דווקא בימים של חוסר ודאות מוחלט בענפי התעופה והתיירות, כשהתמונות שמגיעות מנתב"ג רחוקות מלהדגים חזרה לשגרה, ומניין המדינות האדומות רק מאיים לעלות - חברת Rollink הישראלית השיקה סדרת מזוודות חכמות חדשה תחת הכותרת Neo. הפעם, מדובר במזוודה אחת שמצליחה לשלב את כל היכולות החכמות של הדגמים הקודמים. במסגרת הגבלות הקורונה, לקחנו אותה לנופש בתוך גבולות ישראל.
צריך להתחיל ולומר משהו על התחום כולו: השוק של מזוודות בעלות מאפיינים חכמים למיניהם - בין אם מדובר ביכולת טעינה של מכשירים ניידים, בשבבי מעקב או ביכולות שקילה עצמית - הוא מצד אחד רוויי חידושים, ומצד שני - התחושה היא שאף אחת מהיצרניות עוד לא פיצחה את הנוסחה שתהפוך את המזוודה שלה למוצר חובה בכל נסיעה. במובנים רבים, Rollink מנסה לשנות את זה, ובתקופה יחסית קצרה היא כבר הספיקה להציג מזוודה מתקפלת (דגמי FLEX שזמינים עדיין לרכישה), וכן מזוודה ששוקלת את עצמה - כדי שלא תהיו מופתעים בדלפקי הצ'ק-אין ובמעמד השליחה שלה.
4 צפייה בגלריה
 דגמי Neo החדשים
 דגמי Neo החדשים
דגמי Neo החדשים
(צילום: יח"צ)
דגמי Neo החדשים מגיעים בשני גדלים (מזוודת טרולי שעולה אתכם למטוס, ומזוודת 29 אינץ') ובשלושה צבעים - צהוב, כחול אטלנטי ואפור בהיר. המחירים: 700 שקל עבור הטרולי, ו-1,300 שקל עבור המזוודה הגדולה. מדובר כאן בזינוק משמעותי ממחירי הדגמים הקודמים של החברה, מצד אחד, ומנגד - לדגמי ה-Neo יש פונקציונליות גדולה יותר, והם למעשה כוללים ארבעה מאפיינים חכמים.
למזוודות החדשות של Rollink יש אפליקציה משלימה, שאיתה תוכלו לגשת לתכונות החכמות השונות: נעילה ופתיחה באמצעות הטלפון החכם - ובהתאם לדרישות ה-TSA, כך שיוכלו לפתוח אותה בשדה התעופה בלי בעיות; תכונת מעקב שתאפשר לכם לוודא שהמזוודה לא התרחקה מכם ליותר מ-3 או 12 מטר (אז תופעל אזעקה מעצבנת במיוחד במכשיר הטלפון); התראה כאשר המזוודה שלכם מגיעה אל המסוע, וכן יכולת שקילה עצמית - כך שאפשר פשוט להרים את המזוודה ולראות כמה היא שוקלת עוד לפני שמגיעים לשדה.
מבחינה עיצובית, המזוודה נראית מצוין. היא עשויה פוליקרבונט, שנחשב לחומר עמיד יחסית בכל הנוגע למזוודות, אבל גם גמיש מספיק וקל - כך שהוא לא מוסיף הרבה משקל לכבודה שלכם. בניגוד למזוודות מסורתיות, היא מחייבת תהליך הפעלה וצימוד קצר. הפרוצדורה ממש לא מסובכת: פותחים את המזוודה, וניגשים אל ה"קופסה" החכמה שמוטמנת מתחת לרוכסנים הפנימיים. מכניסים סוללות AAA ומפעילים. מכאן, מורידים את האפליקציה של Rollink לטלפון החכם, ומבצעים צימוד בלוטות' פשוט - ממש כמו שתידרשו לעשות עם כל מכשיר אחר. מרגע שהמזוודה והטלפון שלכם מסונכרנים - אתם מוכנים לנסיעה.
