2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ו גדעון סער
בנימין נתניהו ו גדעון סער
סער ונתניהו
(צילום: אבי מועלם, יואב דודקביץ)
ארבעה ימים אחרי הודעתו על עזיבת הליכוד, מבהיר גדעון סער: לא אשב בממשלה תחת בנימין נתניהו. "אני ארכיב את הממשלה הבאה בעזרת השם. אם נתניהו יהיה ראש הממשלה הבאה וירכיב ממשלה שישית אני אשב באופוזיציה", אמר סער לחדשות רשת.
סער אמר כי אינו "פוסל את הליכוד כתנועה פוליטית", אבל בנוגע לשאלה אם נתניהו יוכל לכהן כשר בממשלה בראשותו אמר: "יש בעיה משפטית לשר שמתנהל נגדו הליך פלילי להיות בממשלה ותנועת הליכוד תצטרך לשקול מה היא עושה". בליכוד הגיבו באומרם: "יצא המרצע מן השק, גדעון סער הודיע שיחבור לממשלת שמאל רק בשביל להפיל את ממשלת הליכוד בראשות נתניהו".

בריאיון אמר סער כי "ישמח" שהרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יצטרף למפלגתו. לגבי אפשרות שיו"ר ימינה נפתלי בנט יחבור אליו למפלגה אחת אמר: "הוא עומד בראש תנועה פוליטית. אני מכבד את נפתלי ויש בינינו יחסים טובים. אני רץ לראשות הממשלה".

אין 70 ח"כים לתיקוני חקיקה

בינתיים, ועל רקע הניסיונות ליזום פשרה בין הליכוד לכחול לבן כדי למנוע בחירות, מסתמן כי גם אם נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ יגיעו ביניהם לסיכומים, אין רוב בכנסת להעביר את תיקוני החקיקה הנדרשים על מנת למנוע בחירות.
כך, לדוגמה, כל שינוי בחוקי הרוטציה שעברו בתחילת הקדנציה של הממשלה הנוכחית דורש רוב של 70 חברי כנסת. כעת, נראה כי אין בכנסת הנוכחית את הרוב הנדרש לשינוי החוקים ששוריינו ברוב מיוחד.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ בקבוצת הווטסאפ עם כחול לבן: לא מתנהלים מגעים עם הליכוד"
בני גנץ בקבוצת הווטסאפ עם כחול לבן: לא מתנהלים מגעים עם הליכוד"
הודעת גנץ בקבוצת הוואטסאפ שלכחול לבן
זאת, משום שתומכי סער בכנסת הזאת - חברי הכנסת צביקה האוזר ויועז הנדל מדרך ארץ וככל הנראה גם חברי כנסת מהליכוד המזוהים עם סער - צפויים שלא לתמוך ביוזמת הפשרה. הרוב לשינוי או לדחייה של סעיף הרוטציה המשוריין נתקל בקשיים גם בתוך כחול לבן, שם יש לפחות שלושה חברי כנסת שצפויים להתנגד למהלך והבהירו את עמדתם לגנץ בימים האחרונים.
גנץ כתב הערב בקבוצת הוואטסאפ של כחול לבן: "חשוב לי להבהיר – אין ולא מתנהלים כל מגעים עם הליכוד. אני המוסמך היחידי לאשר ערוץ מגעים ואין לי כל כוונה לוותר על עקרונותינו. אני לא מאשר לקדם שום ביוזמה בנושא. אם פונים אליכם בנושא, אנא פנו אליי".
ביום רביעי, אז התפטר מהכנסת, אמר סער ל-ynet: "אני מתכוון לחזור לכנסת ה-24 בראש כוח פוליטי גדול שיחליף את השלטון". באותו ערב הכריזו הנדל והאוזר מדרך ארץ על הצטרפותם למפלגתו החדשה של מי שכיהן עד אותו יום כחבר כנסת בליכוד.
"מדינת ישראל נמצאת במשבר מתמשך", אמר על כך השר הנדל. "עשיתי כל מה שאני יכול שתקום ממשלת אחדות ממלכתית, אבל נתניהו לא ניצל את ההזדמנות כדי לרדת מבמת ההיסטוריה. מצבו המשפטי הכתיב את המצב הפוליטי. בבחירות הקרובות דרך ארץ תצטרף לגדעון סער".
יו"ר ימינה נפתלי בנט תקף את המהלך של סער ואמר בכנסת כי "לא צריך להקים מפלגות בשביל רק ביבי או רק לא ביבי". בנאום שנשא במליאה אמר בנט כי "מדינת ישראל נכנסה לאובססיה. המערכת הפוליטית והתקשורתית נכנסה לאובססיה מטורללת של כן ביבי, לא ביבי. כאילו חזות מדינת ישראל זה כן ביבי, לא ביבי. כל היום שואלים את השאלה הזאת ואין ראיון שלא מדברים על זה".