כלי התקשורת בארגנטינה מנסים עדיין לחבר את הנקודות ולהבין את ההידרדרות הפתאומית במצבו של דייגו מראדונה, שהלך הערב (רביעי) לעולמו. נראה שהחודש האחרון בחייו של אגדת הכדורגל היה קריטי במיוחד, כשבינתיים החלו להתגלות פרטים על השתלשלות אירועי היום.
מראדונה הלך לעולמו בצהרי היום בארגנטינה בבית שכור בפרבר צפונית לבואנוס איירס, כך על פי דיווחים במדינה. על פי כלי התקשורת בארגנטינה, סיבת המוות הייתה התקף לב, כל זאת בזמן שהחלים מהניתוח שעבר להוצאת קריש דם מראשו.
3 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה
דייגו מראדונה
היה במצב בריאותי רעוע. דייגו מראדונה
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
הבית בו שהה דייגו מראדונה בחודש האחרון בחייו
הבית בו שהה דייגו מראדונה בחודש האחרון בחייו
הבית בו שהה דייגו מראדונה בחודש האחרון בחייו
(צילום: AFP)
למרות שהניתוח הוגדר כמוצלח, נטען כי כדורגלן העבר סבל מתהליך הגמילה שעבר כדי להתמודד עם ההתמכרות לאלכוהול.
ניידת טיפול נמרץ נקראה לביתו של מראדונה, שם קיבל טיפול שיסייע בהחלמתו מהניתוח שעבר בתחילת החודש, אך הם לא הצליחו להציל אותו ומותו נקבע במקום.
ב-2 בנובמבר אושפז דייגו ויום למחרת עבר את הניתוח המדובר בראשו. תשעה ימים לאחר מכן הוא שוחרר לביתו, אך הרופאים טענו שהוא סובל מתופעות לוואי של הגמילה, מה שמשפיע על קצב ההחלמה שלו.
3 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה
דייגו מראדונה
התקשה לעלות על הדשא. דייגו מראדונה
(צילום: gettyimages)
למעשה, שלושה ימים לפני שאושפז, ב-30 באוקטובר, כשחגג את יום הולדתו ה-60, קבוצתו חימנסיה לה פלאטה פגשה את ולס סרספילד. כבר אז היה ברור שמצבו הבריאותי לא טוב, כאשר שני אנשי צוות עזרו לו לעלות לדשא, אך הוא לא חש בטוב ועזב את תחומי האצטדיון.
הדיווחים אז דיברו על כך שכוכב העבר נמצא בדיכאון, אך הסבירו שהסיבה היא שינוי בדיאטה שלו והמצב לא חמור כפי שנראה. שלושה ימים לאחר מכן הוא כבר הובהל לבית החולים.