הרגע שבו עדי בוגזלו הבינה שככה היא לא יכולה יותר, קרה מול המצלמות. איך לא. "אני לא אשכח איך נסענו ברכב, ושמו לנו את המצלמות מלמטה, זווית שתמיד נראים בה שמנים", היא משחזרת. "המצלמות הגדילו עוד יותר את מי שהייתי, וכל רגע יש באמפר אז אני קופצת וכל השומנים קופצים איתי. חגיגה שלמה, לא יכולתי להסתכל על זה".
כתבות נוספות למנויים:
זה היה בעונה השנייה של הדוקו-ריאליטי המשפחתי "הבוזגלוס", כשהיא בדיוק התחילה תהליך ארוך ועיקש של תקיעת דגל בטריטוריה היחידה בחיים שגרמה לה להרגיש לא מוצלחת. עונה אחר כך היא כבר חשפה את התקפי האכילה שהסתירה מכולם, גם מאסי בעלה, פעם בעיקר האח של מאור בוזגלו והיום מכוכבי הריאליטי הגדולים, השורד האחרון והאהוב בעונת ה-VIP האחרונה של "הישרדות".
5 צפייה בגלריה
עדי בוזגלו. ''כל רגע שאני לא חיה בהכחשה או בשקר, הוא כבר הניצחון הגדול שלי''
עדי בוזגלו. ''כל רגע שאני לא חיה בהכחשה או בשקר, הוא כבר הניצחון הגדול שלי''
עדי בוזגלו. ''כל רגע שאני לא חיה בהכחשה או בשקר, הוא כבר הניצחון הגדול שלי''
(צילום: גבריאל בהרליה)
ובעודה הופכת לאושיית אינסטגרם שמשתפת בתהליכי ההרזיה והקבלה העצמית שלה וחולקת מתכונים לכרוב מאודה וסלמון רזה, הגיע הגראנד פינאלה: ניתוח לעיצוב ופיסול הגוף, שכלל המסת שומן בסנטר, ברגליים ובזרועות, מתיחת בטן והרמת חזה. "עשיתי ניתוח שאנשים עושים בכמה פעמים, אבל אני אמיצה, אמרתי, אני לא נכנסת פעמיים לניתוח. פעם אחת, הרדמה אחת, ושלום על ישראל".
הפרוצדורה דרשה שש שעות של הרדמה מלאה, כשהמצלמות מלוות אותה ממש עד לחדר הניתוחים. "זו הייתה השינה הכי מתוקה שהייתה לי אבר. קמתי מההרדמה ודבר ראשון אני שואלת את אסי, 'חיים שלי, אכלת?'"
מצחיק.
"היינו שעות מחוץ לבית, אז באינסטינקט דאגתי. הוא ראה שהתעוררתי והתחיל לבכות. הבנתי שהכל בסדר ונרדמתי. אפילו לא ניסיתי להסתכל במראה".
איך בכלל התגלגלת לניתוח כזה?
"התקפי האכילה שלי ירדו, המשכתי להתאמן, לאכול בריא, ואין שינוי. כל כך הרבה שמרתי וירדתי רק מאה גרם? בחייך. זה גורם לך לומר, 'לא יורדת? אז יאללה, חארבו דארבו. אני אוכלת עכשיו הכל'. 15 שנה, מאז ההיריון הראשון, נתקעתי בלופים של דיאטות והגוף כבר הפך לאקורדיון. באחת ההודעות שקיבלתי אז באינסטגרם, מישהי כתבה, 'עדי, את תברכי אותי, תעשי בודי-טייט'. אני, שמכירה את כל הדיאטות והשיטות, לא ידעתי מה זה".
מה זה באמת?
"הבודי-טייט הוא המסת שומן באמצעות אלקטרודה קטנה. בדרך כלל במתיחת בטן, כשאת משמינה השומן עובר לאזורים אחרים. בבודי-טייט, אם את משמינה, הכל נשאר רגיל, בסך הכל הורגים לך את תאי השומן הישנים. אני אתן לך אנלוגיה. נגיד את מוציאה את הכלב שלך לטיול, אם נשארים לו צרכים ולא תנקי לו שם, זה יתקע לו את האפשרות לעשות שוב. זה מה שקורה עם השומן הישן, הוא תוקע אותך מלרדת במשקל. אצלי בבטן השרירים התרחקו בגלל הלידות, והרופא הסביר שבלי פעולה כירורגית, לא משנה כמה אשמור ואתאמן, הבטן תמשיך להיות רופסת וה'פאוץ'' לא יירד".
