סיפור האהבה של דניאל ברוש (29) ולורן הרץ (49) נפתח באופן רשמי לפני שמונה שנים, אולם דניאל מספר שהבחין בלורן לראשונה עוד כשהיה בן 16. "כשהייתי ילדה בת 16 הייתי מסתובב בגן מאיר במרכז הגאה, ולורן התגוררה אז בדירה סמוכה. היא הייתה מסתובבת שם עם הכלבים שלה, ופשוט הייתי בוהה בה מהופנט", הוא נזכר.
"באיזשהו שלב, נתקלתי בה בפייסבוק והוספתי אותה. שנים אחר כך, נפגשנו שוב בבר הגאה 'אוויטה', וזאת הייתה הפעם הראשונה שניגשתי אליה. אמרתי לה, 'את לורן הרץ?', היא אמרה, 'כן', ולא ידעתי מה להגיד מעבר לזה. אז אמרתי, 'את ממש יפה!', והיא אמרה, 'תודה!'. אמרתי לה שאני מכיר אותה מהפייסבוק, ואז נלחצתי וברחתי", הוא צוחק.
השיחה ביניהם המשיכה בהודעות בפייסבוק, משם השניים עברו לקפה ואחר כך לדייט הראשון שלהם, שהתחיל בארוחת ערב והסתיים בשינה עמוקה ביחד. דניאל מספר שהמפגש אירע חודשיים בלבד אחרי שהוא עבר ניתוח ראשון להתאמה מגדרית, ולורן מודה כי חששה. "אני זוכרת שהוא סיפר לי אז שהוא אחרי ניתוח ושהוא צריך לעשות עוד ניתוח, אז לא כל כך הבנתי מה הולך לקרות. הייתי שמחה אם הוא היה מפשט לי את זה, אבל הוא לא אמר כלום, ולא רציתי לשאול אותו כמובן כי אני שונאת כשעושים לי את זה, אז היינו ילדים טובים והלכנו לישון".

3 צפייה בגלריה
דניאל ברוש ולורן הרץ
דניאל ברוש ולורן הרץ
דניאל ברוש ולורן הרץ. הוא הבחין בה לראשונה כשהיה בן 16
(צילום: אוסף פרטי)

"כשהכרנו הייתי בן 21, זה גיל מאוד צעיר וגם הייתי חסר ניסיון במערכות יחסים", מסביר דניאל. "התפתחתי מאוחר יותר מבחינת בגרות, הבנה, ניסיון, תקשורת ומיניות, אבל בתקופה ההיא הייתי ממש בתחילת התהליך ושנה וחצי לפני כן רק יצאתי מהארון כטרנס. לפני לורן הייתה לי רק מערכת יחסים רצינית אחת, וזה היה כשחייתי כלסבית.
"אני חושב שגם הביטחון העצמי שלי היה די נמוך. לא יכולתי לבוא וליזום או לתת לבת הזוג שלי להרגיש בנוח, כשאני בעצמי לא ידעתי אם אני מרגיש בנוח. היו לנו הרבה משברים בעקבות חוסר הביטחון שלי וחוסר התקשורת. עברנו הרבה מאוד בשמונה השנים האלה".
ואיך הדברים נבנו לכדי תקשורת בריאה?
"היו כמה פרידות שגרמו לי לבחון את המיניות שלי, וגם עברתי כל מיני ניתוחים מאז והרגשתי קצת יותר שלם עם עצמי. וזהו, פשוט צברתי את הביטחון שלי מחוץ לקשר, ואז הבאתי אותו חזרה אל תוך הקשר".
יצאתם עם אנשים טרנסים בעבר?
לורן: "דניאל יצא עם טרנסית אחרת כשהוא חי כלסבית. אני תמיד נמשכתי לגברים ואני לא רואה משהו אחר בדניאל. החשש היה בהתחלה, כשעדיין לא הכרנו באמת".

"מה, אתה מציע לי נישואים?!"

