עבור תעשיית הרכב בכלל ויצרניות היוקרה בפרט, אין כיום קטגוריה חשובה יותר מרכבי פנאי. אתם יודעים, מרכב גדול יחסית עם מידות נדיבות, ישיבה גבוהה מאחורי ההגה ולילדים מאחור, הרבה מקום למטען. זהו מנוע הצמיחה המשמעותי ביותר בתעשיית הרכב בעשור האחרון – אם מתעלמים מהחשמל, שמשווק עדיין במספרים קטנים – שמזרים למותגים בין היתר קהל צעיר ומגוון יותר.
  • לא רוצים לפספס אף כתבה?
בקצה הפירמידה של כל קטגוריית פנאי ממוקמת תת-קטגוריה שמורכבת ממותגי היוקרה. כי אם כבר גדול, אז שיהיה גם מהודר ומאובזר ועם פוזה של חשבון בנק מנופח. אבל יש בעיה. כי אם 200-150 אלף שקלים יארגנו לכם רכב פנאי פול-סייז למשפחה לא קטנה, עם מקום לעגלות ולציוד מיותר שפשוט חובה לאפסן מאחור, יוקרה בגודל הזה תעלה כפול.
עוד כתבות למנויים:
מחירם של רכבי פנאי יוקרתיים, גם כשהם קומפקטיים בגודלם, עומד כיום על בין 300 ל-400 אלף שקל, ובאופן טבעי מרחיק אותם מהישג ידם של רבים. ובכלל, מי משקיע היום כל כך הרבה כסף באוטו כשבכלל לא ברור עניין החל"ת בפרט, והעתיד בכלל. ויש קאץ' - כי אם תסכימו לרכוש אותם משומשים, בני כמה שנים, גם 80-60 אלף שקלים יספיקו. אכן, מחירה של מכונית מיני עירונית.
6 צפייה בגלריה
(צילום: נועם וינד)
מדובר בעסקה מפתה במיוחד, אם מבצעים אותה נכון. שכן, לצד מחיר הרכישה הנמוך חובה להתחשב בטיפולים ובתיקונים יקרים יותר מאלה של דגם דומה בגודלו אך עממי במוצאו. בין היתר, הבחירה במכונית הנחשקת חייבת להתבצע במשנה זהירות, אחרי בדיקה קפדנית במוסך שמכיר את הדגם היטב. בנוסף, לא היינו ממליצים להתפתות – עד כמה שזה קשה - למחיר רכישה נמוך בהרבה מהמחיר במחירון לוי יצחק. בדרך כלל, "יישור קו" מכאני שיידרש אחר כך יהיה יקר בהרבה מהחיסכון ברכישה.
ועכשיו, קבלו מקבץ אפשרויות לנהיגה משובחת והרגשת מאיון עליון:
בתחילת הדרך היה ה-Q5 רב מכר באירופה ובישראל, חיסל כל תחרות ונחשב לחלום הרטוב של תושבי צפון גוש דן בזכות עיצוב מרשים וסביבת נהג מודרנית, פלטפורמת A4 שעליה היה מבוסס, מנוע בנזין מוגדש וחזק ותיבת הילוכים מודרנית. הביצועים היו משובחים, תחושת היוקרה כמובן שהייתה שם, והפוזה, איך אפשר בלעדיה. כיום הועם כבר זוהרו, אבל רק חלקית.
מחירון: 57 אלף שקל (2010) עד 77 אלף שקל (2013)
מנוע: טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר, 211 כ"ס
תמסורת: שבעה הילוכים כפולת מצמד, הנעה כפולה
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.2 שניות, 222 קמ"ש
חשוב במיוחד לבדוק: החלפת שמן גיר כל 60 אלף ק"מ, צריכת שמן מנוע גבוהה, החלפת שרשרת טיימינג, תושבות מנוע
ה-X3 היה חלוץ הקטגוריה, אבל למרות זאת לא זכה לפופולריות דומה לזו של מתחריו מבית אודי ואפילו וולוו. הדור השני שלו הביא לשיפור משמעותי מכל בחינה, והוא עדיף על שאר הדגמים כאן מבחינת מרחב מחיה, סביבת נהג ונוסעים איכותית ובונוס של התנהגות כביש טובה יותר, כמו שב.מ.וו ידעה לייצר פעם. שימו לב, הדגמים הראשונים הגיעו רק עם מנועי דיזל. זה חסכוני, אבל לא מתאים לכל אחד.