כמה זה הפריע לך?
"רוב הבגדים שלי אז היו שחורים, נופלים על הגוף. בגד ים לא רציתי לשים. לא הרגשתי טוב עם עצמי".
מה אמר אסי על הניתוח?
"הוא לא הבין למה צריך את זה. בשבילו ניתוח זה רק אם מישהו חולה. ואם הוא לא היה נותן את ברכת הדרך, זה לא היה קורה".
איך שיכנעת אותו?
"הגענו לדוקטור, ואני בראש שלי באתי להליך פשוט שלא גורם לצלקות ולא נעשה בהרדמה. אבל הדוקטור אמר לי, 'את יכולה להמיס שומן בסנטר, בידיים. אבל בבטן, בגלל שיש סימני מתיחה והעור קרוע, את צריכה לעשות שאיבה ומתיחה, וזה כבר סיפור אחר. הרדמה, החלמה קשה'. אסי קיבל רגליים קרות. אמר לי, 'חיים שלי, למה שתהיה לך צלקת? לא ילדת בקיסרי. את אישה בריאה, למה אני צריך את זה?' ראיתי את החלום שלי מתרחק ממני. שמע ניתוח, הוא גבר, מפחד".
ואת? לא היו לך חרדות?
"אני, אין לי דחיית סיפוקים, אני ננעלת על משהו ואף אחד לא יזיז אותי. לא היו לי התלבטויות אם לפצל את הניתוח, ולא דיברתי עם אף אחת שעשתה את זה קודם. אם להיות כנה, לא ידעתי מה יהיו ההשלכות של הניתוח ומה תהיה רמת הכאב. אמרתי, קודם כל נתמודד, מקסימום אני אקח כדורים. מכאב לא מתים, שוכחים. איך אומרים? אישה בלידה סובלת, בוכייה וכואבת, אבל היא ממשיכה ללדת. למה? כי הגוף שוכח. אותו הדבר כאן".
בכל זאת, שש שעות על שולחן הניתוחים. זה לא פשוט ולא בשביל ניתוח מציל חיים. זכותו של כל אחד להרגיש טוב עם עצמו, אבל זה יכול להישמע כמו תהליך קיצוני מדי.
"מבחינתי הייתי בידיים הכי טובות והבינו מסביבי כמה זה חשוב לי. בפגישה השנייה אצל הרופא אסי כבר היה מוכן להכול. הדוקטור אמר, 'אבל אם נמתח את הבטן, החזה קצת ייפול'. ואמרנו יאללה, אז גם הרמת חזה. 'הבוזגלוס' צילמו עד הדקה שנכנסתי לחדר ניתוח. פרק שצריך לראות עם טישו".
זוכרת את הפעם הראשונה שאת מסתכלת על עצמך אחרי הניתוח?
"הייתי נפוחה מנוזלים, אבל אחרי יומיים קמתי למקלחת והתפשטתי. עמדתי מול המראה ופשוט ירדו לי דמעות של אושר, פתאום ראיתי טליה במותניים אחרי שלא ראיתי אותה שנים. ובטן שטוחה. חזה עומד במקום. הצלחתי לראות אותם מבעד לפלסטרים, והרגשתי מדהים".
לא נבהלת מהסד והתחבושות?
"לזה הכנתי את עצמי מראש".
והכאבים?
"ברגליים, בסנטר ובידיים לא כאב, גם לא בחזה. אבל בבטן הייתה החלמה לא הכי פשוטה. שבועיים עם אופטלגין לכאבים וכדורי שינה כדי להירדם".
מניתוח כזה מיד קמת כשאת רזה?
"בניתוח עצמו ירדתי שלושה-ארבעה קילו, ומפה הירידה במשקל באה לי טבעי. המשכתי לשמור, וחודשיים אחרי הניתוח סגרתי ירידה של 12 קילו. רוב העבודה הייתה אחרי, עם אימונים אישיים ותזונה. אם הייתי רוצה קיצורי דרך הייתי עושה ניתוח קיצור קיבה, אבל אני לא שם".
