החופשה באמירויות מתייקרת לתקופה הקרובה: משרד החוץ של איחוד האמירויות שלח היום (ב') איגרת למשרד החוץ הישראלי ובה הנחיות לנוהלי הנפקת ויזות לתיירים ישראלים המגיעים למדינה, זאת לאחר שמשרד החוץ הישראלי נאלץ הבוקר להתערב ולסייע לישראלים שעוכבו בשדה התעופה של דובאי. על פי הנוהל החדש, תיירים שמחזיקים דרכון ישראלי (לאומי או רשמי) יוכלו להיכנס לאמירויות באמצעות ויזת תייר, אותה יבקשו עבורם מראש חברות התעופה או סוכנויות הנסיעות. העלות: 250 דירהם (כ-90 דולר) שייגבו על ידי חברות התעופה או סוכנויות הנסיעות.
הנוהל תקף החל מ-30 בנובמבר והוא יימשך עד שהסכם הפטור מאשרות שנחתם בין המדינות ב-20 באוקטובר השנה ייכנס לתוקפו. כלומר, החל מבעוד חודש או חודשיים ישראלים לא יצטרכו לשלם 90 דולרים על הנפקת ויזה.
האיגרת נשלחה לבקשת משרד החוץ הישראלי, לאחר שנוסעי טיסת פליי דובאי עוכבו הבוקר במשך ארבע שעות בכניסה למדינה. הנוסעים הורשו להיכנס למדינה רק לאחר התערבות של דרגים בכירים במשרד החוץ שביקשו מעמיתיהם באבו-דאבי ובדובאי לסייע ולפתור את הבעיה במהירות וביעילות.
מה היה עד כה? כאשר ישראלי רכש כרטיס טיסה, חברת התעופה הייתה אחראית לדאוג לאישורי הכניסה שלו. חברת התעופה הייתה מעבירה את השם שלו לרשויות באיחוד האמירויות וכאשר הוא היה מגיע למדינה - הוא היה נכנס. השינוי הוא שמעתה חברת התעופה תצטרך להוציא לו ויזה - ותגבה ממנו על כך סכום של 90 דולרים.
2 צפייה בגלריה
ישראלים תקועים בדובאי
ישראלים תקועים בדובאי
מעוכבים בנמל התעופה בדובאי, הבוקר
2 צפייה בגלריה
ישראלים מעוכבים בדובאי
ישראלים מעוכבים בדובאי
עיכוב של 4 שעות
(צילום: שוקי לרר)
הבוקר, כ-160 נוסעי טיסת "פליי דובאי" FZ1628 שהמריאה מנתב"ג עוכבו, כאמור, למשך כארבע שעות בנמל התעופה בדובאי ולא הורשו להיכנס למדינה בעקבות שינויים בהסדרי הוויזות. ‏מעט אחרי השעה 8:00 בבוקר הושג פתרון והישראלים הורשו להיכנס לאחר שמילאו את טופס הוויזה האלקטרונית.
גורם במשרד החוץ אמר הבוקר כי "מדובר בחוסר הבנה שנובע בעיקר מחבלי לידה של תהליך הסדרת הגעת התיירים הישראלים לאמירויות. המשרד פעל במהירות וברמות הבכירות ביותר על מנת לפתור את הבעיה הנקודתית של הישראלים שעוכבו בשדה. בעקבות הפעילות שלנו הישראלים הורשו להיכנס לדובאי והוסדרה גם הכניסה של הישראלים שיהיו על הטיסות הבאות הצפויות לצאת מהארץ בשעות הקרובות".
בחודש שעבר, לפני שחברות התעופה הישראליות החלו לטוס לדובאי, מוקמה איחוד האמירויות במקום התשיעי ברשימת היעדים המובילים בטיסות מנתב"ג עם 4,269 נוסעים מישראל (2.8% מכלל הטיסות) שהמריאו לדובאי ואבו דאבי. לפי כמות הכרטיסים שנרכשו לחודש הקרוב, מדינות איחוד האמירויות אמורות להיות בדצמבר בשלישייה הראשונה