המכונית שבה נמלטו אהוביה סנדק וחבריו התהפכה לאחר שהבלשים שדלקו אחריהם התנגשו במכוניתם. כך קובעת חוות דעת של חוקר פרטי, שהועברה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), והגיעה לידי ynet.
האירוע התרחש לפני כשבועיים. בלשים שנסעו ליד צומת מכמש קיבלו דיווח על צעירים יהודים שנמלטים ברכבם לאחר שלפי החשד רגמו מכוניות של פלסטינים. הבלשים זיהו את המכונית הנמלטת, שבה נסעו סנדק וארבעת חבריו, ודלקו אחריה. במהלך המרדף התהפכה מכוניתם, וסנדק בן ה-16 נהרג. חבריו יצאו ללא פגע, ונעצרו בחשד שגרמו ברשלנות למותו של סנדק.
4 צפייה בגלריה
הרכב המרוסק
הרכב המרוסק
הרכב המרוסק. "ההתהפכות נגרמה מהתנגשות הבלשים"
4 צפייה בגלריה
ההפגנה מול המטה הארצי
ההפגנה מול המטה הארצי
(צילום: דוברות המשטרה)
במקביל, החלה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לחקור את האירוע, במטרה לברר האם הבלשים חרגו מסמכותם במהלך המרדף. בעוד החקירה מתנהלת הגישה משפחתו של סנדק למח"ש תלונה באמצעות עו"ד משה יאדו, וכן דו"ח על התקרית שאותו חיבר חוקר תנועה שנשכר למענה באמצעות ארגון "חוננו".
מדובר בעו"ד דוד בן זקן ששירת במשטרה במשך כ-30 שנה כבוחן תנועה, בוחן תאונות דרכים ותובע באגף התנועה. הדו"ח קובע, בסבירות גבוהה, כי התאונה נגרמה לאחר שרכבם של הבלשים סטה לכיוון המכונית הנמלטת, נגח אותה - ובין שני כלי הרכב אירעה התנגשות.
4 צפייה בגלריה
ההפגנה בגשר המיתרים
ההפגנה בגשר המיתרים
הפגנה בגשר המיתרים
(צילום: שלו שלום)
4 צפייה בגלריה
ההפגנה בהר חוצבים
ההפגנה בהר חוצבים
מכת"זית מופעלת על מפגינים בהר חוצבים
(צילום: AP)
ממצאים נוספים שעולים מהדו"ח, וסותרים את טענות המשטרה: "הרכב של הצעירים לא סטה שמאלה במהלך הנסיעה; לא נמצאו סימני בלימה על הכביש, מה שאומר שהתאונה התרחשה תוך כדי תנועה של שתי המכוניות; הרכב שבו נסעו הצעירים התהפך פעמיים בעקבות ההתנגשות".
השוטרים שהיו מעורבים בתקרית אישרו בחקירתם במח"ש כי הייתה התנגשות, אך טענו שהיא נגרמה משום שהרכב שבו נסעו הצעירים סטה מהנתיב. הדו"ח, כאמור, סותר טענה זו. לדו"ח מצורפות תמונות של כלי הרכב מזירת התאונה, כולל הדמיות על מה שהתרחש בכביש לפני ההתנגשות ובמהלכה.
מאז מותו של סנדק התרחשו ברחבי הארץ הפגנות של חבריו. חלקן היו סוערות ופרועות ולוו בעימותים קשים עם כוחות המשטרה. המפגינים תובעים לא להסתפק בחקירה במח"ש אלא להקים ועדת חקירה חיצונית.