פותחת את שנת 2021 בסערה: חודש לפני המועד הרגיל, הציגה היום (ה') סמסונג באירוע וירטואלי שלושה סמארטפונים חדשים - גלקסי S21, גלקסי S21 פלוס וגלקסי S21 אולטרה. לצדם היא הכריזה גם על אוזניות נטולות חוטים בשם גלקסי באדס פרו עם מנגנון אקטיבי לביטול רעשים (ANC) ועיצוב חדש, ועל SmartTag - תג פיזי שניתן להצמיד לחפצים על מנת לאתר אותם בקלות באמצעות הסמארטפון.
בשנים האחרונות נוהגת סמסונג להכריז על הסמארטפונים החדשים בסדרת גלקסי S בחודש פברואר. השנה החליטה יצרנית הסמארטפונים להקדים בחודש את ההכרזה ואת ההשקה, לפי ההערכות כדי לנצל את דעיכתה של וואווי שנפגעה קשות מהחרם האמריקני נגדה.
6 צפייה בגלריה
סדרת גלקסי S21
סדרת גלקסי S21
סדרת גלקסי S21
(צילום: סמסונג)
הסמארטפונים החדשים של סמסונג תומכים כמובן ב-5G, הדור החדש של הקישוריות הסלולרית, ובכולם תמצאו מתחת למכסה המנוע ערכת שבבים בארכיטקטורת 5 ננומטר - אקסינוס 2100 של סמסונג (ברוב העולם וגם בישראל) או סנאפדרגון 888 של קוואלקום במדינות מעטות. סמסונג מבטיחה בין היתר חיי סוללה משופרים, אבל אחד השינויים הכי בולטים יהיה בכלל בקופסה: סמסונג הולכת בעקבותיה של אפל ומוכרת את סדרת גלקסי S21 ללא מטען או אוזניות. למה? למען הסביבה כמובן. החדשות הטובות: סמסונג הורידה את המחירים ב-200 דולר לכל דגם. אלה המכשירים החדשים של סמסונג:
כותרת ביניים
עם מסך בגודל 6.8 אינץ', מערך צילום אחורי מרובע שכולל שתי מצלמות עם זום אופטי (x3 ו-x10) וחיישן 108 מגה-פיקסל, דגם האולטרה הוא המכשיר המתקדם ביותר (וגם היקר ביותר) בסדרה החדשה. אה, והוא גם תומך - לראשונה בתולדות סדרת גלקסי S - בעט המגע שהיה מזוהה עד כה עם סדרת הדגל השנייה של סמסונג, גלקסי נוט.
בעולם שבו מסכי הסמארטפונים רק הולכים וגדלים משנה לשנה, מעניין לציין שבדור הנוכחי הצג של דגם האולטרה דווקא הוקטן מ-6.9 ל-6.8 אינץ'. חוץ מזה, מדובר במסך ברזולוציית 3200X1440 עם קצב רענון 120 הרץ שיהיה בהיר יותר מתמיד (1,500 ניטים), מה שיעזור במיוחד לנו הישראלים להתמודד עם השמש הקופחת שבחודשי הקיץ מקשה עלינו לראות היטב את מסך הסמארטפון.
6 צפייה בגלריה
גלקסי S21 אולטרה
גלקסי S21 אולטרה
את העט תצטרכו לרכוש בנפרד. גלקסי S21 אולטרה
(צילום: סמסונג)
מבחינה עיצובית, S21 אולטרה מזכיר מאוד את קודמו S20 אולטרה, אלא שהפעם הבליטה המלבנית בצד השמאלי-עליון של גב המכשיר, היכן שנמצא מערך הצילום המאסיבי, גולשת גם לשולי המכשיר. בסמסונג מתגאים בעיצוב החדש, אבל סביר להניח שברגע שתעטפו את המכשיר היקר שלכם בכיסוי, לא ממש תשימו לב אליו. מה שכן, היצרנית הקוריאנית הצליחה לדחוס הפעם למערך הצילום הזה שתי מצלמות זום במקום אחת בדור הקודם.
