גוגל הסירה הלילה (שבת) מחנות האפליקציות שלה את פרלר - הרשת החברתית הדוגלת במינימום התערבות בתכנים ומזוהה עם חוגי הימין. ענקית הטכנולוגיה הסבירה כי הסיבה היא "פרסומים באפליקציית פרלר שמנסים לעודד אלימות בארה"ב" וציינה כי בחודשים האחרונים פנתה לרשת החברתית בבקשה להסיר תכנים כאלה.
3 צפייה בגלריה
פרלר
פרלר
פרלר
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)

התגובה של הרשתות החברתיות לאלימות של תומכי טראמפ:

בנוסף לגוגל, גם אפל מאיימת להסיר את האפליקציה מהחנות שלה - האפסטור - והיא הציבה לה אולטימטום של 24 שעות. במכתב ששלחו לפרלר, כתבו נציגי ענקית הטכנולוגיה כי משתמשים ברשת החברתית דנו ביניהם בנסיעה לוושינגטון הבירה עם כלי נשק, בעקבות האירועים בבניין הקונגרס ביום רביעי. נכון לעכשיו האפליקציה עדיין זמינה בחנות של אפל. מנכ"ל פרלר, ג'ון מאצה, אמר לוול סטריט ג'ורנל כי הוא מאמין שהכללים הנוכחיים של הרשת החברתית נגד אלימות עומדים בסטנדרטים של אפל. "לארגון של מהומות, אלימות ומרידות אין מקום במדיה החברתית", אמר מאצה. הוא טען כי ארגונים פוליטיים עומדים מאחורי הצעדים נגד פרלר: "הם רוצים לשים סוף לחופש הביטוי וליריבים הפוליטיים שלהם".
3 צפייה בגלריה
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
המהומות בקונגרס
(צילום: gettyimages)
פרלר ("לדבר" בצרפתית) הוקמה בשנת 2018 כאלטרנטיבה לפייסבוק וטוויטר, ומייסדיה הצהירו כי הם דוגלים בחופש ביטוי כמעט מוחלט. הרשת החברתית הפכה ללהיט בארה"ב סביב הבחירות לנשיאות 2020, כאשר תומכיו של הנשיא טראמפ עברו אליה בהמוניהם לאחר שהרשתות החברתיות הגדולות הסתירו, סימנו וצינזרו פוסטים של הנשיא האמריקני בגלל הפצת מידע מוטעה והאדרת אלימות. ימים ספורים אחרי הבחירות שבהן הפסיד טראמפ לג'ו ביידן, זינקה האפליקציה למקום הראשון בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וטוויטר
דונלד טראמפ וטוויטר
טראמפ. החשבון הושעה
(עיבוד תמונה. צילום: EPA, Shutterstock)
פרלר הפכה גם למקום המפלט של תומכי תנועת QAnon, בעקבות מלחמת החורמה שמנהלות נגדם טוויטר, פייסבוק, יוטיוב ופלטפורמות אחרות. תומכי QAnon מאמינים בתיאוריית קונספירציה שלפיה טראמפ ודמות עלומה ששמה Q מנהלים מלחמה סודית נגד רשת עולמית של פדופילים-קניבלים הסוגדים לשטן (שכוללת לטענתם את ברק אובמה, הילרי קלינטון ואחרים). הצעדים של אפל וגוגל מגיעים בעקבות הפריצה של תומכי טראמפ לבניין הקפיטול ביום רביעי, אירוע שהוביל הלילה להשעיית חשבונו האישי של טראמפ מטוויטר לצמיתות. גם פייסבוק הודיעה השבוע כי היא חוסמת את חשבונו של הנשיא היוצא לפחות עד חילופי השלטון ב-20 בינואר.