האם הפתעת הבחירות של הליכוד תהיה ביקורו של מלך מרוקו בישראל עוד בתקופת הקמפיין? אחרי ההזמנה הפומבית, גורמים מדיניים אומרים כי בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוונים לתאם ביקור של המלך מוחמד השישי במועד הראשון האפשרי, עוד בזמן מערכת הבחירות.
1 צפייה בגלריה
בנמין נתניהו, מלך מרוקו מוחמד ה-6
בנמין נתניהו, מלך מרוקו מוחמד ה-6
נתניהו ומלך מרוקו מוחמד השישי
(צילום: AFP, אוהד צויגנברג)

אם הביקור ההיסטורי אכן ייצא לפועל, לאירוע צפוי להיות אפקט תקשורתי גדול - וכך הוא גם ישרת את קמפיין הליכוד ויחזק את הקו המדיני שאותו מבקש להדגיש נתניהו.
בדצמבר השנה הגיעו ישראל ומרוקו להסכמה על נורמליזציה וכינון יחסים, במסגרתם פתיחה הדדית של נציגויות ומשרדי מסחר וכן הפעלת טיסות ישירות בין המדינות. משלחת ישראלית-אמריקנית שיצאה לרבאט בטיסה מסחרית ראשונה חתמה על הסכם מסגרת לחידוש היחסים הדיפלומטיים.
סביב חתימת ההסכם הזמין נתניהו בשיחת טלפון את המלך מוחמד השישי לביקור בישראל. ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, אף הזמין אותו רשמית במהלך ביקורו שם עם המשלחת, אולם טרם נמסרו תאריכים מדויקים.
גורמים מדיניים אומרים כי ישנו רצון מהצד הישראלי לתאם את הביקור בחודשים הקרובים ובתוך מערכת הבחירות, בהתחשב במגבלות הקורונה וכאשר תתאפשר הכניסה לישראל. נזכיר כי נתניהו גם מתוכנן לטוס לביקורים רשמיים ראשונים באיחוד האמירויות ובחריין, שעמן נחתמו ההסכמים הראשונים בקיץ.
במערכות הבחירות הקודמות, כחלק מהדגש שניתן לנושא המדיני בקמפיין של נתניהו, נכללו שיחות עם טראמפ ואף פגישה בוושינגטון. פרק אחר בקמפיין הליכוד הוקדש גם ליחסים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עם שחרורה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי.
כעת, מעריכים גורמים המעורים בפרטים, ההסכם עם מרוקו עשוי להיות חלק מרכזי בקמפיין הבחירות. מלשכת נתניהו סירבו להתייחס לדברים.