ואיך הייתה ההחלמה בבית?
"הייתי עם מחטב בטן חודשיים, מחטב ידיים חודש, מחטב סנטר שבוע. הייתי ממש סיעודית לתקופה, צריכה עזרה במקלחות, עזרה לקום מהמיטה ולרדת במדרגות. אסי טיפל בי כמו אחות רחמנייה. בסוף עמדנו בחצר, הורדתי את הפלסטר מהסנטר, והתלהבנו שרואים סנטר אחד ולא שניים. פתאום יש לסת, וסוף-סוף ראיתי את הפנים היפות שלי. שנים ניסיתי להסתיר את הסנטר הכפול, מחפשת שעות זוויות להצטלם בהן. היום אני שולפת את הטלפון ומתקתקת תוך דקה".
והבטן?
"חודשיים אחרי הניתוח שמתי בפעם הראשונה חולצת בטן להשקה של הציורים של חני, חמותי. זה היה האירוע הראשון שיצאתי אליו אחרי הניתוח והרגשתי על גג העולם".
לעשות ניתוח כזה זה לא ללכת רחוק מדי?
"לצד כל הקושי שעברתי, זה הדבר הכי טוב שעשיתי. תדעי גם את, כאישה, שאני מקבלת כל אדם באשר הוא. אם את קצת שמנמנה וטוב לך זה בסדר, אני מקבלת. אבל מי שלא טוב לה עם עצמה? שתקום ותעשה משהו. צריך להפסיק להוריד את עצמנו. שיחררתי רעשי רקע, את המה יגידו עליי, עשיתי את מה שהיה לי טוב".
קומפלקס ניתוחים כזה יכול להגיע לסביבות מאה אלף שקל. כאן התהליך צולם לסדרה אז לא היה צריך לשלם בכלל, לא?
"זה את אמרת. הרופא קיבל פרגון בלי קשר לכלום. וזה שווה כל שקל ששילמנו".
וזהו? עכשיו את שלמה עם עצמך?
"במראה הכללי אני אוהבת את עצמי. במאה אחוז? לא. יש שלם, לא מושלם, ואני עדיין בן אדם שמן באופי. מה לעשות, יש לי עין רעבה".
זה היה רק החלק הראשון של המהפך שלה. אחרי שנים שבהן בוזגלו, 34, סבלה מקשיי שמיעה, בחודשים האחרונים החלה להסתובב עם מכשיר שמיעה. כבר בתחילת השיחה היא מתעניינת אם שמים אליו לב. "מגיל 19 עבדתי במוקד טלפוני, סביבה רועשת עם אוזניות כל היום. וכל פעם יש עוד ירידה בשמיעה ועוד ירידה. הגעתי למצב שאני כמעט לא שומעת ופשוט קוראת שפתיים. ואז הגיעה הקורונה, ואנשים התחילו ללכת עם מסכות, ואני בכלל מרגישה אבודה".
למה לא נעזרת במכשיר לפני כן?
"פחדתי שזה יציק לי או יגרום לכאב ראש, אבל השד לא נורא כל כך, וזה מחזיר לי המון דברים שפיספסתי. קודם הייתי גורמת לעצבים בבית, הילדים צועקים לי משהו שלוש וארבע פעמים ואני לא שומעת והם מתייאשים. אנשים היו מחייכים אליי וצחקתי איתם בלי להבין על מה. אסי היה מתרגם לי באוזן. חוזר אחרי דברים כמה פעמים, ובפעם הרביעית כבר צועק. ואז אני עוד אומרת לו, 'אבל למה אתה צועק עליי?'"
5 צפייה בגלריה
עדי ואסי בוזגלו. ''הוא מבחינתו רצה לשמח, אבל מבחינתי בא לי אוטו גדול יותר''
עדי ואסי בוזגלו. ''הוא מבחינתו רצה לשמח, אבל מבחינתי בא לי אוטו גדול יותר''
עדי ואסי בוזגלו. ''הוא מבחינתו רצה לשמח, אבל מבחינתי בא לי אוטו גדול יותר''
(צילום: קארין אינס ויוסי לזרוף)
לא לכולם יש בכלל סבלנות.
