4 צפייה בגלריה
מאי רביק דובאי
מאי רביק דובאי
מאי ריבק, נשארת בינתיים בדובאי
(צילום: בר)
"אנחנו מנותקים כאן מהסטרס של החדשות סביב השעון בארץ ומכל הסאגה של הפוליטיקה המתישה, אני מבסוטית שהחלטנו להאריך שוב את השהות בדובאי". כך סיפרה הבוקר (יום ד') בשיחה עם ynet מאי ריבק (24) ממושב בית אלעזרי, שנופשת בדובאי מאז סוף חודש דצמבר. מאי וישראלים רבים אחרים ששוהים בימים אלה באמירויות עקבו אתמול אחרי הכותרות מישיבת הממשלה, שבישרו על הארכת הסגר בעשרה ימים עד ל-31 בינואר בחצות.
בנוסף להארכת הסגר, השרים החליטו כי מיום שבת תחול חובת הצגת בדיקת קורונה שלילית 72 שעות לפני המראה מחו"ל לישראל, או אישור מתחסן או מחלים שניתן על ידי משרד הבריאות. נוסע שיעלה לטיסה מבלי להציג את אחד האישורים חשוף לקנס בגובה 2,500 שקלים.
על רקע כל אלה, ישראלים רבים בדובאי שינו ביממה האחרונה את מועד חזרתם ארצה. ריבק, בוגרת הנדסה, אדריכלות ועיצוב פנים שנמצאת בחל"ת מאז חודש מרץ, טסה לדובאי עם כמה חברים והייתה אמורה לשוב לישראל בטיסת אל על ב-6 בינואר. "מי היה מאמין שאתקע בדובאי כל כך הרבה זמן רק בגלל שיותר מפחיד לחזור לארץ", סיפרה. "זה מרגיש כמו אירוע מתגלגל. בהתחלה דיברו בישראל על חובת בידוד במלונית, ולא רצינו להגיע לזה אז החלטנו להוסיף עוד קצת כסף ולהאריך את השהות עד יעבור זעם.
"נכון, זו תוספת שלא תוכננה בתקציב המקורי, אבל זה עדיף על פני שבועיים במלונית, אז דחינו ל-13 בינואר - ואז הוחלט להדק את הסגר, ושוב אמרנו לעצמנו: 'מה עדיף, להמשיך לכייף כאן בדובאי או לחזור לסגר שמי יודע מתי ייגמר?'. אז שוב דחינו מול אל על שהיו גמישים איתנו. עברנו למלון זול יותר כדי לקצץ בהוצאות. מחרתיים היינו אמורים לטוס חזרה הביתה, ואז הגיעה הפתעה נוספת שחייבים לעשות בדיקת קורונה כאן בדובאי ולהציג תוצאה שלילית בנתב"ג. בשיחות עם ההורים שלנו קיבלנו החלטה שעדיף להישאר כאן. ננסה להזיז את הטיסה בערך שבועיים קדימה, בתקווה שהסגר בארץ כבר יסתיים עד אז".
מאי סיפרה שהיא כבר לא מרגישה כמו תיירת רגילה. "אנחנו מרגישים כמו חצי מקומיים, אנחנו מבלים עם תושבים מקומיים שהכרנו במקומות לא מתוירים, וזה תענוג".
4 צפייה בגלריה
מאי ריבק דובאי
מאי ריבק דובאי
מאי ריבק, מרגישה כבר כמו מקומית
(צילום: בר)
עמית עידן מהרצליה נמצא בדובאי כבר כמה שבועות עם אביו, אחיו ובת דודתו ענבר. "הכול מתנהל כאן בשגרה, רחוק ממה שקורה בארץ", סיפר. "החלטנו להאריך את השהות שלנו בעוד שבועיים, בעיקר בגלל ההנחיות החדשות לגבי השבים מדובאי".
עידן, שהזמין את החופשה דרך חברת אמסלם תיירות, הוסיף ואמר: "לא מרגישים כאן את הקורונה, הכול פתוח, הולכים לים, מבלים עם מסכה ומתן כבוד אחד לשני. נחזור אחרי הסגר, ואחרי שתעבור כל ההיסטריה הזו מהמוטציה האפריקנית. אף אחד לא מדבר על זה כאן בכלל".
4 צפייה בגלריה
משפחת עדין בדובאי
משפחת עדין בדובאי
משפחת עדין בדובאי
גם און משה, איש עסקים שטס לדובאי בענייני עבודה, מצא את עצמו מאריך את השהות. "נחזור לארץ אחרי הסגר", אמר ל-ynet. "נכון, זה גורר עלויות נוספות, אבל גם בארץ יש הוצאות מחיה, אז ההחלטה להישאר כאן בתנאים נפלאים גוברת על הכול".
4 צפייה בגלריה
און משה בדובאי
און משה בדובאי
און משה, נשאר בדובאי

רוב החברות ממשיכות לטוס לדובאי

חברת ארקיע עצרה את הטיסות לדובאי עד לסוף חודש ינואר, בשלב זה. גם קבוצת אשת טורס עצרה את המכירות ליעד עד לאמצע בפברואר, אולם ישראייר, אל על ופליי דובאי ממשיכות לטוס לאמירות.
נזכיר גם כי שרת התחבורה מירי רגב הצהירה אתמול בישיבת הממשלה על כוונה להפוך גם את נמל התעופה בן גוריון ל"אי ירוק", כך שכל מי שיגיע למקום לקראת טיסה לחו"ל יחויב גם הוא להציג בדיקת קורונה שלילית. אלא שניתן לחייב נוסע שעולה על טיסה לארץ בבדיקת קורונה מראש בתקנה, אך כדי לחייב אדם שטס לחו"ל להציג בדיקת קורונה נדרשת חקיקה בכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את הצעת השרה רגב והחליט על קידום חקיקה שכזו.