אם למישהו היה ספק שטלפונים מתקפלים הם הדבר הבא, אז החשיפה של בלומברג בוודאי תשכנע אותו: אפל עובדת על פיתוח אייפון מתקפל ואבות-טיפוס ראשונים של המסך המתקפל כבר הופצו במעגל מצומצם בתוך החברה. בשלב זה מדובר בפיתוח המסך בלבד ולא טלפון שלם. ככל הידוע, טרם הוחלט אם לייצר בפועל את הטלפון החדש ומתי להשיק אותו.
המסך המתקפל שאותו בוחנת אפל מזכיר את גלקסי Z פליפ של סמסונג או הרייזר של מוטורולה: במצבו הפתוח הוא נראה כמו אייפון רגיל, אבל ניתן לקפל אותו לשניים. ככל הנראה אפל בוחנת עוד מספר גדלים אפשריים, אולי גם סמארטפון שנפתח לגודל של טאבלט - כמו מייט X של וואווי או גלקסי פולד של סמסונג.
2 צפייה בגלריה
אייפון מתקפל, הדמייה
אייפון מתקפל, הדמייה
אייפון מתקפל, הדמיה
(מקור: Shutterstock, עיבוד תמונה: ynet)
שמועות על פיתוח טלפון מתקפל של אפל נשמעו בחודשים האחרונים, ובאחד המקרים דווח מפי מקור סיני בספקית של אפל כי הטלפון המתקפל יושק ב-2022 ואולם עד כה לא היה לכך אישור. אתר בלומברג מדווח כי מי שמסר לו את המידע הוא מקור "שמכיר מקרוב את הפעילות". בדרך כלל חשיפה בבלומברג נחשבת לאמינה, ומבוססת על יוזמה של אפל עצמה.
תיאור תהליכי הפיתוח יכול להעיד שמועד השקתו של אייפון מתקפל עדיין רחוק מאוד. עם זה, הוא מעיד שגם באפל מבינים שהקונספט של הסמארטפונים המלבניים כמו האייפון ודומיו כבר ממצה את עצמו והשוק מחפש חידוש משמעותי. תהליכי פיתוח באפל עלולים להיות ארוכים מאוד, אבל כניסתה לשוק חדש גורמת בדרך כלל להתעוררות כללית. כך למשל מעריכים שתחום המציאות הרבודה (AR) יתפתח רק אחרי שאפל תשיק את משקפי ה-AR שלה.
2 צפייה בגלריה
גלקסי Z פליפ
גלקסי Z פליפ
גלקסי Z פליפ
(צילום: AFP)
בשלב זה אפל מתמקדת בחיזוק קו מכשירי האייפון 12 המצליח והמוצרים הנוספים שהשיקה ב-2020. לפי הדיווח בבלומברג, השנה ייכנסו רק שינויים מזעריים בדגמים אלה, מה שאומר שהדגמים בהשקה הצפויה השנה יהיה מעין "גרסת S" של הדגמים הנוכחיים. דבר זה עשוי גם לנבוע מהקשיים שאפל חוותה בתחום הייצור עקב הקורונה ועקב הביקושים העצומים. כמו כן, החברה צפויה להשיק סוף-סוף את ה-AirTags, אביזר איתור החפצים שהשקתו נדחתה משנה שעברה. בינתיים סמסונג הציגה מוצר דומה באירוע שלה בשבוע שעבר.