4 צפייה בגלריה
האם מדובר במזוודה הדקה בעולם?
האם מדובר במזוודה הדקה בעולם?
עדיין נמכרת. המזוודה הדקיקה
(צילום: יח"צ)
צריך לומר שבזמן שמדובר באמת בתהליך פשוט למדי, כזה שגם טכנופובים מושבעים יכולים עליו - יש משהו בחשיפה ובגישה הישירה להכנסת הסוללות, שקצת מפזר את ההילה של המוצר. מרגע שאתם חשופים לאיך בדיוק עובד הקסם, משהו בו פשוט מתפוגג. אומנם לא בדקנו את המזוודה על מסוע, אבל עשינו לאפליקציה שורה של תרגילים בהתרחקות והתקרבות למזוודה. תוכלו גם אתם לבחון את זה בבית עוד לפני שמגיעים לנתב"ג, פשוט העמידו את המזוודה בחדר אחד והתרחקו לחדר אחר. מרגע שהיא תצא מטווח הקליטה - הטלפון יזעיק אתכם.
גם יכולת השקילה עובדת מצוין, ובחנו אותה באמצעות הכנסה והוצאה של פריטים שונים ובדיקה מול האפליקציה. אגב, האפליקציה בנויה באופן הפשוט ביותר להבנה - כשכל אחת מהתכונות החכמות מקבלת כפתור ייעודי שבאמצעותו אפשר לשלוט על המזוודה. יחד עם המזוודה תקבלו גם צמד מפתחות חירום למקרה שהיא ננעלה באמצעות הטלפון ותצטרכו בכל זאת לפתוח אותה בצורה ידנית.
4 צפייה בגלריה
האפליקציה של Rollink
האפליקציה של Rollink
האפליקציה של Rollink
(צילום מסך)
עכשיו נשאלת השאלה - מי באמת צריך את זה. בשביל להשיב בצורה הוגנת, מוכרחים לחזור אחורה לעידן שלפני הקורונה, או לנסות לדמיין מה מחכה לנו אחריה. מי ששגרת החיים שלהם מלווה בריבוי נסיעות וביקורים בשדות תעופה מסביב לעולם - ודאי ירוויח מכמה מהתכונות שמציעה מזוודת Neo. יחד עם זאת, התקשיתי למצוא ערך רב בהתרעה של הגעת המזוודה למסוע. ממילא אזור ההמתנה למזוודות הוא אזור תחום, זה לא שאפשר לגשת רגע ולשבת לשתות כוס קפה בנחת עד שהטלפון יסמן לנו שאפשר להגיע ולקחת את המזוודה. זה גם לא בדיוק רלוונטי עבור מזוודות טרולי - שעולות ויורדות איתנו מהמטוס. גם הנעילה החכמה נוסכת אומנם תחושת ביטחון כלשהי, אבל לא בטוח שמדובר בתכונה מאוד הכרחית, או כזו שמתעלה על שיטות נעילה מסורתיות יותר.
המאפיין המשמעותי יותר הוא זה של התרעה על יציאה מטווח - שיכול להיות מועיל במקרים הבלתי נסבלים שבהם מישהו מתבלבל כשהוא מוריד מזוודה מהמסוע ועלול לקחת את זו שלכם, או אם אתם אנשים מעופפים שמסוגלים לצאת מבית הקפה בשדה התעופה ולשכוח מאחור את הטרולי. גם הפיצ'ר של שקילה עצמית יכול לחסוך הרבה כאבי ראש וחורים בכיס, בעיקר כשחוזרים עם מזוודה עמוסה בקניות. בסיכומו של דבר, המזוודה החכמה של Rollink לא תביא תועלת לכל אחד, וכדאי לבדוק עם עצמכם היטב מה בדיוק הצרכים שלכם במסגרת נסיעות לחו"ל כדי להבין אם התכונות האלה יועילו לכם, או אם עבורכם מדובר בלא יותר מגאדג'ט טכנולוגי.