לאחר שבשבוע האחרון שילמו כ-4,500 ישראלים את הקנסות שהוטלו עליהם בשל הפרת תקנות הקורונה בסך כולל של כ-2.4 מיליון שקל, נחצה קו 100 אלף הדו"חות ששולמו. כך מדווח היום (ג') המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה אשר גובה את קנסות הקורונה שמטילה המשטרה.

המרכז מדווח כי בשבוע האחרון ניתנו כ-11 אלף דו"חות קורונה לאזרחים בסכום של כשמונה מיליון שקל. בחודש האחרון ניתנו לישראלים כ-11 אלף קנסות קורונה בממוצע בשבוע. מתחילת משבר הקורונה חולקו יותר מ-376 אלף קנסות.
1 צפייה בגלריה
המשטרה התחילה לאכוף את הנחיות הקורונה על ידי שוטרים על אופנוע בכבישים
המשטרה התחילה לאכוף את הנחיות הקורונה על ידי שוטרים על אופנוע בכבישים
אכיפת הנחיות הקורונה (ארכיון)
(צילום: יריב כץ)
מנהל המרכז לגביית קנסות, דורון תשתית, מסר שכ-88 אלף אזרחים לא שילמו במועד את הקנסות שהוטלו עליהם, והמרכז החל לנקוט בפעולות גבייה ובכלל זה עיקול חשבונות הבנק. לחלק ניכר מהקנסות שניתנו יש פרק זמן לתשלום של 90 יום ממועד קבלת הקנס. אם הקנס לא מושלם בתוך 90 יום ייאלץ מקבל הקנס לשלם תוספת פיגורים בגובה של 50 אחוז.
לדברי מנהל המרכז, "רבים מהם פונים אלינו בבקשות לבטל את הפיגורים שנצברו בתיקים ואנו מסייעים להם בהתאם לחוק. לחלקם אנו מוחקים את כל הפיגורים מכוון שהמצב הכלכלי שלהם קשה ולאחרים משתדלים לסייע בפריסה. ועדיין צריך לזכור שאת הקנסות יש לשלם במועד".
עו"ד עידית רייכרט, המתמחה במשפט הפלילי, אמרה לאחרונה ל-ynet, כי "מאות אלפי הדו"חות מלמדים על הנתק בין חוקי הקורונה למציאות היומיומית. היעדר ההיגיון הוביל למשבר אמון חריף בציבור ביחס לאכיפת החוקים ולעימותים מיותרים מול המשטרה. כשמדי יום אנו עדים להחלטות שנדמות כשרירותיות, למשל לימודים המתקיימים באופן שונה במגזרים שונים, נדמה כי ההנהגה מתנערת מאחריות שווה כלפי כלל הציבור ומפילה את כובד האחריות על המשטרה בלבד. זה לא בריא ולא הגון להפקיד בידי השוטרים אכיפת חוקים לא סבירים".
יצוין, כי בתחילת נובמבר אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הקטנת חלק מקנסות הקורונה - והפחיתה אותם מ-20 אלף שקל ל-10,000 שקל. זאת על רקע התנגדות המפלגות החרדיות להעלאת הקנסות.
הוועדה החליטה להפחית את הקנסות שנקבעו בין היתר על קיום אירועים, מסיבות, כנסים, טקסים, פסטיבלים או מופעי בידור ואומנות בניגוד לתקנות. כמו כן, הוחלט על הפחתת הקנס שנקבע על פתיחת מוסד חינוכי בניגוד להנחיות.