שתף קטע נבחר

עניין של טאץ׳

בכל שבוע מציעה המעצבת רינת טהר שדרוגים ושינויים לעיצוב הבית שיעלו מעט ויחוללו שינוי גדול. לכבוד בלאק פריידי קבלו את ההמלצות להנחות השוות לרהיטים והחפצים שירעננו את עיצוב הבית

השעות הארוכות שלנו בבית מקבעות הרגלים והנוף הקבוע מתחיל לשעמם. בלאק פריידי, בעיקר בימי הפנדמיה המקרקעים, הוא הזדמנות טובה לרענן את החלל הקבוע שלנו וכך, לרענן גם את המציאות המורכבת של שנת 2020.

 

שולחנות מסתובבים

מימדים שונים ומשתנים בבית יכולים ליצור תחושה יותר עיצובית של המרחב. באתרים המומלצים (בסוף הכתבה) תגלו עולם שלם של שולחנות קפה ושולחנות צד שמציע חוויה עיצובית ברהיט אחד. הספה היא אמנם רהיט גדול יותר, ארון הטלוויזיה נראה דומיננטי, אבל לשולחן, כמו תכשיט, יש אפשרות לחבר את הרהיטים כולם להרמוניה משדרגת. השנה, שימו עין על שולחנות הנסטינג, שולחנות בגבהים שונים. התלת מימדיות מעוררת עניין בבית, מציעה עוד שכבות של מרחב ומעניקה קו מודרני. אפשר לשלב את זה בכל מיני צורות. לבית ללא ילדים קטנים אני ממליצה שולחן מתכת ומעליו שולחן שיש חשוב שיהיה יותר מאלמנט עיצובי אחד. בבתים עם ילדים כדאי לכוון לשולחן הדום עגול או מרובע. הדום הוא בחירה טובה בעיקר עם ילדים קטנים. אפשר להניח עליו רגליים, אין פינות והוא יותר בטיחותי. מבחינת המחיר הוא תמיד יותר זול. לצידו שולחן צד בטון אחר, אפילו שולחן שחור. עיצוב מונוכרמטי מאוד עובד היום.

 

גדגדע ()
צילומים: Ilir Rizaj

 

שטיח מעופף

אין תירוצים בבלאק פריידי. כשההנחות על שטיחים נעימים, עיצוביים, גדולים ואיכותיים מגיעות ל- 40 אחוזי הנחה ויותר, שווה להשקיע בחפץ שישנה את התחושה בבית. שטיח בדרך כלל תוחם את החלל ויוצר דיפרנסיאציה בין איזורים בבית, בעיקר בדירות של היום בהן שולט הקונספט הפתוח, השטיח מעניק תחושה חמימה, אבל מעבר לזה, הוא נותן תחושה של מרחב. כמה שיותר גודל, יותר טוב. הצבעים צריכים להתאים לחלל. השטיח הוא אקססורי שמחמיא לספה ולשטיח. בחרו משהו ניטרלי עם זריקות של צבע או תחושה של תנועה עומק. שטיח יכול להיראות כפריט אמנות בבית.

 

גדגדע ()

 

מאירים את הבית

בימים אלו, כשאנחנו עומדים לחגוג את חג החנוכה, כולנו זוכרים מהי המשמעות של אור. התחושה שהוא מעניק, היופי, והצורך האמיתי של כולנו. לכן, לא מפתיע שבחלל הבית, בחירות התאורה היא מכרעת. היא יכולה להפוך כל חדר לנעים יותר, כל פינה ליוקרתית ומשמעותית יותר. ישנו מגוון ענק של גופי תאורה שיכולים להיראות כמו פריט עיצובי וגם להאיר בדרכים שונות את החדרים בבית. בשנדלירים של היום, להבדיל מאלו של פעם, יש צורות חדשניות כמו קשתות או הענפים המפורסמים של לינדזי אדלמן שמפזרים אור בצורה בלתי נתפסת בחלל. גופי התאורה הללו מעניקים חמימיות ותחכום בבית וכמובן הופכים אותו ליותר עיצובי וחד. בחירת התאורה צריכה להיות מאוד תואמת לחלל. מומלץ לבחור את גופי התאורה בהתאם לעיצוב הכללי. אם יש שחור בשולחן, למשל, כדאי לבחור גוף תאורה עם צבע תואם. אם יש תקרה גבוהה כדאי לתלות גוף תאורה מאונך שמעניק תחושה של גובה ואור. בלא מעט בתים בניו יורק אין תאורת תקרה ובמקרה כזה כדאי להשקיע בתאורת קיר, שהמתג שלה נכנס ישר לשקע ואין צורך בקידוחים. זה תלוי בחלל. בניו יורק כדאי לבחור גוף תאורה שמפזר אור גם מלמעלה וגם מלמטה או דמוי כדור שמפזר המון אור. כדאי גם לבדוק את ההנחות של סוף השבוע הזה על גופי תאורה שניתנים להזזה. לבחירה מדויקת מומלץ למדוד את הקיר. גם בתאורה יש אופנות. היום אנשים הולכים על תאורה שהיא קשתית יותר, גם בגלל שהיא מתאימה לתקרות גבוהות, אך גם הודות לתחושה האינטימיות שהיא משרה. מומלץ לבחור גופי תאורה בשחור ובברונזה.

 

גדגדע ()

 

חלון הזדמנויות

החלונות שלנו בבית אינם תמיד בגודל מרשים, או כזה שמזמין אותנו להתמקד בו ולכן במקרים רבים, ידרוש שדרוג. במקרה הזה יש לנו הזדמנות לא רק לשדרג את החלון שלנו אלא אל החלל כולו. וילונות אורכים משדרגים כל חלל. הם מעניקים תחושה של בית אבל רבים מאינו מפספסים כשאנחנו בוחרים את הוילון הלא נכון. הטעות הכי גדולה היא לתלות וילון מהפינה של החלון. חייבים להתחיל לתלות אותם מהתקרה ועד לרצפה. עיצוב צריך ליצור אשלייה וכשמתחילים מלמעלה, מיד יש תחושה של גובה, אור וחלל מעוצב יותר. פרט קטן שעושה שינוי מאוד גדול בחלל. בחירת הבד בדרך כלל תלויה בהצללה הנדרשת. לרוב משתמשים בניו יורק גם בשייד וגם בוילון. מומלץ לבחור צבעים ניטרלים יותר כי מאוד פשוט לשחק איתם, אבל בהחלט כדאי תמיד להתאים את הצבע גם לספה ולשטיח, לבחור צבע מסוים מתוך החלל ולכוון אליו באקססוריז, כמו עם הוילון. בחירת הבד תלויה בבית. בדירות קטנות יותר עדיף פשתן, אבל באותה נשימה, היום מאוד מתאים גם קטיפה בד שמעניק תחושה תיאטרלית, אטום וחוסם יותר אור. רבים היום נוטים לבחור בו.

 

מומלץ לחפש את כל ההמלצות במחירים שווים במיוחד בבלאק פריידי הזה ב:

 crate and barrel, wayfair, cb2, pottery barn, william sonoma, article, west elm

 

רינת טהר, מייסדת TAHAR DÉCOR, המתמחה בעיצוב פנים יוקרתי ודירות יוקרה לדוגמא, בניו יורק, שיקגו, מיאמי וישראל

 www.tahardecor.com

@tahardecor


פורסם לראשונה 27/11/2020 06:08

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חלון הזדמנויות. עיצוב בימי קורונה
מומלצים