מי ייבחר לכדורגלן השנה של פיפ"א ב-2020? ההתאחדות הבינלאומית פירסמה היום (רביעי) את שמות המועמדים לפרס אשר הזוכה בו יוכרז ב-17 בדצמבר.
כרגיל, כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי נכללים בין 11 המועמדים, למרות שלא זכו בעונה שעברה בליגת האלופות. הפורטוגלי זכה אמנם באליפות איטליה עם יובנטוס, אבל הארגנטינאי סיים עונה בלי תואר אחרי שברצלונה הובסה 8:2 על ידי באיירן מינכן ברבע גמר הצ'מפיונס וגם איבדה את אליפות ספרד לריאל מדריד.
3 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי נבחר בעונה שעברה
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
גם רונאלדו מוזכר באופן קבוע
גם רונאלדו מוזכר באופן קבוע
גם רונאלדו מוזכר באופן קבוע
(צילום: AFP)
לאלופת אירופה, באיירן מינכן, יש שני נציגים ברשימה: החלוץ המצטיין רוברט לבנדובסקי (הפייבוריט הגדול) ותיאגו אלקנטרה, שבינתיים עבר לליברפול. סאדיו מאנה, מוחמד סלאח ו-וירג'יל ואן דייק הם נציגי ליברפול, שהחזירה לעצמה את תואר האליפות באנגליה אחרי 30 שנה.
עוד ברשימת המועמדים: קווין דה בריינה (מנצ'סטר סיטי), קיליאן אמבאפה וניימאר (פריז סן ז'רמן) וסרחיו ראמוס (ריאל מדריד).
3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי חוגג
רוברט לבנדובסקי חוגג
הביא קבלות. רוברט לבנדובסקי
(צילום: AFP)
ההצבעה באתר של פיפ"א תינעל ב-9 בדצמבר בחצות. מלבד כדורגלן השנה יינתן פרס גם לכדורגלנית המצטיינת של השנה, מאמן השנה, פרס פרנץ פושקש (מבקיע השער היפה של השנה) ושחקן השנה בכל עמדה במגרש. כזכור, ערן זהבי נכלל בין המועמדים להיבחר לחלוץ השנה.
אגב, הענקת פרס כדור הזהב של המגזין "פראנס פוטבול", שנחשב ליוקרתי ביותר בכדורגל העולמי, לא ייערך השנה ובמקום זה יינתן פרס לכדורגלן המאה.