נובמבר שמח בדואר: מאז יום הרווקים הסיני נחתו בישראל כ-3.5 מיליון חבילות במשקל כ-1,000 טונות, כך עולה מנתוני דואר ישראל שהגיעו ל-ynet. בסוף השבוע האחרון נשבר שיא הזמנות חדש - מיליון חבילות נחתו פה במשקל של כ-350 טונות. השיא הקודם היה בדצמבר 2019 - כ-910 אלף חבילות בסופ"ש אחד במשקל 260 טונות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זו השנה הרביעית ברציפות שבה נשברים שיאי הזמנות בנובמבר בעקבות יום הרווקים הסיני, כאשר השנה יותר ישראלים קנו בסכום הגבוה מ-75 דולר מתוך כוונה לשלם מע"מ על החבילות שלהם.
1 צפייה בגלריה
חבילות ש הגיעו מ ה רכישות של בלאק פריידיי ה סיני ב מרכז המיון החדש של הדואר ב מודיעין   יום הרווקי
חבילות ש הגיעו מ ה רכישות של בלאק פריידיי ה סיני ב מרכז המיון החדש של הדואר ב מודיעין   יום הרווקי
חבילות במרכז המיון של הדואר
(צילום: חורחה נובומינסקי)

חברת דואר ישראל צופה כי בחודשים נובמבר-דצמבר יימסרו כ-15 מיליון חבילות לעומת 14.5 מיליון ב-2019. מדובר בגידול של 3.5% במספר החבילות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וגידול של כ-11% במשקל מול תקופת חגי הקניות ב-2019. זוהי האטה בצמיחת מספר החבילות, שכן בין 2018 ל-2019 חלה עלייה של 7.4% במספר החבילות שנמסרו בחודשי הקניות. כלומר, הצמיחה במספר החבילות נחתכה בחצי.
לשאלה האם המשלוחים יתעכבו בעקבות מספר החבילות הגדול, השיבו בדואר כי למרות הקשיים הקיימים בשרשרת ההובלה (מיעוט של טיסות) בדואר משתדלים למסור ללקוחות את החבילה תוך שבוע, בעזרת הסכמים עם אתרים בריטיים כמו נקסט ועם קיינאו, זרוע הלוגיסטיקה של עלי אקספרס. למרות זאת, סגר בבריטניה גורם לעיכובים במשלוח חבילות מנקסט.
במקביל, בחברת ממן מדווחים על עלייה של 30% במספר ההזמנות של ישראלים במשלוחי אקספרס מחו"ל. כלומר, למספר החבילות של דואר ישראל, יש להוסיף עוד מאות אלפי חבילות של משלוחי איקומרס שעורכות חברות שילוח פרטיות כדוגמת DHL. בזמן האחרון, אתרים כמו אייהרב מציעים משלוחי אקספרס בזול יחסית, תוספת של דולרים בודדים והמשלוח מגיע עד הבית. יש אתרים כמו אמזון שכל המשלוחים שלהם הם משלוחי אקספרס, אם כי אלה לא זולים.
בתחום משלוחי האקספרס בתוך ישראל, יש תלונות רבות על איחורים במשלוחים. צרכנים מתלוננים בין היתר על הודיס וזארה. לפי סמנכ"ל הסחר בדואר, גלעד תירוש, בתקופה זו "חל גידול של 30% בהזמנת שליחים עד הבית, הן באיסוף חבילות מסניפי הדואר לבתי הלקוחות והן בהזמנת משלוחים בתוך הארץ של עסקים ישראליים".