הזוג מודה כי עבר לא מעט טלטלות לאורך השנים, כולל פרידה ב-2014, אחרי שדניאל הציע ללורן נישואים. "נפרדנו לתקופה ארוכה, אבל נשארנו מאוד קרובים", אומר דניאל. "היה נתק לחצי שנה באיזשהו שלב באמצע, אבל חוץ מזה המשכנו להתנהל כזוג בלי לקרוא לעצמנו ככה, עד שבסוף חזרנו רשמית ואז הצעתי לה שוב. ההצעה הייתה בסן פרנסיסקו, במלון מהמם, ליד עץ הכריסמס שלורן נורא-נורא אוהבת".
"הוא כאילו לקחת אותי לראות תצוגת כריסמס מרשימה כזו, ואני לא הבנתי שהוא עומד להציע לי", נזכרת לורן. "באיזשהו שלב הוא אמר לי, 'תשאירי את התיק פה, אני רוצה להראות לך משהו', ואני כולי בלחץ מלהשאיר את התיק באמצע הרחבה, אבל הלכתי איתו לצד, ואז הוא הציע.
"באיזשהו שלב גם קלטתי שיש צלם בצד שמחכה ומצלם את כל העניין. אז אכלתי את כל ההצגה הזאת, ותוך כדי כל זה שהוא מנסה לעשות את זה רומנטי, אני אומרת לו, 'מה, אתה מציע לי נישואים?!", היא נזכרת והשניים צוחקים. מאז הם כבר הספיקו להתחתן בטקס חתונה לא סטנדרטי במיוחד, שנערך בדרייב-אין בלאס-וגאס.
דניאל: "זה נראה כמו מקדונלדס, ובחלון היה כזה כומר שפשוט עשה לנו את כל הטקס".
לורן: "הוא גם עשה מלא פאוזות דרמטיות, אז על כל משפט אמרתי לו, 'I do, I do', כדי שנגמור עם זה כבר. היו לנו עוד דברים על סדר היום", היא אומרת וצוחקת.

3 צפייה בגלריה
דניאל ברוש ולורן הרץ
דניאל ברוש ולורן הרץ
"באתי להתחתן, ניירת, שלום וביי". דניאל ולורן
(צילום: אוסף פרטי)

3 צפייה בגלריה
דניאל ברוש ולורן הרץ
דניאל ברוש ולורן הרץ
דניאל ברוש ולורן הרץ. המשפחה שלו מיד קיבלה את הקשר
(צילום: אוסף פרטי)

