ארגנטינה ועולם הכדורגל כולו עדיין מנסים לעכל את מותו אמש (רביעי) של דייגו ארמנדו מראדונה, שהלך לעולמו בגיל 60 לאחר התקף לב.
מותה של אגדה: נפרדים ממראדונה
בארגנטינה ונאפולי, שתי התחנות המשמעותיות בקריירה שלו, חלקו לו כבוד במהלך הלילה, החלו לבחון את הסיבות שהביאו למותו ולהיערך להלוויה. במקביל, תגובות והספדים המשיכו לזרום.
9 צפייה בגלריה
עובד בית הלוויות שהצטלם עם גופתו של דייגו מראדונה
עובד בית הלוויות שהצטלם עם גופתו של דייגו מראדונה
התמונה שעוררה סערה. עובד בית הלוויות שהצטלם עם גופתו של דייגו מראדונה
9 צפייה בגלריה
מעריצי דייגו מראדונה
מעריצי דייגו מראדונה
מעריצי דייגו מראדונה נפרדים
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
טקס למראדונה
טקס למראדונה
חולצת הנבחרת וזו של בוקה על ארונו של מראדונה
(צילום: AFP)
22:00 רגע לפני שריקת הפתיחה באצטדיון סן פאולו, במשחקה בו נאפולי מארחת את רייקה הקרואטית, נערכה דקת דומייה למראדונה. נאפולי הייתה הקבוצה שמזוהה עם דייגו יותר מכל ובעיר עלתה הצעה לקרוא לאצטדיון על שמו של הכוכב המנוח.
9 צפייה בגלריה
דקת דומייה לזכרו של מראדונה באצטדיון סן פאולו
דקת דומייה לזכרו של מראדונה באצטדיון סן פאולו
דקת דומייה לזכרו של מראדונה באצטדיון סן פאולו
(צילום: getty images)
21:40 בלגן גדול בארמון הנשיא לאחר שהעימותים בין המשטרה והתושבים נמשכים. העניין אילץ את הרשויות להזיז את הארון של מראדונה לחדר אחר לפני ההלוויה הצפויה ולא ניתן יותר לחלוף ליד הארון.
הבלגן בבית הנשיא שהביא להזזת הארון
18:55 אירוע מטריד במיוחד עודד סערה גדולה בארגנטינה. תמונת סלפי של אדם המצולם לצד גופתו של דייגו מראדונה בארונו הפכה לוויראלית. אותו אדם הוא אחד העובדים שהיה אחראי להכין את גופתו של המנוח להלוויה והצטלם כשהוא מרים את אגודליו מעלה. בעלי בית הלוויות סיפר לתקשורת המקומית כי מיד כשהגיע אליו המידע והתמונה המדובר, הוא פיטר אותו. אנשים רבים זעמו על חילול כבודו של האליל שלהם עם תגובות כמו: "צריך לשלול ממנו את האזרחות. אלו דברים שאסור לעשות".
14:00 עורך דינו של מראדונה, ומי שהיה האדם הקרוב ביותר אליו בתקופה האחרונה, מתיאס מורלה, טוען ברשתות החברתיות כי הרשויות במדינה אשמות במותו של הכוכב מכיוון שעיכבו את האמבולנס שהיה בדרך לביתו במשך חצי שעה. מורלה אף קרא להם: "פושעים טיפשים", ודרש כי האירוע ייחקר.
13:30 בלגן מחוץ למבנה כולל עימותים עם המשטרה. על הנחיות הקורונה, אין הקפדה כמעט בשום מקום בסביבה.
12:30
תיירי הנרי, עוד אחד שזכור בגלל שער בעזרת היד, נפרד: "אני זוכר את מונדיאל 1986 כאילו זה היה אתמול. דייגו עשה שם קסמים. זה היה המונדיאל שלו. זכיתי לכבוד להכיר את אחד הכדורגלנים הגדולים אי פעם".
11:30 אחרי שעות של המתנה ובתום הטקס המצומצם שנערך בהשתתפות משפחה וחברים, הדלתות בקאסה רוסאדה נפתחו והציבור יכול להיכנס פנימה ולהיפרד מכוכב הכדורגל שהלך לעולמו.
במקום יש לחץ גדול של אלפי בני אדם ובשל כך, נאלצו מארגני האירוע לסגור באופן זמני שוב את הכניסה. הרשויות מנסות לתמרן בין רצון האדיר להיפרד מהאליל המקומי ובין הצורך לשמור איכשהו על ריחוק חברתי בשל מגפת הקורונה. בעקבות הלחץ במקום נרשמו גם מספר עימותים עם כוחות המשטרה שמנסים לשמור על הסדר וההנחיות.
9 צפייה בגלריה
טקס למראדונה
טקס למראדונה
עימותים עם המשטרה
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
קאסה רוסאדה
קאסה רוסאדה
קאסה רוסאדה
(צילום: EPA)
10:45
בארגנטינה החליטו: גביע הליגה המקומי ייקרא מעתה "גביע דייגו מראדונה".
