בקצרה:
  • השיא החדש של פורשה טייקן: 210 הקפות, 42 ק"מ, וכולם על הצד
  • שוברת השיא היא היחידה במשפחה עם הנעה אחורית בלבד
  • תגיע אלינו במהלך הרבעון הראשון של השנה
המספרים שמאחורי השיא: 210 הקפות סביב מעגל ההחלקה במגרש ההדרכה של פורשה במסלול הוקנהיים שבגרמניה, מייצגות 42 ק"מ. ואת אלה ביצעה הטייקן החשמלית על הצד, במשך 55 דקות רצופות במהירות ממוצעת של 46 קמ"ש. מספיק כדי לקבוע שיא גינס למכונית חשמלית. ומרשים ככל שזה נשמע, ב.מ.וו עדיין מחזיקה בשיא עולם לדריפט הארוך ביותר עם לא פחות מ-374 ק"מ רצופים במסלול ההדרכה של היצרנית בדרום קרולינה, ארה"ב. שמונה שעות זה לקח, כולל תדלוק ה-M5 בבנזין תוך כדי נסיעה.
להחליק על חשמל: על השיא חתום מדריך הנהיגה הראשי של פורשה, דניס רטרה. "כשהעזרים האלקטרוניים מבוטלים זה ממש פשוט להחליק את הטייקן החשמלית, במיוחד בגרסה זו בעלת הנעה אחורית. הכוח זמין תמיד ובסיס הגלגלים הארוך מקנה לינאריות להחלקה", אמר והוסיף כי "האתגר העיקרי היה לשמור על ריכוז במשך זמן ארוך כל כך, בעיקר בגלל שהאספלט הרטוב לא מספק אחיזה דומה בכל חלקיו, ומביא לסיכון של סבסוב ולצורך להתחיל מחדש".
בין היצע גרסאות הטייקן נבחרה גרסת הבסיס (הזולה יותר) המשווקת בינתיים רק בסין ותשווק בקרוב באירופה ואצלנו. מערכת ההנעה מוותרת על מנוע מלפנים ומסתפקת במנוע אחורי עם הספק של 408 כ"ס "בלבד", העוברים לגלגלים האחוריים דרך תמסורת עם שני יחסי העברה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.4 שניות, המהירות המרבית היא 230 קמ"ש.
מה אנחנו חושבים על זה: פורשה ניצבת עם הטייקן מול מתחרות חדשות ושונות מאלו איתן התמודדה עד כה, כמו טסלה ולוסיד אייר. ובשיא הזה, כמו גם הביקורים באופן תדיר של היצרנית במסלול נורבורגרינג, מראה שהיא עסוקה בשמירת מעמדה ויתרונה כיצרנית מכוניות ספורט. ועד שהחשמליות החדשות יוכיחו אחרת, היא עומדת בלי שום בעיה בראש, ללא קשר אגב לשיא האזוטרי האמור.