סמסונג גלקסי S21 אולטרה
כאמור, הדגם הבכיר בסדרה תומך לראשונה בעט המגע של סמסונג, אבל ה-S Pen לא יגיע יחד עם המכשיר ומי שמעוניין בו יצטרך לרכוש אותו בנפרד ולהסתדר ללא חריץ ייעודי. ועוד חידוש מעניין: שבב UWB (פס אולטרה-רחב) יאפשר לדגם האולטרה לתפקד כשלט-רחוק רב שימושי: הוא יוכל לאתר מכשירים אחרים גם כאשר הם כבויים, לפתוח דלתות ובעתיד גם להתניע מכוניות (בדומה לתכונת CarKey של האייפון שהוצגה על-ידי אפל אשתקד). סוללת 5,000 מיליאמפר-שעה תדאג שכל העסק לא יקרוס לפני שהיום נגמר. המכשיר יהיה זמין בצבעים שחור וכסוף. S21 אולטרה יעלה בארה"ב החל מ-1,099 דולר. המחיר של סאני תקשורת, יבואנית ובעלת רשת חנויות סמסונג - החל מ-4,699 שקלים לדגם עם 12 גיגה בייט זיכרון ו-256 גיגה בייט שטח אחסון. גרסה עם 16 גיגה בייט זיכרון ו-512 גיגה בייט שטח אחסון, שתהיה זמינה רק בשחור, תעלה 5,199 שקלים. לעומת זאת, ברשת דינמיקה מציעים את גרסת ה-256 גיגה בייט ב-4,499 שקלים. כיסוי + עט יעלו החל מ-249 שקלים.
כותרת ביניים
הדגם האמצעי בסדרת גלקסי S21 הוא כנראה הבחירה הנכונה למי שמעוניין במכשיר דגל מתקדם, אך אינו זקוק לעט מגע או למצלמות זום. מה ההבדל לעומת אחיו הגדול? דגם הפלוס מצויד במסך קטן יותר, 6.7 אינץ', עם רזולוציה נמוכה יותר, 2400x1080, אבל גם כאן תמצאו קצב רענון 120 הרץ שמבטיח חוויה נעימה יותר לעיניים.
6 צפייה בגלריה
גלקסי S21 פלוס
גלקסי S21 פלוס
ילד הסנדוויץ'. גלקסי S21 פלוס
(צילום: סמסונג)
סמסונג גלקסי S21 פלוס
מערך הצילום האחורי משולש והוא כולל מצלמת טלפוטו עם חיישן 64 מגה-פיקסל, אבל ללא זום אופטי מתקדם כמו בדגם האולטרה. בצד הקדמי תמצאו מצלמת סלפי 10 מגה-פיקסל. בפנים מסתתרת סוללת 4,800 מיליאמפר-שעה וגם בדגם הזה יש שבב UWB, כמו אצל אחיו הגדול. S21 פלוס יעלה בארה"ב החל מ-999 דולר. המחיר של היבואנית סאני - 3,799 שקלים לגרסה עם 8 גיגה בייט זיכרון ו-256 גיגה בייט שטח אחסון. המחיר ברשת דינמיקה - 3,599 שקלים. דגם הפלוס יהיה זמין בסגול, שחור וכסף.
כותרת ביניים
אוהבים סמארטפונים קטנים? עם מסך בגודל 6.2 אינץ', גלקסי S21 הוא הבחירה הנכונה בשבילכם. חוץ מזה, מדובר במכשיר עם המפרט הצנוע ביותר בסדרה: תמצאו כאן מסך ברזולוציית 2400x1080 וקצב רענון 120 הרץ, מערך צילום זהה לדגם הפלוס וסוללה קטנה יותר בנפח של 4,000 מיליאמפר-שעה. זה גם הדגם היחיד בסדרה שלא כולל שבב UWB. מצד שני, מדובר גם במכשיר הזול ביותר. S21 יעלה בארה"ב החל מ-799 דולר. המחיר של היבואנית סאני - החל מ-2,999 שקלים לגרסה עם 8 גיגה בייט זיכרון ו-128 גיגה בייט שטח אחסון (כ-500 שקלים פחות מ-S20). המחיר ברשת דינמיקה - 2,799 שקלים. S21 יהיה זמין בצבעים אפור, ורוד ולבן.
סמסונג גלקסי S21

6 צפייה בגלריה
גלקסי S21
גלקסי S21
גלקסי S21. האח הקטן
(צילום: סמסונג)
כותרת ביניים
סמסונג השיקה בשנים האחרונות סדרה של אוזניות נטולות חוטים (True Wireless) שנותנות פייט יפה לאיירפודס של אפל - גלקסי באדס, גלקסי באדס פלוס וגלקסי באדס לייב. השנה מגיע תורן של הבאדס פרו, אוזניות בעיצוב חדש עם מנגנון אקטיבי משופר לביטול רעשים (ANC). המחיר - 799 שקלים.
