1 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
השר לביטחון פנים אמיר אוחנה
(צילום: הדר יואביאן)
"אני אשרוף אתכם ואת הילדים שלכם": כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד הרצל חי שלאם, תושב שכונת התקווה בתל אביב בן 43, בגין איומים על השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ובני משפחתו.
לפי כתב האישום שהגישה מחלקת התביעות במשטרת ישראל, בין סוף דצמבר 2020 ל-13 בינואר איים הנאשם בפגיעה בשר ובבני משפחתו, כשהוא שולח הודעות מאיימות קשות בחשבון האינסטגרם של השר. חשוב לציין כי לפי האישום בין השר לאיש אין היכרות מוקדמת אולם הוא פנה במספר בקשות שונות במייל ללשכת השר.
כך, ב-30 בדצמבר, הוא שלח את ההודעה הבאה: "אתה באמת רוצה שאני אשרוף אתכם בעצמי? אני לא כזה תעשה את העבודה שלך". מספר שעות לאחר מכן כתב: "בן שרמוטה. אתה רוצה אני אתחיל לשרוף טרקטורונים של בן או שאתה מביא את הכסף. יא הומו קקה. אני אשרוף אותך, את ההומו שלך ואת הילדים. אתה תדאג לכסף שלי או שאני אגמור אתכם".
עוד כתב בהמשך: "חמוד, אין לי מה להפסיד. תפנים, אם לא תדאגו לי לכסף בצורה יפה אני אשרוף אתכם ואת הילדים שלכם. אני לא אפספס אף אחד מכם. אתה מרוקאי כמוני, כדאי שתכבד את עצמך והתפקיד שלך אם לא לטובתי לטובת העתיד של הילדים שלך".
למחרת כתב: "תתחיל להסתכל טוב טוב מאחורי הגב שלך ושל הילדים, הנקמה שלי בכם תהיה אכזרית ביותר. אתה תמות, בן הזוג שלך ימות וגם הילדה שלך". כך זה נמשך כל כמה ימים: "שבת שלום אף אחד לא דופק אותי שיהיה ברור. אני שורף לכם את החיים אם לא מקבל את הכסף". ב-13 בינואר נשלח האיום האחרון: "אני אהרוג אתכם יא זבלות".
גורם הבקיא בחקירה אמר כי "הנאשם רצה שאוחנה יטפל בסכסוך משפטי-משפחתי שלו, וכשנאמר לו שזה בטיפול המשטרה וצריך להגיש תלונה - הוא שלח הודעות מאיימות".
עורכי הדין גלעד באום ממשרדה של עורכת הדין חדוה באום שמייצג את הנאשם: "טרם קיבלנו את חומר הראיות וטרם עיינו בו אבל מעובדות האישום אנו למדים שמדובר במצב אישי מורכב ורגיש, הוא אינו מכיר את השר ולא התכוון לאיים עליו. נקרא את חומר הראיות וננסה להבין מה אירע פה"