חלם בים המלח: מפעלי ים המלח התבקשו היום (ג') על ידי חל"י (החברה להגנת ים המלח) להעלות את המפלס עד למקסימום המותר על מנת לבדוק את המערכות של החברה הממשלתית. כתוצאה מהפעולה הוצף אזור בו נמצאים כמה מלונות. מדובר בפעולה שהחלה לפני כחודש כשהמלונות לא פעלו בשל הגבלות הקורונה, אך היא נמשכה למרות שהמלונות נפתחו. צפו בתמונות ובסרטון מההצפות

5 צפייה בגלריה
חוף הרודס
חוף הרודס
חוף הרודס



בחל"י אומרים שהדבר היה אמור להתבצע כשהמלונות מושבתים עקב הקורונה, אך הפעולה בוצעה דווקא כשהמלונות פועלים. בחלק מהמלונות הגיעו המים עד לכניסה. "מה שקורה הוא נורא ואיום. נגרם נזק כבד מאוד לכל המלונות. הם עשו את זה ללא תיאום ובניגוד להסכם עם המדינה. זה חמור וזו שערורייה", אמר גורם בענף המלונאות באזור, שהפנה אצבע מאשימה למפעלי ים המלח בעקבות עליית המפלס. "הם העלו את המפלס כדי להרוויח גרושים ופגעו קשות בחופי הים שמוצפים וגרמו לנזק חמור, ובתקופה מאוד קשה גם כך למלונאות".
שימי דניאל, מנכ"ל החברה הממשלתית להגנת ים המלח, אמר בתגובה: "ביקשנו להעלות את המפלס לרום הסופי שלו, זה תהליך טכני, כדי לבדוק שהכול בסדר. כשזה יגיע בעוד שנתיים לרום הסופי, שלא יהיו לנו הפתעות. זה הדבר הכי טבעי בעולם. כל התכנון היה לעשות את זה בחלון הזמן שהם לא עובדים. לשמחתי ולשמחתם הם עובדים. אין פה שום דבר חריג. אין חריגה מהמפלס. מדובר בבעיה ויזואלית ונטפל בה".
דניאל הוסיף: "אמרנו בוא נבדוק שמה שעשינו נותן מענה למפלס הסופי. נבחן את זה בתנאי האמת. יש שתיים-שלוש נקודות. זה שולי לחלוטין. לא צריך לעשות מזה דרמה. גם הדברים שיש עכשיו לתקן זה דברים שוליים. זו מדרכה עם קצת מים והיא תטופל וסוכת מציל ומדרכות. זה הדבר הכי אחראי בעולם - לעשות טסט. כשבונים בית עושים מבחן הצפה. בשבוע הבא המפלס יירד". 
ממפעלי ים המלח נמסר בתגובה: "החברה הממשלתית להגנת ים המלח (חל"י) ביצעה היום בדיקה, במסגרת היערכות תשתיותיה ומערכותיה בחופים לתקופת החורף. לצורך כך נתבקשו מפעלי ים המלח על ידי חל״י להעלות את מפלס המים. המהלך נעשה בתיאום כל הגורמים הרלוונטיים וע"פ כל האישורים".