"לא אשקיע יותר כסף ונעלה עם שחקני נוער", הצהיר איזי שרצקי לקראת סוף העונה שעברה, הצהרה שבמהירות התברר שנאמרה ברגע של תסכול ואין בה כוונה ממשית.
שרצקי, הבעלים של עירוני קריית שמונה, אמר את הדברים כי הרגיש שאינו נהנה יותר מהקבוצה שלו. אבל הנה, עונה חדשה הגיעה והוא נהנה, בגדול. רק שאת מרכז ההנאה לא מביאים שחקני נוער, אלא השחקנים הזרים בהתקפה, אלה שהופכים את ק"ש לאחת הקבוצות שיותר כיף לראות בליגה.
5 צפייה בגלריה
שחקני ק"ש חוגגים
שחקני ק"ש חוגגים
רוצים להישאר בצמרת. שחקני ק"ש חוגגים
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
עירוני קריית שמונה הפועל רעננה
עירוני קריית שמונה הפועל רעננה
חזר ליהנות מהכדורגל. שרצקי
(צילום: אפי שריר)
הניצחון 0:2 על בני יהודה בשבת הזניק את הצפוניים למקום הראשון בטבלה. ולא, לקבוצות "הגדולות" המסורתיות כבר לא חסרים משחקים. אם כבר אז להיפך - קרוב לחצי מקבוצות הליגה שיחקו בינתיים פעם אחת יותר מק"ש, שתפתח הערב (שלישי, 19:00) את מחזור אמצע השבוע במשחק ביתי מול הפועל ת"א. 11 נקודות בחמישה משחקים מספיקים העונה כדי להיות במקום הראשון, ובשבת היא רשמה הישג נוסף - לאחר ההפסד של מכבי חיפה בדרבי, היא נותרה הקבוצה היחידה שעדיין לא הפסידה העונה.
לפתיחת העונה הטובה של ק"ש אחראית קודם כל ההגנה, שספגה שני שערים בלבד, פחות מכל קבוצה אחרת. מי שמשלימים את ההצלחה עד כה הם השחקנים הזרים בחלק ההתקפי, והתחושה היא שעם הפוטנציאל שיש לשחקנים של קובי רפואה בחלק הקדמי של המגרש, היא יכולה עוד להשתפר. הקבוצה אולי לא תישאר במקום הראשון עד סיום העונה כפי שקרה עם הזכייה באליפות לפני כשמונה וחצי שנים, אבל כרגע נראה שאין סיבה שלא תישאר בחלק העליון של הטבלה.
5 צפייה בגלריה
לוסיו מול עומר ניראון
לוסיו מול עומר ניראון
כל מה שצריך בשחקן. לוסיו
(צילום: אביהו שפירא)

כוח המשולש

שלושה שחקנים שונים במהותם, נותנים את הטון ומשלימים אחד את השני – לוסיו, יוג'ין אנסה וסאקו טורה. במחזור האחרון פתחו שלושתם יחד בהתקפה. לוסיו כבש שער והגיע לארבעה שערים העונה. אנסה כבש גם הוא, והכפיל את כמות השערים העונתית שלו. טורה הצעיר רשם בישול ראשון.
לשלושה אופי וסגנון משחק שונים זה מזה. לוסיו הוא חלוץ מרכזי אמיתי, 9 קלאסי שיודע להבקיע. ק"ש רצתה אותו כבר בשנה שעברה, אבל לא הצליחה לבצע את המהלך ולוסיו נשאר בחדרה. ברגע ששרצקי אישר לרפואה שהוא נשאר על הקווים לעונה נוספת, היה לוסיו השחקן הראשון שקיבל פנייה מהמאמן. "שנים שאנחנו מחפשים חלוץ אמיתי מהסוג של לוסיו וסוף סוף פגענו", אומר גורם במועדון. מעבר ליכולות המקצועיות שלו, לוסיו נחשב גם לליצן של חדר ההלבשה. "הוא איש ענק, עם ראש של ילד ולב של זהב", סיפר אחד השחקנים. "הוא הבן אדם הכי מצחיק שיש".
5 צפייה בגלריה
יוג'ין אנסה וסאקו טורה
יוג'ין אנסה וסאקו טורה
יוג'ין אנסה וסאקו טורה
(צילום: אביהו שפירא)
לוסיו הוא המבוגר מבין השלושה, כבר בן 32. אנסה צעיר ממנו בשבע שנים. עבור לוסיו קריית שמונה היא הקבוצה הרביעית בישראל, ואילו אצל אנסה מדובר בקבוצה השלישית, אחרי ששיחק שנה וחצי בבית"ר ת"א מהלאומית, שנה וחצי ברעננה, וכשהאחרונה ירדה ליגה הושאל לקבוצה של שרצקי. לוסיו הוא סקורר במהותו, ואילו אנסה הוא שחקן שיכול להגיע מהאגפים ומציג קודם כל מהירות. היכולת בישראל הביאה לו לפני חודשיים גם הופעת בכורה בנבחרת גאנה במשחק ידידות מול מאלי. הוא שונה מלוסיו גם באופי. אנסה אדם הרבה יותר מופנם, שקט ורגוע. אחד שמתכנס בעצמו ואוהב את השקט שלו, בלי רעש מסביב.
השלישי בחבורה, והצעיר ביותר, הוא סאקו טורה בן ה-20, שהגיע הקיץ בהשאלה ממכבי חיפה ומתגלה ככישרון גדול. סאקו הוא הרב-גוני מבין השלושה, ויכול לשחק בכמה תפקידים – במרכז המגרש, באגפים ואפילו כחלוץ. הוורסטיליות שלו מאפשרת לרפואה לבצע שינויים תוך כדי המשחק. "הוא השחקן הכי מגוון בליגת העל", אמרו במועדון. "הוא יכול לשחק בכל תפקיד בהתקפה".
5 צפייה בגלריה
לוסיו מרניאו ויוג'ין אנסה חוגגים
לוסיו מרניאו ויוג'ין אנסה חוגגים
כמו משפחה מחוץ למגרש. לוסיו ואנסה
(צילום: אבי רוקח)
לוסיו, אנסה וסאקו הם גם החברים הטובים ביותר מחוץ למגרש. שלושתם גרים בעיר הצפונית, קרוב אחד לשני. הם נפגשים לארוחות משותפות ולפעמים מתנהגים ממש כמו בני משפחה אחת. "השלישייה הזאת היא ההפך משלישיית 'מה קשור'", צוחק שחקן במועדון. "הם כל כך קשורים ומתואמים. רואים את זה בכל אימון ומשחק ואין ספק שזה סוד ההצלחה שלהם ושלנו מתחילת העונה".
שרצקי נהנה מהם. העונה הנוכחית נחשבת לשנת מבחן גדולה מאוד ביחסי הבעלים עם הקבוצה, כיוון שהתחושה הייתה שעוד עונה אחת של כישלון מקצועי עלולה להוביל לסיום דרכו במועדון. שרצקי, אגב, היה מוסר את המועדון אם היה מישהו שרוצה לקחת, אבל לפחות בינתיים הוא חזר ליהנות מקבוצה אטרקטיבית ומצליחה, ובמידה והתוצאות הטובות ימשיכו ההערכה היא שיחזק את הסגל עוד יותר. אולי לא לכזה שיחזיק מעמד לעוד אליפות כמו אז, אבל כן יספק שוב כדורגל שאנשים ישמחו לראות.