דרמה לפני פתיחת העונה בליגת העל לנשים בכדורסל: זאת לאחר ששחקניות נבחרת ישראל וצוות האימון קיבל אתמול (שני) הודעה כי במהלך חזרתם ממוקדמות אליפות אירופה בכרתים, נמצאו על המטוס שבעה חולים מאומתים וכעת הם יצטרכו להיכנס לבידוד עד יום ראשון, בו ייערך משחק הפתיחה של העונה בין אליצור רמלה להפועל ראשון לציון.
מדובר על 13 שחקניות, כולן משחקות בקבוצות ליגת העל לנשים וכמובן בורג משמעותי בסגל. צוות האימון כולל את אלי רבי (הבעלים החדש של רמת השרון), שירה העליון (מאמנת אליצור רמלה) ורועי אייזנברג (מאמן אליצור חולון). כולם יאלצו, כאמור, להיכנס לבידוד ביתי ולא יוכלו להיות חלק בהכנות של קבוצותיהם לקראת העונה שבפתח.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
חולים מאומתים בטיסה. נבחרת הנשים
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
3 צפייה בגלריה
אלי רבי
אלי רבי
אלי רבי והשחקניות. חיסורים רבים במחזור הפתיחה?
(צילום: FIBA.COM)
שחקניות נבחרת הנשים חזרו בשבוע שעבר מכרתים לישראל דרך טיסת קונקשן מאתונה, שם נמצאו אותם חולים מאומתים. נבחרת הגברים, אגב, טסה אתמול ל'בועה' בוולנסיה דרך טיסה פרטית (לטענת האיגוד משום שלא הייתה שום טיסת שכר לוולנסיה). מה שכמובן עורר כעס אצל חלק מהשחקניות.
במינהלת הנשים הבהירו כי המחזור הראשון, למרות הכל, ייערך כסדרו. זאת בהתאם למתווה שנערך עם משרד הבריאות, אשר מאשר למאמנים ושחקניות לצאת לאימונים ולמשחקים אם יימצאו שליליים לקורונה בבדיקה שיערכו. אותו מתווה אף מרשה לבטל משחק רק בתנאי ששתי זרות או שלוש ישראליות בקבוצה אחת נמצאות חיוביות לקורונה.
3 צפייה בגלריה
אלכס כהן
אלכס כהן
תחמיץ את המשחק במחזור הראשון. אלכס כהן
(צילום: FIBA.COM)
ארגון השחקנים והשחקניות שלח לשר הספורט חילי טרופר מכתב זועם על התנהלות איגוד הכדורסל. "טיסת אל על בחזרה לישראל שאירעה ביום ראשון ה-15 בחודש התנהלה באופן מחפיר, לא מקצועי ושאינו הולם את מעמדן של שחקניות הנבחרת"
ראש חטיבת הספורט, ניר אלון: "לא נאפשר פגיעה בבריאותם של השחקניות והשחקנים. אנו קוראים לשר התרבות והספורט, חילי טרופר, לבדוק את הכשלים הרבים שאירעו בטיסה. אין לי ספק כי השר, שטובת השחקניות והענף כולו חשובים לו, יערוך בדיקה מעמיקה".
מאיגוד הכדורסל נמסר: "בעת בה טסה נבחרת הנשים ליוון, מדינה זו הוגדרה כמדינה ירוקה ולא נדרש בחזרה ממנה חובת בידוד. האיגוד קיבל לכך את כל האישורים ממשרד הבריאות ומשרד הספורט. השחקניות והצוות עברו 4-3 בדיקות קורונה וכולן נמצאו שליליות. בטיסה עצמה הנבחרת ישבה בצורה אורגנית אבל לצערנו נמצא חולה על הטיסה. אנו בודקים את האפשרות של קיצור הבידוד מול הרשויות ומאחלים לכולם בריאות".