רשת AM:PM מאיצה את מהלך ההתרחבות שלה: הרשת רשמה בדו"חות לרבעון השלישי של השנה גידול של 22% במכירות, שהסתכמו ב-124 מיליון שקל, לאחר שפתחה 6 סניפים חדשים בתקופת הקורונה במקום חנויות רחוב, מסעדות וברים שנסגרו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לדברי מנכ"ל הרשת, אריק כהן, "הבעלים (איש העסקים מוטי בן משה - נ"ז) קיבל החלטה אסטרטגית לפתוח 100 סניפים בשנים הקרובות בפריסה ארצית". כיום הרשת פועלת רק בתל אביב, ברמת גן, בבת ים, בגבעתיים, בהרצליה, בהוד השרון ובנס ציונה. לרשת 40 סניפים בת"א ו-12 מחוצה לה, את האחרון חנכה השבוע ברחוב ארלוזורוב ברמת גן.
5 סניפים נוספים נפתחו השנה בנכסים ששימשו עסקים שנסגרו: באבן גבירול ת"א במקום הבנק הדיגיטלי של בנק הפועלים, בהרצל וביהודה הלוי-קרליבך בת"א במקום חנויות רהיטים, באלנבי ת"א במקום הבר-מסעדה "פראג הקטנה", ובבן-גוריון בבת ים במקום מסעדה.
1 צפייה בגלריה
אריק כהן
אריק כהן
אריק כהן, מנכ"ל AM:PM
(צילום: דנה קופל)
חוששים מהתחרות הצפויה מכניסת רשת חנויות הנוחות האמריקאית סבן אילבן? כהן: "אני מעריך שהם לא יביאו בשורה. יש לא מעט שחקנים גדולים בישראל. גם סופר-פארם פותחת חנויות נוחות, ולשופרסל, שהיא קמעונאית גדולה בקנה מידה עולמי, יש בשכונות את שופרסל אקספרס. ת"א רוויה, לכן אנחנו מתרחבים מחוץ לעיר. סבן אילבן פתוחים רק עד 23:00, אנחנו 24/7. בנוסף, תהיה להם בעיה לפעול בשבת כי בת"א הוקצו מכסות לחנויות מזון ונוחות, שכולן תפוסות לשנתיים. מצד שני, יש להם אופציה לרכוש רשת נוחות קיימת של חברות הדלק כמו מנטה או סוגוד".
יש כעת נכסים פנויים. זה לא יפעל לטובתם? "נוצר רושם שבגלל הקורונה קל כעת להשיג חנויות בשכר דירה מופחת, זה לא המצב. למעט רחוב בן יהודה שהיה מבוסס על תנועת תיירים ונפגע קשה, וגם דיזנגוף בחלקו, בעלי נכסים עדיין מתבצרים ולא מוכנים להוריד מחיר. הם חושבים שאנחנו כמו שאר רשתות המזון, עושים בוננזה. אולי לחנויות פופ-אפ בשכירות קצרה הם מורידים, אבל אנחנו במגרש של חוזים לטווח ארוך. יש תחרות קשה על נכסים. בכל נכס טוב שאנחנו מגיעים אליו, אנחנו פוגשים להקה של מנהלי נכסים של שופרסל, של בי, של סופר-פארם שנכנסת כעת לחנויות נוחות, ועוד".
צרכנים רגישים יותר למחיר בתקופה הזו. איך מתמודדים? "עכשיו, כשאין תיירים ולקוחות מזדמנים, אנחנו רואים מי באמת הלקוחות שלנו. הקמנו מועדון עם הטבות, כמו נסיעות חינם בשירות באבל. כרגע ת"א היא עיר בהפסקה, אבל אנחנו מתכננים לחברי המועדון הטבות רבות, בעיקר בתחום התרבות".
איזה מוצר הכי נפגע אצלכם בקורונה? "יש ירידה ניכרת במכירות בירה. יש פחות תנועה לים, פחות תיירים, פחות לקוחות על הדרך. אבל הייתה עלייה במכירות יינות, זאת תקופה יותר רומנטית, אנשים עם המשפחות בבית".