סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית סאנא דיווחה הלילה (בין שלישי לרביעי) כי מערכות ההגנה האווירית סיכלו תקיפה ישראלית באזור דמשק. כתוצאה מהתקיפה, כך לפי הדיווח, נהרג אדם אחד ונפצעו שלושה חיילים.
בשעה 01:43 עדכנה סאנא כי פיצוצים נשמעים במרחב האווירי באזורים הכפריים בדמשק. על פי הדיווח המערכות יירטו טילים שנורו מישראל וסיכלו את התקיפה. בדיווח צוין כי המערכות הגיבו לנוכח "תוקפנות ישראלית" באזור א-נבי האביל שנמצא צפון-מערבית לבירה דמשק. לפי דיווחים בכלי תקשורת סוריים, במהלך התקיפה יורטו ארבעה טילים.
1 צפייה בגלריה
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק. ארכיון
(צילום: AFP)
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, טוען שהתקיפה כוונה נגד אתרים של חיזבאללה באזור, בנוסף ליעד של הגנה אווירית סורי. המרכז ציין כי ישנו נזק ונפגעים באירוע, אך ללא פירוט נוסף.
בשבוע שעבר ייחסה סוריה לישראל תקיפה באזור מסיאף שבצפון-מערב המדינה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח אז על שישה הרוגים בתקיפה, שכוונה נגד מחסנים ואתרים לייצור טילים קצרי טווח השייכים למיליציות פרו-איראניות באזור. לפי סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית, התקיפה בוצעה משטח לבנון בכמה טילים.
פרשננו לענייני צבא וביטחון רון בן ישי ציין בעבר כי במסיאף נמצאים מפעלים לטילים ולדיוק טילים של התעשיות הביטחוניות הסוריות (סרס) שכבר הותקפו פעמים רבות בעבר. מדובר באחד משלושת המרכזים למחקרים מדעיים של סרס, לצד א-ספיר שבאזור חלב וג'מראייה שצפונית-מערבית לדמשק. האתר במסיאף קרוב יחסית לבקעת הלבנון, האזור שבו לפי פרסומים זרים נמצאים מפעלי דיוק הטילים של חיזבאללה, ובכך הוא קרוב לעורף המבצעי והלוגיסטי של חיזבאללה.