמודדות הבלתי צפויה. "בתחילת הקורונה בוטלו כל הקבוצות והסדנאות שלנו אחרי שהעסק פתח תאוצה רבה בשנים האחרונות", הוא מספר. "אחרי תקופת משבר של בערך שבועיים של דיכאון קליני, לא פחות, פתאום הבנתי שהעולם עובר לזום, וזום זה בעצם משחק מול מצלמה. אנחנו ב'אמנדה' מבינים את זה, כי אנחנו יודעים מה זה לשחק מול מצלמה, ואיך באים לידי ביטוי מול מסך. לקחנו והתאמנו את כל הסדנאות וההרצאות שלנו וזה מה שאנחנו עושים בעיקר בחודשים האחרונים - נותנים כלים לעסקים ולארגונים להופעה בתקשורת אונליין. אנחנו עובדים עם העסקים הכי גדולים – hp, אינטל, בנק הפועלים, אוניברסיטת תל אביב ולאחרונה גם עם מוסדות חינוך, עוזרים להם לעשות את המעבר ללמידה מרחוק. בעצם הקורונה אילצה אותנו לזרום למקום קצת אחר אבל מקום מאוד מאוד מעניין, מאתגר ומתגמל".
מה היית מייעץ לעצמך לפני עשרים שנה?
לקחת את הדברים יותר באיזי. לצד החתירה להשגת מטרות יש מטרה נוספת - ליהנות מהחיים, לשים לב שהם קורים, לא לרוץ כל כך מהר. היכולת למצות את הפוטנציאל שלך קשורה למתינות בקצב שבו אתה מתנהל. לרוץ בכל הכוח זה דבר שוחק. אנחנו בעולם המשחק אומרים שכל רגש שתבחר לייצר או להחצין - אף פעם אל תעשה אותו במאה אחוז. בן אדם צריך לדעת תמיד קצת לשמור על עצמו.
3 צפייה בגלריה
לשימוש הכתבה - בלייזר סיפורי הצלחה
לשימוש הכתבה - בלייזר סיפורי הצלחה
שילוב בין פרטיקה ליצירה. שטראוס ב"בלייזר סיפורי הצלחה"
(צילום מסך)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button