מחירון: 63 אלף שקל (2011) עד 84 אלף שקל (2013)
מנוע: טורבו-דיזל, ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר, 184 כ"ס
תמסורת: שמונה הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 8.5 שניות, 210 קמ"ש
חשוב במיוחד לבדוק: הזעות שמן מהמגדש, מערכת קירור
ה-XC60 היה הרכב הראשון ששווק כאן – עוד בתחילת העשור - באופן תקני עם מערכת בטיחות אקטיבית (City Safety), הכוללת בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות (עד 30 קמ"ש), בעוד שבקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על סטייה מנתיב, שטח מת וערנות נהג הוצעו כאופציה. כל המערכות אגב עבדו מצוין ביחס למה שניתן היה למצוא אצל המתחרים. רכב הפנאי משוודיה שימר נקודות חוזקה מוכרות כמו מראה אגרסיבי מקורי, עיצוב פנים נעים מאוד לעין ומושבים סופר-נוחים, אבל היה בעל מאפייני ניהוג טובים מהמקובל אצל היצרנית אז, עם יחידת הנעה של פורד שהעניקה לו ביצועים טובים, אבל ללא אפשרות להנעה כפולה אלא בשילוב עם המנוע החזק או בגרסת דיזל.
מחירון: 62 אלף שקל (2011) עד 75 אלף שקל (2013)
מנוע: טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר, 240 כ"ס
תמסורת: שישה הילוכים כפולת מצמד, הנעה קדמית
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 8.1 שניות, 210 קמ"ש
חשוב במיוחד לבדוק: תקינות גיר, תושבות מנוע, מערכת קירור
למרות הופעת בכורה על המסך הגדול בסרט "סקס והעיר הגדולה" כרכב של סמנתה ג'ונס (קים קטרל), ה-GLK לא הפך נחשק ופופולרי כפי שציפתה מרצדס, בעיקר לא בשוק המקומי. מידותיו הצנועות יחסית, העיצוב הגמלוני מעט, מנוע בנזין ותיק מדי ובעיקר תג מחיר גבוה מנעו ממנו הצלחה שלה היה זכאי. אבל כמשומש לפחות עניין המחיר נעלם, ויש בונוס - רמת האמינות שמפגינים כלי הרכב מדגם זה גבוהה יחסית, וטובה בכל מקרה מהמתחרים.
מחירון: 50 אלף שקל (2010) עד 77 אלף שקל (2013)
מנוע: V6, בנזין, 3.0 ליטר, 231 כ"ס
תמסורת: שבעה הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.6 שניות, 210 קמ"ש
חשוב במיוחד לבדוק: תקינות כללית
בניסיונה להרחיב את קהל הרוכשים הפוטנציאלי החליטה לנד רובר לנסות ולפנות לקהל נשי, שלא בדיוק היה המועמד הוודאי לרכישת דגמי המותג בעבר. מחלקת השיווק של היצרנית הבריטית החליטה כי הפרזנטורית תהיה לא אחרת מוויקטוריה בקהאם, אשר זכתה גם לתואר יועצת עיצוב בכירה. בהתאם, גם היבואנית המקומית עשתה מהלך דומה, וציידה את בר רפאלי ברכב ההולם את צרכיה. נשמע שטחי ונוצץ מדי, אבל זה הצליח. האיווק נמכר כלחמניות טריות בכל העולם, אם כי בארץ היה עדיין יקר מדי. הוא מפתה כיום, אך צריך לזכור שמתחת למראה המרשים נמצאת פלטפורמה של פורד, ולכן אל תצפו כאן לנוחות "שטיח קסמים" של ריינג' אמיתי. במפתיע, רמת האמינות שלו פחות גרועה מזו שאותה גורר המותג הבריטי - והוא עדיין נראה כמו מיליון דולר.
מחירון: 70 אלף שקל (ל-2011) עד 84 אלף שקל (2012)
מנוע: טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר, 240 כ"ס
תמסורת: שישה הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.6 שניות, 217 קמ"ש
חשוב במיוחד לבדוק: תקינות מערכת קירור, הנעה כפולה, מערכת חשמל