רק 50 אחוזים מחברי הצוות הרפואי בבית החולים הגדול בישראל התחייבו שיתחסנו. כך עולה מנתוני הביניים של סקר ההתחסנות שהופץ אתמול בקרב עובדי המרכז הרפואי שיבא בתל השומר. תוצאות הסקר מעלות חשש מפני שיעור מתחסנים נמוך בקרב אחת הקבוצות המיועדות להתחסן ראשונות ולהוות דוגמה לשאר הציבור ‑ הרופאים, האחיות והצוותים הרפואיים.
2 צפייה בגלריה
הדמיה
הדמיה
הדמיה
(צילום: shutterstock)
"בשבועות הקרובים נתחיל במבצע לחיסון עובדי המרכז הרפואי נגד קורונה", נכתב בהודעה שנשלחה לעובדים. "הנהלת המרכז הרפואי רואה חשיבות רבה בביצוע החיסון של כל אחד ואחת מעובדי המרכז הרפואי. אנו נערכים למבצע בצורה קפדנית, ואת המידע הרלוונטי לגבי החיסון תקבלו בבוא העת". בהמשך צוין: "עד להגעת החיסון ואף לאחריו אנו מבקשים להקפיד על ההנחיות בצורה קפדנית, לעטות מסכה ולהקפיד על ריחוק חברתי והיגיינת ידיים".
במערכת הבריאות הסבירו בימים האחרונים, כי סירוב להתחסן עשוי להשפיע על מקום עבודתו של העובד בתוך בית החולים, ובנוסף העריכו כי עובדי בתי החולים שיסרבו להתחסן יחויבו לחתום על טופס ייעודי, זאת בדומה לחיסוני השפעת בקרב הצוותים הרפואיים.
יש לציין כי עד כה משרד הבריאות טרם הוציא לפועל שום קמפיין או מסע הסברה לעובדי בתי החולים. על פי תוצאות הסקר, בו השתתפו למעלה כ-1,300 עובדי שיבא, כאמור, מחצית מהם השיבו כי בכוונתם להתחסן. קרוב ל-33% מהעובדים השיבו כי הם מתלבטים, ו־17% השיבו כי אינם מתכוונים להתחסן. נתון משמעותי נוסף שעולה מהסקר הוא ההבדל הגדול במידת המוכנות של הרופאים להתחסן לעומת האחיות: 70% מהרופאים השיבו שיתחסנו, לעומת 30% בלבד מהאחיות.
כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות" השבוע, הסתדרות האחים והאחיות הזהירה מפני החשש השורר בקרב האחים והאחיות מפני החיסון. אילנה כהן, יו"ר ההסתדרות, אף אמרה כי היא "משוכנעת שיהיו הרבה עובדים שלא ירצו להתחסן. זה כמו להיות שפני ניסיון". מנגד, בהסתדרות הרפואית דחו אתמול את הטענות על חשש בקרב הרופאים להתחסן. "כרופא וכיו"ר ההסתדרות הרפואית אני מאמין בחיסונים.
מהמידע הקיים היום ושהתפרסם לאחרונה נראה שהחיסונים בטוחים עם מעט תופעות לוואי קלות בטווח הקצר", ציין אתמול (ב') פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, בהודעה לתקשורת. "אני מוכן להיות הראשון לעשות זאת. אנחנו הרופאים עומדים בחזית המאבק כבר מזה כשנה". בתוך כך, מנתונים שפירסם משרד הבריאות שלשום עולה כי שיעור המתחסנים נגד שפעת בקרב הצוותים הרפואיים השנה גבוה באופן יחסי, אך עדיין רחוק מהיעד המבוקש שעומד על 85 אחוזי חיסון.