"הלכנו בשוק מחנה יהודה, אמא וילדה ביקשו סלפי והמשכתי ללכת, לא שמעתי. מאחור הילדה אמרה, 'איכס, איזה סנובית היא'. אסי שמע את זה, הסתובב אליה ואמר לה, 'חשבת על זה שאולי היא לא שמעה אותך?' הוא צעק לי לבוא ואמרתי לה 'ברור'".
מה בסוף גרם לך לשים את המכשיר?
"נסענו ל'הישרדות' לפרק של המפגש עם המשפחות, החשיך שם כבר בסביבות ארבע וישבנו במעגל כולם. המתמודדים מתחילים לדבר, אני רוצה לשמוע מה אומרים על אסי ולא מצליחה. לא יכולה לקרוא שפתיים בגלל החושך. והוא מחזיק לי את היד ויודע שאני לא שומעת, הוא נתן לי מרפק ושאל אותי, 'רוצה שאני אעיר להם?' ביקשתי מירדן ג'רבי שתתקרב אליי כדי שאראה את השפתיים שלה. היא התקרבה וחיבקה אותי, ואז גם בני חיבק אותי כי גם הוא לא שומע טוב. אמרתי לעצמי, 'את חוזרת לארץ ומטפלת בזה. זהו. את לא שומעת. תתעוררי'. הרופא אמר לי, 'אם לא תטפלי בזה, זה יכול להשפיע לך על יכולת הדיבור. ואני, אם תיקחי לי את הדיבור? אני חולה על לדבר'".
לא היו שום קשיי הסתגלות?
"המכשיר משפר לי את איכות החיים ב-80 אחוז לפחות. זה כמו משקפיים. זה לא גורם לי להרגיש מבוגרת, ולא ייחסתי למכשיר עצמו הרבה חשיבות, כמו למאמץ שעשיתי להכיר בזה שיש לי בעיה. שנים של הכחשה שחשבתי 'אני? לא שומעת?' עכשיו השיחות נכנסות לי ישר לאוזן".
הוא גם מנטרל רעשי רקע.
"לא אכפת לי מה יגידו, מעניין אותי רק לשמוע טוב. לא מתאים לי שאנשים יחשבו שאני מתעלמת מהם. אני כבר דמות, אנשים מעריצים אותי. אני בגובה העיניים, לא רוצה שיחשבו עליי שאני סנובית. אסי כל כך רצה שאני אשים את המכשיר, הוא שנים היה האוזניים שלי".
הסימביוטיות שלהם התערערה כשבוזגלו טס לצילומים של "הישרדות". כשהוא כבר חזר הביתה הגוף שלה קרס. "בחודשיים האלו התפרקתי מגעגועים. כל סטורי של גיא זו-ארץ היה גומר אותי נפשית. אני רואה אצלו סופה ומתחילה לספר לעצמי סיפורים על מה קורה לאסי שם, אולי הוא לא ישן? אולי יורד עליו גשם וקר לו? והנשמה שלי נשרפת כי עקרו לי את הלב. את לא יודעת כלום על הבן אדם. הוא סוג של חי-מת. שידרתי לילדים עסקים כרגיל, שיחקתי אותה כלא נשברת. עד שהוא חזר ולא יכולתי יותר".
5 צפייה בגלריה
''עכשיו אני מרגישה שלמה עם עצמי''
''עכשיו אני מרגישה שלמה עם עצמי''
''עכשיו אני מרגישה שלמה עם עצמי''
(צילום: גבריאל בהרליה)
זה לא היה אמור להיות דווקא שלב ההקלה?
"לילה לפני שאסי נחת בארץ לא ישנתי, אמרתי לו בטלפון 'מאמי, כואבות לי העיניים', והוא אומר לי, 'את בטח עייפה'. לקחנו אותו משדה התעופה והלחצים בעיניים ממשיכים. אני מסתכלת ישר והכל בסדר, אבל כשאני מסתכלת לצדדים אני מרגישה כאבים עזים. הרופא אומר לי, 'לכי לבית חולים'".
מלחיץ.
"עשו לי באיכילוב בדיקות של חולה סופנית, רופאים הולכים וחוזרים. אני, שאני הבן אדם הכי חזק בארץ! מה אני עושה פה? ארבעה ימים של אשפוז שמרגישים כמו נצח, בדיוק כשאסי חוזר".
