הביטקוין חצה היום (שני) שיא של כל הזמנים - הגיע לשווי של 19,786 דולר. בכך חצה המטבע הווירטואלי את השיא הקודם שלו, 19,783, אליו הגיע בדצמבר 2017. כך לפי אתר החדשות coindesk, המתמחה במטבעות וירטואלים ובמסחר דיגיטלי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשנה האחרונה זינק הביטקוין ב-167% ומאז המפלה הגדולה שחווה בחודש מרץ 2020, בו נפל ביותר מ-50% ביום אחד, המטבע קפץ בלמעלה מ-400%.
בין האירועים שככל הנראה השפיעו על העלייה: השקעות גדולות מצד חברות, פתיחת האפשרות לקנות, להחזיק ולמכור מטבעות וירטואלים באמצעות שירות PayPal הפופולרי, וכמובן, משבר הקורונה אשר תקף את העולם בתחילת השנה הנוכחית והוביל מדינות רבות לנקוט במדיניות של ריבית שלילית, כדוגמת גרמניה.
1 צפייה בגלריה
ביטקוין
ביטקוין
ביטקוין
(shutterstock)
אומנם המטבע הגיע לשיא של כל הזמנים, אולם נזכיר כי לאחר שהגיע לשווי דומה בפעם שעברה, המטבע נפל לשווי של כ-3,000 דולר בתוך שנה בלבד.
המיליארדר ריי דליו (Ray Dalio) הזהיר לאחרונה כי ממשלות יוציאו את הביטקוין "מחוץ לחוק" אם ימשיך לגדול ויהפוך להיות "חומרי". דליו הוא המייסד והיו"ר של ברידג'ווטר אסוסייטס - קרן הגידור הגדולה בעולם. הוא מנהל נכסים בשווי 140 מיליארד דולר באמצעות הקרן והונו האישי נאמד ב-17 מיליארד דולר.
"הממשלות ישתמשו בכל העומד לרשותן כדי לאכוף את זה", אמר החודש דליו בריאיון לאתר יאהו פיננס. דליו ציין כי הוא מעדיף אחזקות של זהב מאשר ביטקוין, והוסיף כי "איני חושב שמטבעות וירטואליים יצליחו כפי שאנשים מקווים שהם יצליחו".