הטניס העולמי נכנס לתוהו ובוהו בעקבות ההתרחשויות לקראת אליפות אוסטרליה, אשר מעמידות בספק את קיום המשחקים. 72 טניסאים שהגיעו ליבשת החמישית נשלחו לבידוד ממושך של 14 יום מחשש להתפשטות נגיף הקורונה.
אותם טניסאים, שאינם רשאים לעזוב את בית המלון במלבורן בו הם שוהים מחשש להתפשטות המגפה, התלוננו על תנאים בלתי נסבלים לדבריהם. חלקם איים לפרוש מהטורניר.
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' בבית המלון במלבורן
נובאק ג'וקוביץ' בבית המלון במלבורן
נובאק ג'וקוביץ' בבית המלון במלבורן
(צילום: AFP)
בשל המצב, לקח נובאק ג'וקוביץ' פיקוד. על פי הדיווחים, הטניסאי המדורג מספר 1 בעולם העביר מספר דרישות למארגנים ולשלטונות במטרה לשפר את תנאי השהיה של השחקנים.
בין הדרישות שהעביר ג'וקוביץ': הכנסת ציוד כושר ואימון לחדרי השחקנים, צמצום מספר ימי הבידוד וקיום מספר רב יותר של בדיקות, אישור לטניסאים להיפגש עם המאמנים שלהם כל עוד שני הצדדים עברו בדיקות קורונה ונמצאו שליליים, אישור להתגורר באותה הקומה יחד עם צוותי האימון ואישור למעבר לבתים פרטיים לצורך בידוד.
2 צפייה בגלריה
טניסאים נלקחים לבידוד. דורשים מפגש עם המאמנים
טניסאים נלקחים לבידוד. דורשים מפגש עם המאמנים
טניסאים נלקחים לבידוד. דורשים מפגש עם המאמנים
(צילום: getty images)
הפרויקטורית האוסטרלית למלחמה בקורונה, אמה קסאר, הגיבה לדרישות של ג'וקוביץ': "בשום פנים ואופן לא, התוכנית נועדה לשמור על הביטחון של האנשים ולא נבצע שום שינוי בשום מקרה".
באוסטרליה העבירו ביקורת על כך שהטניסאים קיבלו אישור להגיע מרחבי העולם, וזאת בזמן שאזרחים אחרים של המדינה תקועים מחוץ לארצם ולא יכולים לשוב. ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הגיב: "החזרה הביתה לא נמנעת מאף אחד בגלל אליפות אוסטרליה".
לעומת זאת ראש ממשלת מדינת ויקטוריה, דניאל אנדרוז, מסר: "התוכנית שלנו וכניסת הטניסאים לבידוד מאפשרת לנו להשיב יותר אזרחים הבייתה ממה שהיינו יכולים במקרה אחר. מספר רב יותר של תושבים יוכלו לחזור עכשיו מבלי שהם יהיו מושפעים ממה שקורה עם שחקני הטניס".