רשות המים הודיעה בצהריים (יום ג') כי היא נערכת לאפשרות שיהיה צורך לפתוח את סכר דגניה השנה. בהודעת הרשות נאמר כי על פי ההערכות, אם יהיה צורך בפתיחת הסכר, הדבר יתרחש באפריל 2021. הפתיחה מחייבת היערכות בכדי למנוע נזקים לאורך הירדן הדרומי, שהזרימה בו כיום מינימלית.
1 צפייה בגלריה
סכר דגניה
סכר דגניה
סכר דגניה
(צילום: עמית מגל)
מרשות המים נמסר כי השירות ההידרולוגי מקיים מעקב והערכה שבועית על הסבירות והמועד לפתיחת סכר דגניה. על פי ההערכות, הסכר ייפתח אם כמויות הגשמים בחורף הקרוב יעברו את סף ה-90% מהממוצע הרב שנתי. לפי התחזיות ארוכות הטווח של השרות ההידרולוגי, כמויות הגשם בחורף הקרוב צפויות להיות מעט נמוכות מהממוצע הרב שנתי.
עם זאת בשל שני החורפים האחרונים, שכמות המשקעים בהם הייתה גבוהה (ונדירה), ומדיניות תפעול ושמירה על מפלסים גבוהים של רשות המים, מפלס הכנרת עומד היום על 209.985- מתחת לפני הים ולכינרת מלאה חסרים 118.5 ס"מ. ברשות מעריכים כי קיימת סבירות שהאגם יתמלא בחורף הקרוב, דבר שיביא לפתיחת הסכר בפעם הראשונה מזה 25 שנה.

"רשות המים וכל הגופים המעורבים והרלוונטיים לנושא - חברת מקורות, המועצה האזורית עמק הירדן, עמק המעיינות, רשות הניקוז, כוחות הביטחון ועוד - נערכים לאפשרות פתיחת הסכר, ולהזרמת כמויות מים גדולות דרומה, דרך הירדן הדרומי, תוך מזעור הנזקים האפשריים למינימום", נמסר היום. "על פי המודלים העונתיים של רשות המים, הלוקחים בחשבון את כניסות המים החזויות ואת יציאות המים מהכנרת, אירוע פתיחת הסכר יתרחש (ככל שעליית המפלס בפועל תחייב זאת) לקראת חודש אפריל 2021".