דגם הפרו מציע לטענת סמסונג את איכויות האודיו והשיחה הטובות ביותר בסדרת האוזניות שלה, והוא גם הראשון שמגיע עם עמידות למים בתקן IPX7, מה שאומר שהוא יכול לשרוד טבילה במים בעומק של מטר. בסיוע טעינה באמצעות הקייס, הסוללה אמורה לספק לכם 18 שעות שימוש. כאשר היא תיגמר תוכלו לזכות בשעה נוספת אחרי חמש דקות הטענה בלבד.
6 צפייה בגלריה
גלקסי באדס פרו
גלקסי באדס פרו
עמידות במים. גלקסי באדס פרו
(צילום: סמסונג)
בחברה אומרים שמנגנון ביטול הרעשים מסנן 99% מרעשי הרקע וכי ניתן להתאים את רמת הסינון לפי ההעדפה האישית. ויש גם תכונה מסקרנת שנשמח לבדוק בשטח: הבאדס פרו מזהות מתי אתם מתחילים שיחה ומחלישות באופן אוטומטי את המוזיקה. סיימתם לדבר? הווליום יחזור לרמה הקודמת. בנוסף, סמסונג מבטיחה מעבר קל בין מכשירים של החברה: תוכלו, למשל, לענות לשיחת טלפון בזמן שאתם בכלל צופים בסרטון בטאבלט שלכם.
כותרת ביניים
סמסונג הציגה את SmartTag, תג אלקטרוני שניתן להצמיד לחפצים שונים, למשל מחזיק מפתחות או אופניים, ואפילו לחיית המחמד כדי לעקוב אחרי המיקום שלהם ולאתר אותם באמצעות הסמארטפון במקרה שהלכו לאיבוד. המחיר - 30 דולר. יש גם גרסה משודרגת, SmartTag פלוס, שמשלבת טכנולוגיית מציאות רבודה (AR) ומאפשרת לקבל הוראות מדויקות על גבי מסך המכשיר לחפץ האבוד. המחיר יעמוד על 39 דולר כשהמוצר יושק בהמשך השנה. אגב, סמסונג הקדימה כאן את אפל שאמורה להציג מוצר דומה בשם AirTag בקרוב.
6 צפייה בגלריה
המכשירים החדשים של סמסונג
המכשירים החדשים של סמסונג
SmartTag, בצד שמאל למטה, עם כל המשפחה
(צילום: סמסונג)
כותרת ביניים
המכשירים החדשים של סמסונג יגיעו באופן רשמי לחנויות ב-4 בפברואר, אך ל-ynet נודע כי יהיה ניתן להשיג אותם כבר בשבוע הבא. סאני תקשורת, יבואנית ובעלת רשת חנויות סמסונג, הודיעה כי ההרשמה למכירה המוקדמת תצא לדרך כבר היום בעלות של 99 שקלים, ומי שיזמינו את שני המכשירים היקרים יותר יקבלו חבילת השקה בשווי 1,050 שקלים הכוללת אוזניות גלקסי באדס פרו, SmartTag לאיתור חפצים ומטען קיר בהספק של 25 וואט. ברשת דינמיקה יעניקו לרוכשי גלקסי S21 משטח טעינה אלחוטי ו-SmartTag, בזמן שרוכשי דגמי הפלוס והאולטרה יקבלו אוזניות גלקסי באדס פרו, SmartTag ומטען מהיר. בחברת המחקר Counterpoint Research מעריכים כי לסמסונג צפויה השקה מאתגרת: האנליסטים של החברה חוזים כי סדרת גלקסי S21 תצליח יותר מסדרת גלקסי S20, אבל במהלך השנה הקרובה תמכור 30% פחות לעומת סדרת גלקסי S10 שהושקה ב-2019. בין הסיבות: הארכת מחזורי השדרוג של המשתמשים, משבר הקורונה, שוק תחרותי מתמיד וסמיכות זמנים להשקה של סדרת אייפון 12 שנמכרת היטב. "בשביל להימנע מאכזבה, סמסונג צריכה לשפר את התמחור בהשוואה לסדרת גלקסי S20", סיכמה האנליסטית סוג'אונג לים.
ומה בהמשך? 2021 צפויה להיות שנה עמוסה עבור סמסונג: הדלפות מהחודשים האחרונים מצביעות על כך שהחברה תשיק לא פחות מארבעה סמארטפונים מתקפלים - שני דגמי גלקסי Z פולד 3, שיתמכו הפעם בעט מגע, ושני דגמי גלקסי Z פליפ 2. ההשקעה בקטגוריית המתקפלים עשויה להוביל לכך שהשנה תוציא היצרנית הקוריאנית את סדרת הנוט הוותיקה לגמלאות, אם כי ישנם דיווחים סותרים בעניין.