10:30 העולם כולו עושה כבוד לאחד הגדולים בכל הזמנים. אוסף שערי עיתונים מכל רחבי הגלובוס.
10:00 מיני סערה בסגנון טלנובלה פרצה בכניסה לטקס כאשר האקסית, רוסיו אוליבה לא קיבלה אישור להיכנס והאשימה את גרושתו של מראדונה קלאודיה.
9:45 מחזיר את היד לאלוהים
9:30 ב"סאן" הבריטי פירסמו דיווח על שעותיו האחרונות של מראדונה בטרם הלך לעולמו. על פי הפרסום הוא אכל ארוחת בוקר לצד אחיינו, ג'וני אספוסיטו ואמר לו "אני לא מרגיש טוב". אלו היו מילותיו האחרונות. לאחר מכן נשכב למנוחה ממנה לא קם. הצוותים הרפואיים שהגיעו לביתו ביצעו החייאה, אך כבר היה מאוחר מדי".
9:00 טקס האשכבה של מראדונה החל. בשלב זה המשפחה והחברים הקרובים נפרדים מהכוכב ובניהם מרטין פאלרמו, קרלוס טבס, חברים מהנבחרת של 1986 ואחרים. בהמשך ייפתחו השערים גם לקהל הרחב והצפי הוא למיליון איש שיגיעו להיפרד. מחוץ לקאסה רוסאדה מתקבצים כבר עכשיו רבים שצפוים להמתין שעות לתורם.
7:55 באצטדיון האצטקה במקסיקו שמו זר פרחים עצום ליד השער שבו הבקיע את הגולים האגדיים נגד אנגליה במונדיאל 1986.
7:00 כוכבי העבר מגיעים גם הם לארמון הנשיא. בין השאר אפשר למצוא את קרלוס טבס, מרטין פאלרמו וחבריו לנבחרת מהזכייה במונדיאל במקסיקו 1986.
6:35 עשרות אלפי ארגנטינאים כבר הגיעו לחלוק כבוד אחרון למראדונה מול ארמון הנשיא, שם הוצב ארונו. בארגנטינה מדווחים שכמיליון איש צפויים להגיע במהלך היום.
5:00 על פי ממצאים ראשוניים, מראדונה סבל מהתקף לב בזמן שישן. האחיין שלו היה זה שמצא אותו ראשון והזעיק את הצוות הרפואי שנאלץ לקבוע אותו מותו.
4:30 שחקני ריבר פלייט בדקת דומייה לזכרו של מראדונה
4:00 ארונו של מראדונה יוצב מול ביתו של נשיא ארגנטינה, בכדי שתושבי ארגנטינה יוכלו לחלוק כבוד אחרון לאליל הגדול שלהם. לא מעט תושבים החלו להתקבץ במקום. עוד קודם לכן, הרכב ובו ארונו של מראדונה הוקף במאות אוהדים שרצו להרגיש קרובים בפעם האחרונה לדייגו.
9 צפייה בגלריה
אוהדים בנאפולי
אוהדים בנאפולי
גם בנאפולי מתקשים להיפרד
(צילום: AP)
3:00 אצטדיון הבומבונרה של בוקה ג'וניורס, נותר חשוך, אך תא כבוד המיוחד שהיה שמור למראדונה נותר דולק כמחווה לזכרו.
1:00 פיטר שילטון, שספג ממראדונה את שער "יד האלוהים" המפורסם, פרסם טור פרידה ב"דיילי מייל" האנגלי. השוער האנגלי כתב בין היתר: "החיים שלי נקשרו למראדונה - ולא בדרך שרציתי. למרות הכל, הייתי עצוב לשמוע על מותו בגיל כה צעיר. הוא ללא ספק השחקן הטוב ביותר שהתמודדתי מולו".
שילטון סיפר מהזווית שלו מה קרה באותו רגע מפורסם במקסיקו 1986: "לא אכפת לי מה כולם יגידו, השער שלו עם היד גרם לארגנטינה לנצח. בלעדיו הם לא היו מבקיעים את השני. לא אהבתי את העובדה שהוא מעולם לא התנצל. הייתה בו גדולה, אבל לצערי לא ספורטיביות.
9 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה
דייגו מראדונה
אחד הרגעים הכי מפורסמים בתולדות המשחק. "יד האלוהים"
(צילום: getty images)
ניסו להפגיש ביננו לאורך השנים והייתי עושה זאת אם הייתי יודע שיתנצל, אבל לא הייתה לו כוונה לכך. וכאמור למרות הכל, הוא היה שחקן באמת גדול - באותה רמה של פלה".
22:00 אצטדיון סאן פאולו בנאפולי הואר לכבודו של מראדונה. נשיא המועדון אף הודיע כי הם שוקלים לשנות את שם האצטדיון לשמו של הכוכב.
9 צפייה בגלריה
אצטדיון סאן פאולו
אצטדיון סאן פאולו
אצטדיון סאן פאולו
(צילום: AP)
פורסם לראשונה: 06:49, 26.11.20