פתיחת שערי האמירויות בפני התיירים הישראלים דווקא בתקופת הקורונה, טומנת בחובה הזדמנות נוספת לשני הצדדים, עם התפתחותו של תת-ענף נוסף - תיירות החתונות. אמש (יום ב') נישאו בדובאי בני זוג חרדים – היא מישראל, הוא ממונקו – במה שנראה כחתונה יהודית ראשונה באיחוד, מתוך סדרת אירועים דומים המתוכננים להתקיים בה בזמן הקרוב.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
ההנחיות המחמירות המגבילות את מספר המשתתפים בחתונות בישראל ל-20 איש בלבד, מקשות בחודשים האחרונים על זוגות רבים, בעיקר מהציבור הדתי והחרדי. מצד אחד, לפי ההלכה חשוב לקיים את האירוע במועד המתוכנן כמעט בכל מחיר, ומצד שני, משפחות החתן והכלה גדולות בדרך כלל, מנהג הקהילה הוא לערוך חתונה המונית - וצמצום השמחה למספר קטן כל כך של מוזמנים נראה כמשימה בלתי אפשרית.
על רקע המצוקה הזאת, זיהו זוגות בעלי אמצעים את איחוד האמירויות כפתרון מושלם: מדינה ירוקה המקבלת תיירים מכל העולם, ומאפשרת לקיים בה אירועים גדולים יחסית (עשרות באולם סגור, עם שמירת מרווח מתאים בין השולחנות, ויותר מכך בשטחים פתוחים), ולא פחות חשוב - שהמבקרים בה אינם מחויבים בבידוד עם חזרתם לארץ.

המקומיים הסתקרנו

בחתונה אמש, שנערכה במלון "פארק הייאט", השתתפו "רק" כ-150 איש - מחציתם אורחים שהגיעו לדובאי במיוחד מישראל וממדינות אחרות, והיתר הם תיירים שנפשו במקום בלי קשר לשמחה. אך בימים הקרובים כבר מתוכננים באמירויות אירועים דומים נוספים - חלקם עם מספר משתתפים גדול יותר.
2 צפייה בגלריה
הוא ממונקו, היא מישראל, מתחתנים בדובאי
הוא ממונקו, היא מישראל, מתחתנים בדובאי
הוא ממונקו, היא מישראל, מתחתנים בדובאי
אבי פיין חן, הבעלים של חברת "גאיה תיירות" ומפיק החתונה, סיפר כי היא הייתה "במתכונת מלאה", כללה קבלת פנים, חופה, סעודה וריקודים, ונמשכה לא פחות מעשר שעות - משלוש אחר הצהריים ועד אחת אחר חצות הלילה. היא התקיימה במהלך חופשה שמקיימת החברה ליהודים מרחבי העולם, שאליהם הצטרפו בני משפחות החתן והכלה מישראל ומאירופה.
"זה לא שיש פה דברים שאין בארץ", אמר חן, "אבל בקורונה יכולים להיכנס הנה מכל מקום בעולם. זה מאפשר למי שיש לו משפחה קרובה לבוא ולהיפגש ולשמוח יחד, וגם לעשות משהו ברמה מאוד-מאוד גבוהה". לדבריו, החתונה עוררה עניין מצד המקומיים, וסקרנים רבים בלבוש ערבי מסורתי באו לצפות בה.
2 צפייה בגלריה
"לא בטוח שבארץ זה היה עולה להם פחות"
"לא בטוח שבארץ זה היה עולה להם פחות"
"לא בטוח שבארץ זה היה עולה להם פחות"
דודי רובינשטיין, יועץ תיירות ומנהל קבוצת "חו"ל מהודר", הוסיף כי "לא בבני ברק ולא בניו יורק מאפשרים היום לקיים אירוע ל-150 איש", ולכן האמירויות הפכו יעד מועדף לתיירות החתונות. הוא סיפר שהשבוע כבר מתוכננת שמחה דומה, בהשתתפות ראש ישיבה מוכר מישראל, ואירועים נוספים כבר נקבעו לתקופה הקרובה.
"יש להם אולמות וגני אירועים לחתונות של 200 משתתפים, ומי שיש לו כסף לזה, וגם בארץ היה עושה אירוע נוצץ ושבת שבע ברכות בחצי מיליון שקל, יעדיף עכשיו להטיס לדובאי את האורחים שלו מכל העולם ולדעת שהוא לא צריך לחשוש שהמשטרה תרדוף אחריו ותהרוס לו את השמחה. אני לא בטוח שזה יעלה לו יותר מאירוע בסיטי-טאוואר או באווניו".