עכשיו זה רשמי: ענקית התוכנה סיילספורס הודיעה על רכישת פלטפורמת המסרים סלאק תמורת 27.7 מיליארד דולר. מדובר בעסקה הגדולה ביותר שביצעה סיילספורס מאז נוסדה לפני 21 שנה.
סלאק היא פלטפורמת מסרים מיידיים המספקת אופציות שונות לתקשורת, בין היתר בצ'אטים, בחדרים סגורים או פתוחים. ההצעה של סלספורס מגיעה בעוד שסלאק נאבקת לנצל במלואו את המעבר לעבודה מרחוק בימי מגפת הקורונה, אל מול התחרות העזה מצד חברות אחרות בתחום.
1 צפייה בגלריה
סלאק
סלאק
סלאק
(צילום: shutterstock)
האפליקציה שלה הותקנה כ-12.6 מיליון פעמים עד כה השנה, עלייה של כ-50% מהתקופה המקבילה אשתקד, על פי חברת האנליזה Sensor Tower. אולם, הנפילה הכלכלית עם התפרצות הקורונה אילצה את סלאק להעניק הנחות לרבים מלקוחותיה, שנאלצו לבצע קיצוץ בעלויות.
מדובר באחת העסקאות הגדולות ביותר שנעשו בשוק התוכנה - העסקה הגדולה ביותר היתה הרכישה של יבמ את רד-האט ב-2018, תמורת 34 מיליארד דולר. העסקה, שדיווחים אודותיה פורסמו לפני כשבוע, תשלב מזומן ומניות.
ענקית תוכנות הענן סיילספורס מתרחבת וצומחת בשנים האחרונות גם בזכות מסע רכישות עקבי במיוחד. בין היתר רכשה ב-2018 את חברת MuleSoft ב-6.5 מיליארד דולר, הרכישה הגדולה ביותר שביצעה עד אז. שנה לאחר מכן ביצעה עסקה גדולה כמעט פי 2.5 - אז רכשה את Tableau עבור 15.3 מיליארד דולר.