חוות של ירקות ללא חומרי הדברה במכולות יוקמו בצמוד לסניפי רמי לוי, ותוצרתן תימכר בסניפים, היישר מהקטיף לצרכן. ל"ממון" ול-ynet נודע כי חברת ורטיקל פילד, המתמחה בחוות ורטיקליות לגידול ירקות בבעלות המיליארדר הישראלי מיכאל מירילשווילי, חתמה על הסכם עם רשת רמי לוי להקמת חוות בצמוד לסניפי הרשת, ובהן יגודלו ירקות ללא חומרי הדברה ויימכרו לקונים ישירות לאחר שייקטפו, בעמדה נפרדת בסניף, במחיר זהה למחיר ירקות רגילים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
את הפרויקט מובילה יפית לוי אטיאס, בתו של רמי לוי, סמנכ"לית השיווק של הרשת. לוי אמרה ל"ממון" ול-ynet: "הרשת מבינה את האחריות החברתית שיש לה כלפי לקוחותיה, ומציעה ירק טרי איכותי ללא ריסוס בשיטה שמאריכה את חיי המדף".
1 צפייה בגלריה
חווה של ורטיקל פילד
חווה של ורטיקל פילד
חווה של ורטיקל פילד
ורטיקל, הפועלת ברעננה, פיתחה טכנולוגיה להסבת קונטיינרים למערכות גידול ירקות לגובה, על מצע אדמה ולא בשיטה הידרופונית כמקובל, בסביבה מבוקרת אקלים, השקיה וכו', להבטחת תנאים אופטימליים לגידול ללא הדברה וללא תלות במזג אוויר. במכולות יהיו בעיקר ירקות ועלים ירוקים כגון חסות, תבלינים ותרד, שיימכרו תחת המותג ורטיקל פילד. בכל מכולה ניתן לגדול כ-10 טון ירקות בשנה - שווה ליבול של שלושה דונמים בשדה פתוח. בכך נותנות המכולות מענה לצורך בצמצום בקרקע חקלאית, משום שהגידול הוא לגובה ולכן מתאים גם לסביבה עירונית. מעבר לכך הטכנולוגיה חסכונית במים.
מחירי ירקות המכולה יהיו כאמור באותם מחירים של הירקות הרגילים או אף פחות מכך, משום שהאספקה ישירות מהחווה לסניף מייתרת את עלויות שרשרת האספקה. באופן גידול זה הירק נמכר עם המצע שבו הוא גדל, וכך הוא שומר את היתרונות התזונתיים שמעניקה האדמה לירק ונהנה מחיי מדף ארוכים יותר.
שלושת הסניפים הראשונים שבהם הוקמו מכולות כפיילוט הם במודיעין, אשדוד ובני-ברק (מול קניון איילון). ב-2021 ייפרסו המכולות בעשרות סניפים, אז יגדלו במכולות גם את כל סוגי הפטריות ותות שדה.
גיא אליצור, מנכ"ל ורטיקל פילד, אמר ל"ממון" ול-ynet: "אחת התובנות שעלו בעקבות משבר הקורונה היא הצורך במציאת פתרונות שיאפשרו אספקת מזון לתושבי הערים, בלי תלות בשינוע מרחוק. החווה שפיתחנו מיועדת לכל חלל מקורה או חיצוני, כמו סופרמרקט, מסעדה, מרכז קניות ועוד. היא ניידת ויכולה להיות ממוקמת על גגות בניינים, במכולות ממוחזרות ועוד. בשנה האחרונה ביצענו מספר פיילוטים בארץ ובעולם והצבנו מכולות בצמוד לרשת סופרמרקטים בניו יורק ובמסעדות בדרום ארה"ב".