"בן אדם נפטר כל 6 דקות. 11 אלף חולים חדשים ביום במחוז לוס אנג'לס": מגפת הקורונה ממשיכה להכות גלים ברחבי העולם, וגורמת לקריסת בתי החולים במחוז לוס אנג'לס שבארצות הברית.
גיא חושני, חובש בכיר בחדר מיון באחד המרכזים הרפואיים בלוס אנג'לס, התראיין הבוקר (ד') לאולפן ynet וסיפר כי המצב החמור משפיע על היכולת של צוותים רפואיים לטפל בחולי קורונה. "הגענו למצב שאנחנו מטפלים בחולים במגרש החנייה של בית החולים, כבר אין לנו מיטות בחדר המיון. אזרחים תורמים לנו מיטות שלא מיועדות לחולים, אבל אין לנו אפשרות אחרת.
"יש לנו הרבה חולים באוהלים, והגענו למצב שכוחות הכיבוי מספקים לנו חובשים או פרמדיקים שישבו וישגיחו על החולים הרחבה מאחר שאין לנו מקום עבורם ואין לנו צוות".
ביממה האחרונה דיווחה ארה"ב על שיא מתים ליממה: בשלישי מתו 4,470 חולי קורונה, ממוצע של שלושה קורבנות בדקה. ממוצע המתים היומי בשבוע האחרון עומד על 3,200 איש. יותר מ-235,000 נדבקים חדשים אובחנו בתוך 24 שעות.
2 צפייה בגלריה
לוס אנגלס ארצות הברית קורונה אוהל בית חולים
לוס אנגלס ארצות הברית קורונה אוהל בית חולים
"מטפלים בחולים באוהלים במגרש החנייה": הקורונה בלוס אנג'לס
(צילום: גיא חושני)
בדבריו, מספר חושני על התסכול הגדול והקושי בלספק מענה לכמות החולים האדירה. "במקום 13 או 14 אנשי צוות, אנחנו רק שישה. זו סיטואציה מאוד קשה, אנחנו עובדים שלושה וארבעה ימים ברציפות במשמרות של 12 שעות רצופות. אנחנו לא יכולים לתת לבית החולים לקרוס לגמרי.
"בהתאם גם איכות הטיפול יורדת. במקום אחות אחת על שלושה או ארבעה מטופלים, אנחנו נמצאים במצב של אחות וחובש על 20 חולים. בנוסף, קשה לצוות להימנע מלהידבק בעצמו, אני עכשיו בחופשה של השגחה מפני קורונה כי הייתי בחשיפה קרובה לחולה קורונה וחוששים שנדבקתי גם, אז אני מחכה לתשובות".
2 צפייה בגלריה
לוס אנגלס ארצות הברית קורונה אוהל בית חולים
לוס אנגלס ארצות הברית קורונה אוהל בית חולים
"לא דמיינתי שנגיע לדבר כזה": גיא חושני במרכז רפואי בלוס אנג'לס
(צלום: גיא חושני)
דמיינת שלוס אנג'לס תגיע למצב כזה? "לא דמיינתי שנגיע לדבר כזה בעולם, בכלל, לא רק בלוס אנג'לס. על אחת כמה וכמה במרכז הרפואי שאני עובד בו. אני פרשתי מרפואה והייתי בשבע שנים של חופשה, במצב הזה שמתי בחזרה את המדים, את הסטטוסקופ וחזרתי לעבודה".
ומה מצבם של המאושפזים? "יש לנו הרבה אנשים במצב קריטי. אנחנו נותנים להם אינפוזיות גם ברחבה הגדולה ולא רק בחדרים. החולים מאוד מתוסכלים, חושבים שאנחנו לא רוצים להתייחס אליהם אבל הם מבינים שהמצב לא טוב. העיר משותקת מבחינת רכבי חירום".
"קשה לשמור על אופטימיות במצב הזה", מסכם חושני. "רק היום במחוז לוס אנג'לס, נפטרו 288 אנשים. בן אדם נפטר כאן בערך כל 6 דקות. יש לנו 11,994 חולים חדשים רק היום, מתוכם 7,949 אושפזו ו-1,725 בטיפול נמרץ. זה המצב כרגע".
בתוך כך, 9,025 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף הקורונה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי ביממה החולפת נערכו כ-125 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 7.2%.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,812 חולי קורונה, 1,094 מהם במצב קשה. 269 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה מתו בישראל 3,803 חולי קורונה, תשעה מהם היום.
במהלך היום התחסנו עוד 24,421 ישראלים במנה הראשונה של החיסון ובסך הכול עומד מספרם על יותר מ-1.9 מיליון. כ-33 אלף ישראלים התחסנו היום במנה השנייה ומספרם מתקרב ל-86 אלף.
על רקע נתוני התחלואה שעדיין גבוהים, משרד הבריאות צפוי לבקש את הארכת הסגר בשבוע לפחות. עם זאת, דיוני אסטרטגיית היציאה ממנו כבר החלו. מדיונים ראשונים בנושא מסתמן כי המתווה ייצא לפועל בשלוש פעימות - קודם החינוך לצד ביטול מגבלת המרחק וחידוש הטיסות. רק בסוף התהליך, בפעימה השלישית, אמורים להיפתח מסעדות וחדרי כושר.