שתף קטע נבחר

יוצרות שינוי

נשים ישראליות יוצרות שינוי בלוס אנג׳לס

נשים ישראליות יוצרות שינוי בלוס אנג׳לס אחרי אירוע ההשקה המוצלח והמשמח של ארגון "נשים יוצרות שינוי" (Women Create Change) בשנה שעברה בלוס אנג'לס, נאלצו חברות הקהילה האמנותית - יוצרות ישראליות וערביות בענפי הבידור השונים - להיפגש שוב באירוע השנתי כשהן מאחורי המקלדת ומופיעות דרך מסך המחשב. למרות זאת, הרוח החיובית והחמימה של שיתוף פעולה ואחוות נשים, הורגשה גם מעל הבמה הצוננת של הפלטפורמה הווירטואלית.

 

דגעגדע ()
נינט למען שינוי. הופעה חיה

 

 

ביחד הצליחו המשתתפות להסב קצת עונג ונחת והעצמה נשית לא רק אל מול מגיפת הקורונה אל גם המשבר הפוליטי המתמשך באיזור. כמו בשנה שעברה, את האירוע המכונה Stand Up For Her: Inspirations 2020 הובילה מייסדת הארגון, הקולנוענית, השחקנית, והמשוררת לי ברודה. לצד פועלה כמפיקה הוליוודית בשלל סרטים (כולל סרטיהם האחרונים של מל גיבסון, הארווי קייטל וכן המותחן המדובר של פול שרדר The Card Counter עם אוסקר אייזק, טיפאני האדיש ו-ווילם דפו), ברודה משקיעה רבות במינוף הסביבה היצירתית של לוס אנג'לס לצורך שיתופי פעולה בין קולנועניות, שחקניות, סטנדאפיסטיות, מוזיקאיות ומשוררות מן המזרח התיכון - בין אם ממוצא ישראלי, ערבי או אף איראני. בחסות רוח הפתיחות והחירות האמריקנית, אלה ואלה יכולות לשלב ידיים ולהתבטא. "ארגון נשים יוצרות שינוי נוסד על ידי יוצרות קולנוע ואומניות מכל קצוות המזרח התיכון וצפון אפריקה", אומרת ברודה, "אני נרגשת לצפות בקהילה שלנו מתרחבת. התחלנו אצלי בסלון לפני שלוש שנים וכעת גדלנו והתרחבנו לעוד מדינות ואנו מונות מעל למאה נשים מוכשרות מתעשיית הבידור הבינלאומית. אנו שואפות ליצור מרחב בטוח ופורה לשיתופי פעולה בתוך הארגון, ולאפשר דיאלוג מהותי על בעיות בוערות שכולנו מכירות וחוות".

 

המנהלת בפועל של הארגון ענבל רותם שגיב מסרה כי האירוע "היווה את נקודת השיא של מאמצינו לכוון את הזרקור על אמניות מוכשרות שלעיתים תכופות נדחקות לשוליים. הצלחת האירוע היא ניצחון משמעותי עבור הארגון, וכך גם הכספים שהצלחנו לגייס יחד לטובת הקהילה שלנו - שיאפשרו לנו ליצור עוד הזדמנויות, לפתוח עוד דלתות ולספק בית-שני לקהילה גדלה של נשים בתחום האמנות." בין היוצרות שהתלוו לברודה באירוע השנתי, אפשר למנות מהצד הישראלי את השחקניות מאיה שימחי ונטלי מרסיאנו, המוזיקאיות מיטל ונוס וענבל רותם שגיב, הסטנדאפיסטית נעם שוסטר-אליאסי, והקולנוענית שיר כהן.

 

ברודה קראה משיריה וכך גם היוצרת שלי סקנדרני. מהצד הערבי בלטו הקומיקאית האמריקנית-פלסטינית עתיר יעקוב והזמרת הפלסטינית זיין קלייף. התסריטאית נטשה קרמאנית הקולנוענית יסמין עשא, השחקנית שרה פאטמי והמשוררת סנאם ארפאני חברו לייצוג נאה של הקהילה האיראנית במעמד זה. את האירוע הנחו יחדיו הקומיקאית האמריקנית-פקיסטנית מונה שייח והשחקנית הישראלית בתיה פרנס. נינט טייב שנדדה ללוס אנג'לס, שם היא גרה ויוצרת בשנים האחרונות, תרמה גם היא מכשרונה ורצונה הטוב עם ביצוע מיוחד לשיר Reborn במהלך האירוע.

 

הופעתה של נינט, כמו האירוע בשלמותו, זמין לצפייה ומי שמעוניין לתרום לארגון Women Create Change הקלק כא ן

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים