בשיתוף הסוכנות היהודית
אספה יגזאו בן 36 ואשתו הרגטו יעלו בקרוב לישראל עם ארבעת הבנים שלהם בגילאי 14, 10, 6 ו-3. בישראל הם יתאחדו עם אביו ואמו של אספה ושלושת אחיו. בסוף השבוע הם נקראו למשרדי הסוכנות היהודית וקיבלו משליח הסוכנות טדלה את הבשורה שעלייתם לישראל אושרה והם יגיעו לארץ במבצע הזה ביחד עם 2,000 עולים נוספים מאתיופיה.
״אני ממש מתרגש לעלות ומחכה להתקשר לבני משפחתי בישראל כדי לספר להם את שבקרוב ניפגש", אומר יגזאו. "אמי אטקלט עלתה לישראל לפני 12 שנה ומאז הדרכים שלנו נפרדו. לפני כמה שנים היא ביקרה באתיופיה ופגשה את שלושת הבנים הגדולים שלנו, אבל את הצעיר שנולד אחרי הביקור שלה היא בכלל לא מכירה. אנו מחכים לרגע שאמי תכיר את הנכדים שלה ותזכה לחיות לצדם, אמר בהתרגשות.
3 צפייה בגלריה
שליח הסוכנות אדנה טדלה (מימין) עם בני הזוג יגזאו
שליח הסוכנות אדנה טדלה (מימין) עם בני הזוג יגזאו
שליח הסוכנות אדנה טדלה (מימין) עם בני הזוג יגזאו
(צילום: הסוכנות היהודית)
טיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית ועליה מאות עולים חדשים מאתיופיה תנחת השבוע (חמישי, 3.12) בנתב"ג במסגרת מבצע "צור ישראל" של הסוכנות היהודית ביחד עם משרד העלייה והקליטה ומשרד הפנים. הטיסה שתגיע השבוע תהווה את נקודת הפתיחה לעלייתם בשבועות הקרובים של 2,000 מבני קהילת הממתינים באתיופיה. את פני העולים יקבל בשדה התעופה בן גוריון יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, ביחד עם מכובדים נוספים וצוותים מקצועיים שיקלטו את העולים בישראל.
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה עלתה אתמול (מוצ"ש) על טיסה לאתיופיה. היא תשוב ארצה ביום חמישי בטיסת העולים של הסוכנות היהודית. מבצע העלייה אושר בהחלטת ממשלה בחודש שעבר, לאחר שנים שבהן נדחו עליות שארית יהודי אתיופיה לישראל – על אף שבהחלטת הממשלה ב–2015, הובטח כי כל יהודי אתיופיה יגיעו ארצה עד סוף 2020. גם לאחר המבצע הנוכחי, כ- 7,000 ממתינים לעלייה יישארו מאחור.

"מצפים לקבל אלפי עולים שיתאחדו עם משפחותיהם"

המשימה להטסת העולים ארצה הוטלה על הסוכנות היהודית בתיאום עם משרד העלייה והקליטה ומיד עם נחיתתם בישראל יכנסו העולים לבידוד בהתאם לנוהל הגעת עולים מרחבי העולם שמפעילה הסוכנות היהודית ולאחר סיום תקופת הבידוד יתאחדו עם בני משפחותיהם המחכים להם בישראל, חלקן למעלה מעשור.
בסוכנות היהודית ובמשרד העלייה והקליטה נערכים לקליטתם בתום הבידוד במרכזי קליטה הפרושים ברחבי הארץ, שבהם יזכו העולים למעטפת וליווי בכל תחומי החיים, ילמדו עברית ויקבלו הכנה לקראת השתלבותם בתעסוקה ובמערכת החינוך הישראלית.
3 צפייה בגלריה
קבלת עולים מאתיופיה במאי 2020 בנמל התעופה בן גוריון.
קבלת עולים מאתיופיה במאי 2020 בנמל התעופה בן גוריון.
קבלת עולים מאתיופיה במאי 2020 בנמל התעופה בן גוריון.
(צילום: הסוכנות היהודית)
"זהו רגע מרגש. עובדות ועובדי הסוכנות היהודית מצפים לקבל אלפי עולים שיתאחדו עם משפחותיהם לאחר שנים רבות", אמר יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג. "למדינת ישראל חובה לפעול להעלאת שארית הממתינים ולהביא לסיום הסאגה הכואבת שנמשכת שנות דור. הסוכנות היהודית מלווה את העולים החדשים מרגע ההכנות ליציאה מאתיופיה ומביאה אותם למרכזי הקליטה, הפרוסים ברחבי הארץ, ובמשך שנתיים קולטת אותם במדינת ישראל לקראת השתלבותם".
על פי נתוני הסוכנות היהודית מקום המדינה עלו ארצה 3.3 מיליון עולים חדשים, מהם כ-95 אלף עולים מאתיופיה. באמצע שנות ה-80 הגיעו במבצע משה הגיעו ארצה כ-8,000 עולים דרך סודאן. במבצע שלמה שנערך ב-1991 הגיעו ברכבת אווירית כ-14 אלף עולים מאתיופיה. בקיץ 2013 סיימה הסוכנות היהודית להוביל את מבצע כנפי יונה שבמסגרתו הגיעו לישראל כ-7,000 עולים מאתיופיה.
מבצע הבאתם לישראל נערך בסיוע תרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, קרן היסוד, הקרן לידידות, קרנות ותורמים פרטיים וידידים אוהבי ישראל מרחבי העולם.

העולים שמחכים להכיר את הסבתא

במתחם הממתינים בגונדר פועלת משלחת של הסוכנות היהודית בראשות שליח הסוכנות אדנה טדלה, שמכינה את העולים לקראת עלייתם ארצה, לאחר שקיבלו את אישור משרד הפנים.
3 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטה
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה
מלבד אספה יגזאו ואשתו הרגטו בישר שליח הסוכנות היהודית בסוף השבוע האחרון לעשרות משפחות נרגשות על עלייתם הקרובה לישראל, ביניהם גם משפחת קרביך. מאמו קרביך ואשתו מאנבלו יעלו לישראל ביחד עם ארבעת ילדיהם הקטנים: "אני ממש נרגש לעלות לישראל ולהתאחד עם ההורים שלי ועם ארבעת האחים שלי שלא ראיתי 8 שנים מאז עלייתם לישראל", אמר מאמו לשליח הסוכנות היהודית. "הבת הבכורה שלי נולדה לפני 14 שנים והיא זוכרת את סבא וסבתא במעורפל. עכשיו גם שלושת הבנים הקטנים שלי (בני 9, 4 ושנתיים) יזכו סוף סוף להכיר את סבם וסבתם ואת דודיהם".
במקביל להכנת העולים לקראת החיים בישראל ולהטסתם ארצה, ממשיכה הסוכנות היהודית לפעול באתיופיה בתחום ההומניטרי ולסייע לבני קהילת הממתינים, בין היתר באמצעות ליווי רפואי ותכנית הזנה יומיומית לילדים ולנשים הרות ומיניקות.
בשיתוף הסוכנות היהודית

פורסם לראשונה: 09:52, 29.11.20