במסגרת החגיגות של 30 שנה לעלייה הגדולה, הוקדש חודש דצמבר באתר "וסטי" מבית ידיעות אחרונות לנושא הביוטי והסטייל בשילוב חגיגות נובי גוד. אחרי שנים רבות של מסיבות ביתיות ומחתרתיות, זכה החג להכרה רחבה בציבור הישראלי ואפילו נוצר מונח חדש - "חגי דצמבר" הכולל בתוכו את החגיגות של השנה האזרחית החדשה. את החג הזה יקר לליבם של יוצאי ברית המועצות בזכות המעמד המיוחד שלו בתקופת המשטר הסובייטי: היה זה חג ביתי ומשפחתי, הנטול אג'נדה פוליטית או דתית.
1 צפייה בגלריה
וסטי נובי גוד
וסטי נובי גוד
(באדיבות וסטי)
נהוג היה לארח אנשים, לפתוח שולחן עשיר במאכלי חג, להעניק מתנות לכל הקרובים וכמובן – להתגנדר ולהתלבש לתפארת. ויש לכך סיבה - הפתגם המוכר לכל יוצאי ברית המועצות לשעבר, קובע באופן חד-משמעי: "מי שחוגג בליל השנה החדשה – יחגוג כל השנה". ומי שלא? אין כאלה בקהל.
כדי לציין את האירוע, "וסטי" בחרו 30 פאשיניסטות הכי לוהטות של העלייה ובחנו את היחס שלהן לסטייל, טיפוח והאופנה הישראלית.
בין היתר, נשאלו המשתתפות איזה שינוי עברה המלתחה שלהן אחרי עלייתן ארצה, האם הקורונה גרמה להן להתמכר לקניות ברשת, מה כוללת שגרת הטיפוח שלהן והאם הן רוכשות אופנה "כחול-לבן".
בפרויקט החגיגי לקחו חלק נשות העלייה הבולטות והמפורסמות מכל הגילאים, נציגות מקצועות שונים אשר סיפרו על הימים הראשונים בארץ ועל השינוי שעברו עם השנים.
בין המשתתפות: הזמרת מרינה מקסימיליאן, מאמנת הנבחרת הישראלית בהתעמלות האומנותית אירינה ויגדורצ'יק, בלוגרית ומעצבת פאולינה אלברשטיין, מלכת היופי של ישראל לשנת 2005, ילנה ראלף, שגרירת ישראל ברוסיה לשעבר דורית גולנדר, מעצבת אופנה לארה רוסנובסקי, ספורטאית אולימפית נטע רבקין, דוגמנית ויקטוריה קצמן, שחקנית קולנוע ותיאטרון תמרה קליינגון ועוד.
במהלך חודש דצמבר מדי יום מתפרסם ראיון חדש עם משתתפות הפרויקט אשר נבחרו על-ידי המערכת במתחם החגיגי והמיוחד שהוקם באתר וסטי. כל יום מחכה לקוראים שם חדש, סיפור חדש והפתעה מעניינת.
בגילוי לב מפתיע, מספרות הידועניות על העדפות שלהן בשגרת הטיפוח, בשופינג, מפרגנות למותגים ומעצבים, מחלקות סודות היופי האישיים ועוד.
הזמרת מרינה מקסימיליאן שיתפה בזיכרון ילדותה: "עליתי בגיל 3 וכשהייתי קטנה, קיבלנו בגדים במתנה בשבילי. הייתי גוזרת אותם ותופרת מחדש כדי ליצור משהו מיוחד, בשבילי אופנה – היא קודם כל אומנות".
הספורטאית האולימפית נטע רבקין אמנם נולדה בישראל למשפחת עולים מסנט פטרסבורג, ספגה תרבות רוסית גם מהבית וגם מהמתעמלות האחרות, רובן ממוצא רוסי. "הסגנון האהוב עלי – אלגנטי וחגיגי, רק ששנים רבות המלתחה שלי כללה בעיקר בגדי ספורט. היום אני מאפשרת לעצמי לגוון ונהנית מכל רגע".
מלכת היופי לשנת 2005, ילנה ראלף הביעה את אהבתה לאופנה הישראלית והודתה שעדין לא הצליחה לפענח את סודה הקסום: "יש פריטים שיושבים נהדר על הצבריות, אבל עלי זה פשוט לא נראה טוב, אין לזה שום הסבר הגיוני".
ומה לא אהבו?
"תחתונים שמבצבצים מעל הג'ינס", - קובעת תמרה קליינגון, שחקנית קולנוע ותאטרון ("סברי מרנן", "אפס ביחסי אנוש"). "אצל גברים ונשים כאחת".
המפורסמות לא חסכו בטיפים לחגיגה המושלמת (בהתאם למצב הקורונה) ולא ויתרו על כוס שמפנייה – לכבוד השנה האזרחית החדשה. איך אומרים ברוסית "שנה טובה?"
ס נובים גודום!