החלטתם לרכוש אחד ממכשירי סדרת גלקסי S21? מזל טוב, אתם כנראה לא לבד. סדרת הדגל החדשה של סמסונג צפויה להיות המונית מאי פעם השנה בזכות מחירים נמוכים יותר, שיהפכו את הסמארטפונים לאטרקטיביים גם עבור מי שבעבר לא חיפשו בהכרח מכשירי דגל.
אך לפני שאתם רצים לחנות המקוונת הקרובה לביתכם - אנחנו עדיין בסגר, אחרי הכל - יש כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב. אפילו שבמובנים רבים מדובר בשדרוג לא מהותי מאוד בהשוואה לדגמי אשתקד, יש כמה חידושים שאינם ברורים מאוד מהמפרט של הטלפון.
3 צפייה בגלריה
גלקסי S21 פלוס
גלקסי S21 פלוס
גלקסי S21 פלוס. הנחה צנועה בישראל
(צילום: סמסונג)

המחיר נמוך יותר? נכון, אבל...

מחירי סדרת גלקסי S21 בארה"ב נמוכים משמעותית מאלה של סדרת גלקסי S20: מחירו של כל דגם ירד ב-200 דולר (לפני מס). ומה בישראל? ההנחה המשמעותית ביותר בהשוואה לשנה שעברה היא בטלפון הזול יותר - S21 הפשוט עולה 2,999 שקלים, כשקודמו עלה 3,499 שקלים. בשני הדגמים היקרים יותר העניין קצת יותר מסובך: S21 פלוס מגיע לארץ בגרסת הביניים שלו, עם 256 גיגה בייט שטח אחסון, שלה אין מקבילה בדור הקודם, והוא יעלה 100 שקל פחות ממה שהייתם משלמים על גרסת 128 גיגה בייט בשנה שעברה. עם S21 אולטרה הסיפור דומה: רק 100 שקל פחות משנה שעברה, אבל לגרסה מתקדמת יותר עם 256 גיגה שטח אחסון. בסופו של דבר אנחנו משלמים פחות על גרסה עם יותר זיכרון, אבל אין לנו את אפשרות לבחור את גרסת הבסיס עם 128 גיגה בייט שאמורה להיות זולה יותר.

להתראות, כרטיסי זיכרון

סדרת גלקסי S הייתה מאוד עקבית בתמיכתה בכרטיסי זיכרון חיצוניים, אך התמיכה הזו נגמרת השנה. לרוב המשתמשים זה לא מאוד יכאב - הטלפונים החדשים מגיעים עם 128 גיגה בייט שטח אחסון לכל הפחות. אך אם אתם אוהבים לצלם הרבה ולא סומכים על שירותי ענן, או מורידים הרבה תוכן וידאו לטלפון, כדאי לכם להיות מודעים למגבלה החדשה.
אם היעדר התמיכה בכרטיסי זיכרון מפריע לכם, אך לא לרכוש S21 מפריע לכם יותר, כדאי לכם להסתכל על כונני פלאש חיצוניים שמתחברים לטלפון דרך USB-C. רק זכרו - לא כל יישומי הטלפון יודעים לעבוד עם אחסון חיצוני מהסוג הזה.

תמיכה בעט? כן, אבל...

אחת השמועות הכי פופולריות לפני השקת S21 הייתה כי יתמוך בעט מגע, לראשונה בהיסטוריה של סדרת גלקסי S. ובכן, השמועה נכונה. בערך. קודם כל, רק דגם האולטרה, היקר ביותר מבין השלושה, תומך בעט. אבל שימו לב: אם אתם מעוניינים בעט, תצטרכו לרכוש אותו בנפרד. עט עם כיסוי מתאים לטלפון יעלה לכם החל מ-249 שקלים, או שתוכלו להשתמש בעט ממכשיר נוט אם יש לכם כזה. העט הרגיל לא "מדבר" עם המכשיר, אלא מאפשר רק לכתוב על המסך. אם תרצו את הדברים שאפשר לעשות עם מכשירי הגלקסי נוט - מחוות באוויר ושימוש בעט בתור כפתור בלוטות' - תצטרכו לחכות להמשך השנה, אז תשיק סמסונג את S Pen Pro שמחירו עוד לא נחשף.
3 צפייה בגלריה
גלקסי S21 אולטרה
גלקסי S21 אולטרה
גלקסי S21 אולטרה. היחיד שתומך בעט
(צילום: סמסונג)