דניאל: "במקור טסנו לארה"ב כדי שאוכל לעבור ניתוח, ואמרנו שנעשה את זה על הדרך בלי יותר מדי הוצאות. לא היו לנו בגדים יפים מדי, וגם לא היו לנו אורחים. אז להיכנס לאיזה מקום ולהתעסק עם כל הטקסיות, זה היה מיותר מבחינת שנינו. שאלתי אותה אם היא רוצה שנביא איזה אלביס או מייקל ג'קסון שיחתן אותנו, ובסוף ויתרנו גם על זה".
לורן: "תמיד מביאים מישהו כושל כזה, עם חליפה ומופע, ואני לא רוצה את המופע הזה. אני באתי להתחתן, ניירת, שלום וביי. כשאני ארצה לחגוג זה יהיה עם המשפחה, עם החברים. עכשיו אנחנו רק מחכים שהקורונה תיגמר ואז נעשה מסיבת בחתונה".
איך המשפחות שלכן מתייחסות למערכת היחסים ביניכם?
דניאל: "המשפחה שלי הייתה ממש סבבה עם זה, ממש פרגנו מהרגע הראשון. המשפחה שלה ממש נבהלה מזה שאני צעיר נורא".
"נכון, הם קראו לי 'שודדת עריסות'", היא אומרת משועשעת. "ניסיתי להסביר להם שזה שונה אצל טרנסים, שפחות יש את החוויה של הגיל ויותר את החוויות האישיות. היה להם נורא קשה להבין את זה, אבל באיזשהו שלב הם הכירו אותו ולמדו לאהוב אותו".
"אני חושב שמה שיפה אצלנו כטרנסים זה שהטרנסיות היא האישיו, והרבה מהדברים האחרים דועכים לאט-לאט, אם זה המוצא, הגיל או דברים שאולי אצל סיסג'נדרים כן היו הופכים לאישיו. מתוקף היותנו טרנסים, כל הדברים האחרים הופכים להיות קלילים יותר בזוגיות".
אתם מוצאים שיש עוד הבדלים בין זוגות טרנס לזוגות סיסג'נדרים?
לורן: "אני חושבת שאצל סיסג'נדרים זה יותר פשוט, כי מעגלי התמיכה של סיסג'נדרים הרבה יותר גדולים. אצל זוגות טרנסים יש אתגרים כמו להיות במקום שונה בתהליך המגדרי או קשיים חברתיים. נכנסים מראש עם איזושהי מורכבות לקשר, אז היה ברור שזה יסבך. גם כל אחד רוצה לגלות את המיניות שלו בתוך התהליך הזה. אבל כמובן שזה לא תקף לכולם. יש כאלה שיגיעו באותו השלב אל הקשר ואז זה מתאים ומחזיק יותר זמן, ויש כאלה שיהיו מוכנים לעבוד מאוד קשה על הקשר ולהתמודד עם כל הרעש שמסביב".
דניאל: "אני חושב שזה נכון לגבי כל זוג - שאם יש קשיים אבל גם נכונות לעבוד על הקשיים האלה, אז צולחים אותם, ואם לא, אז כל אחד הולך לדרכו. התקשורת היא בסופו של דבר אותה תקשורת בין בני אדם. מי שמחליט לקחת את עצמו בידיים ולעבוד קשה, מצליח. כמובן שצריך ששני הצדדים יחליטו, ולא רק אחד. היום אני חושב שחוץ מלספר על העובדה שאנחנו טרנסים, אין לזה השפעה על השיגרה שלנו".
"אני כן חושבת שאנחנו מושפעים מהטרנסיות שלנו במובן החברתי", אומרת לורן. "זה לא באמת חיים סטרייטים, בוא לא נצייר את זה ככה. אנחנו חיים כאנשים טרנסים מחוץ לארון וזה פוגש אותנו מדי פעם. למשל, להביא ילד בגיל 50 זה לא בדיוק משהו שנפוץ בקרב סטרייטים".
דניאל: "כן, החוויה של לורן שונה משלי כי אני מתחיל להקים משפחה בגיל שבו כל שאר החברים שלי מקימים משפחה. אז יחד עם העבודה וכל שאר החיים, הכול נראה לי די רגיל".
לורן: "טוב, אתה גם חי עם הפריבילגיה של 'לעבור' חברתית כגבר לבן. אני אישה מזרחית טרנסית, זו חוויה שונה. למשל, אני אוהבת את העסק שלי ואני נהנית ממנו, אבל מן הסתם אם הייתי ממשיכה להיות שכירה, אז הייתי עובדת ברשתות פארם כל חיי ומתפרנסת לא משהו. יש לי פחות הזדמנויות, זה שונה. אז יצא שהתחלתי בגיל מאוחר, ובזמן שאחרים בנו משפחה, אני התעסקתי בדברים אחרים".
איך הסביבה מגיבה לזוגיות שלכם?
לורן: "האמת שממש אחלה".
דניאל: "חוץ מכתבות שעשינו וכל מיני טוקבקיסטים עברייני מקלדת הגיבו, אין יותר מדי תגובות".
כפי שהבנתם, השניים מתכננים להרחיב את המשפחה בקרוב, וממשיכים לאהוב, עם כל האושר והמורכבות שבדרך. "פשוט צריכים להאמין באהבה", אומרת לורן. "זה קורה. יש אהבה בעולם לכולם. בכלל, תפזרו אהבה סביבכם. זה גורם לאחרים להרגיש נפלא". "האהבה מנצחת הכול כשאתה נותן לה לנצח הכול", מסכם דניאל.