פחות מחודש לקראת יום ההשבעה של נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן, וטוויטר משנה מדיניות לגבי החשבונות הרשמיים של הבית הלבן: בניגוד ל-2017, אז ירש ממשל טראמפ הנבחר את מיליוני העוקבים בחשבונות הרשמיים בטוויטר מקודמו בתפקיד, ברק אובמה, הפעם טוויטר תתריע לעוקבים על התחלופה ותבקש מהם לאשר אם הם מעוניינים להמשיך לעקוב אחרי הממשל החדש.
1 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
משתלט על טוויטר. ג'ו ביידן
(צילום: Shutterstock, AP)
במסגרת החשבונות הרשמיים בטוויטר אפשר למצוא את POTUS@ - המיועד לציוצים הרשמיים של הנשיא, WhitHouse@ - המיועד לציוצים הרשמיים של הבית הלבן, VP@ - המיועד לסגנית הנשיא, קמלה האריס, וגם FLOTUS@ - המיועד לגברת הראשונה.
עד כה, העוקבים אחר החשבונות הרשמיים בטוויטר נשארו מחוברים גם בזמנים שבהם הממשל החליף ידיים, אם כי זה קרה בסך הכל פעם אחת בשנת 2017, שכן החשבונות הרשמיים נוצרו במהלך תקופת הנשיאות של אובמה. כעת, טוויטר תתריע על כך למשתמשים, שיאלצו לבחור להמשיך לעקוב אחר החשבונות באופן פעיל.
המשמעות היא שכלל החשבונות הרשמיים של הבית הלבן בטוויטר יתחילו את מניין העוקבים מאפס, על אף שסביר להניח שמרבית העוקבים אחר החשבונות הרשמיים יבחרו להמשיך ולעשות זאת. בכהונת טראמפ, החליט הנשיא לשעבר להמשיך ולתפעל בעיקר את חשבון הטוויטר הפרטי שלו - שהחזיק, ועדיין מחזיק, מספר עוקבים גבוה משמעותית מזה של החשבון הנשיאותי הרשמי.
כזכור, טוויטר הודיעה כבר כי תחיל כללים חדשים גם על חשבונו הפרטי של טראמפ החל מיום ההשבעה ב-20 בינואר הקרוב. במהלך כהונתו נהנה טראמפ מיחס מועדף באשר לציוצים שלו בטוויטר, מתוקף היותו חלק מרשימת "מנהיגי העולם" - בכירים שהפלטפורמה מגלה כלפיהם סבלנות יתרה בכל הנוגע להפרת כללי השימוש, מתוקף החשיבות שהיא מעניקה לפרסומים שלהם עבור הציבור הרחב.
אלא שעם תום כהונתו של טראמפ - היחס המועדף ייפסק, והציוצים של הנשיא לשעבר יהיו כפופים לתקנות השימוש בטוויטר. זה אומר שטראמפ כבר לא יהיה חסין מפני הסרה של ציוצים, ואפילו השעייה של החשבון שלו. מאז הוכרזו תוצאות הבחירות טראמפ ממשיך לצייץ בכל יום בטוויטר, מפיץ טענות שלפיהן מערכת הבחירות זוייפה והשחתה כליל, ואף מכריז כי הוא זה שניצח את הבחירות. ציוצים אלה מתוייגים כמופרכים, ואליהם מצורפים קישורים המפנים את העוקבים לקבלת מידע מהימן בנונגע לתוצאות הבחירות.