מטען ואוזניות? לא בקופסתנו

אם עקבתם אחרי הפרסומים סביב השקת הסדרה, סביר להניח שאתם כבר יודעים שהמכשירים החדשים יגיעו ללא מטען ואוזניות בקופסה. אם אתם מאלה שזה מרגיז אותם, נצביע רק על הסעיף הראשון בכתבה הזו: הם עולים מאות דולרים פחות. כשאפל הפסיקה לתת לרוכשי אייפון 12 מטענים אפשר היה להתרעם על כך שהיא עשתה זאת בלי להוזיל את הטלפון בהשוואה לדור הקודם. במקרה של סמסונג אין תירוץ כזה - המחיר בהחלט נמוך יותר. אם אין לכם מספיק מטענים, תוכלו לקחת חלק מהכסף שחסכתם ולרכוש מטען איכותי יותר מאלה שסמסונג סיפקה עם הטלפונים שלה.

יום אחד הם יתניעו לכם את המכונית

סמסונג השיקה כבר בשנה שעברה שני מכשירים עם קישוריות UWB (פס אולטרה-רחב), אך את הדחיפה השיווקית של הטכנולוגיה הזאת היא מתחילה עכשיו, עם השקת סדרת גלקסי S21. שניים ממכשירי הסדרה החדשה, דגמי פלוס ואולטרה, כוללים שבב UWB. מה זה אומר? שהם יכולים למצוא מהר מאוד, תוך חלקיק שנייה, את המיקום במרחב של שבבי UWB אחרים. כרגע, זה יעזור לסמסונג לשווק לכם תגים חכמים שתוכלו לשים על דברים כמו ארנק ותיק כדי לדעת תמיד איפה השארתם אותם בבית. בעתיד? UWB צפויה להיות הרבה יותר שימושית.
3 צפייה בגלריה
גלקסי S21 פלוס
גלקסי S21 פלוס
גרסת הפלוס. גם כאן יש שבב UWB
(צילום: סמסונג)
הן סמסונג והן אפל (שכללה שבבי UWB בסדרות 11 ו-12 של מכשירי אייפון) מדברות על שימושים כמו פתיחת דלת הרכב והתנעתו או פתיחת דלת הבית באמצעות הטלפון. בכלי רכב תומכים - ואלה עשויים להתחיל להימכר כבר ב-2021 - כשתתקרבו למכונית, תוכלו לקבל בקשת הזדהות ביומטרית לטלפון. מנעול ביתי שמצויד ב-UWB יאפשר לכם לא רק לפתוח את הדלת מהטלפון אלא גם לשלוח מפתחות אורח, שיוכלו להיות חד-פעמיים או תקפים רק בין שעות מסוימות. מתי זה יקרה? בשנים הקרובות, כנראה.

WiFi 6E: בינתיים לא בישראל

סדרת גלקסי S21 היא מהראשונות שתומכות בתקן WiFi חדש, ששמו WiFi 6E. מדובר באחד החידושים המהותיים ביותר של טכנולוגיית WiFi מאז ומעולם, כי הוא לא רק משפר קצבי העברת מידע אלא משתמש ברצועת תדרים חדשה. ה-WiFi הקיים פועל בטווחים של 2.4 ו-5 גיגה הרץ, אך הרצועות האלה (בעיקר 2.4 גיגה) סובלות מעומסים. WiFi 6E מוסיף תדרים בטווח של 6-7 גיגה הרץ, שיאפשרו חיבורים אמינים ומהירים יותר.
הבעיה? נכון לעכשיו משרד התקשורת לא מאפשר לייבא לישראל מכשירים התומכים ב-WiFi 6E. לפיכך, מכשירי גלקסי S21 שיגיעו לישראל לא תומכים בתקן החדש, אבל בסמסונג ישראל אמרו שבעתיד יהיה ניתן לשנות זאת באמצעות עדכון קושחה. שאלנו את משרד התקשורת לגבי תמיכה ב-WiFi 6E בישראל. בתגובה נמסר לנו כי "הנושא נמצא בתוכנית עבודה של משרד התקשורת לשנת 2021. המשרד מבצע עבודת מטה בנושא להקצאה של תחום התדרים 6 גיגה הרץ ו-7 גיגה הרץ לשימוש Wi-Fi 6e & Wi-Fi 7 בארץ".