מבינה בדיעבד מה קרה לך?
"עדי התפרקה. כשאסי חזר היא פשוט שיחררה בבת אחת כל מה שהיה עליה. הגוף הוא לא מכונה, אם קשה, הוא קורס. וכשאסי חזר העברתי לו את כל המטען של הילדים, הבית, התשלומים, את כל המשא. לא יכולתי להכיל את זה יותר".
קשוח. וגם, חתיכת קבלת פנים.
"הוא היה נסיך עולם, תיפקד כאמא וכאבא, מפזז בין הבית לבית חולים ודואג שיהיה לי שם הכל. לא הצלחתי להסביר לו את הרגשות שלי מרוב שהייתי חסרת אונים. הגוף בגד בי, איבדתי שם שליטה על החיים שלי, וזה הכי לא אני. אני מזל דלי, יש לנו לו"ז מהיום לעוד חודש".
וכשאת חוזרת לעצמך?
"אז אסי פתאום התחיל להשתבש. הרצון לחזור לאי, לאכול בלי הפסקה, לברוח, להיות לבד, תופעות 'הישרדות' לגיטימיות. שאלתי אותו מה היה שם, אבל בתוך תוכי ידעתי שאסי שמר שם על כבודי ועשה אותי מלכה".
גם זה שחזר הביתה עם מיליון שקל לא הזיק.
"כסף לא מעניין אותי, רציתי שיחזור עם חוויית הצלחה. שמו לו מקלות בגלגלים כשחקן כדורגל והוא היה בצל של אחיו. ההרגשה שאתה יכול, אחרי שלא האמינו בך? היא שווה יותר".
מילא המיליון, גם את היונדאי שקיבל ב"הישרדות" ונתן לך במתנה, מכרתם.
"זה שהוא נתן לי את האוטו לא אומר שהתחתנתי עם האוטו הזה. הוא מבחינתו רצה לשמח, אבל מבחינתי בא לי אוטו גדול יותר" (צוחקת).
כשהם חזרו לעצמם, גם הקורונה לא הפריעה להם לתקתק טיול של חודש בבולגריה עם המשפחה של רגב הוד, ליום הנישואים ה-14 שלהם. בתחילת החודש חזרו ממיאמי. דובאי לא דחוף להם, ליוון לא נסעו כי אסי יצא חיובי לקורונה, כשעדי והילדים לא נדבקו. החגיגות המשיכו גם בבית. ליום ההולדת ה-38 שלו היא הרימה מסיבה והציעה לו נישואים. "זה סימל ניצחון זוגי אחרי שאף אחד לא האמין בנו, רק אסי ואני. אנחנו דוגמה לכל בית בישראל, כי היום הכי קל לקום וללכת כשקצת לא מסתדרים".
היא גדלה ברמת-גן לעובדת בנק ובעל מגרש מכוניות, והכירה את אסי בגיל 17. הוא שיחק אז בהפועל רעננה. "גיסי ואסי שיחקו יחד כדורגל, באתי למשחק ושאלתי אותו מי זה מספר 10. אחרי ארבעה ימים הכרתי אותו בחתונה של אחותי. הוא החבר הראשון והיחיד שלי. אחרי 12 ימים הוא אמר לאמא שלו 'זאת תהיה אשתי', ואחרי שמונה חודשים הציע לי נישואים. הייתי תמיד ילדת בית כזאת, ראיתי לנכון להתמסד".
מה ההורים שלך חשבו כשהבאת אותו?
"לקחתי את אמא שלי למשחק והיא קיבלה הלם מהקללות, יעקב צעק על השופט כי אסי נפל, אבל היום הם אוהבים את יעקב וחני מאוד".
5 צפייה בגלריה
''הבוזגלוס''. התחתנה גם עם המשפחה
''הבוזגלוס''. התחתנה גם עם המשפחה
''הבוזגלוס''. התחתנה גם עם המשפחה
(צילום: מאיה באומל בירגר, באדיבות yes)
עם אסי, בא גם אבא יעקב, אז עוד בתפקיד הסוכן שלו. "בהתחלה יעקב ואני לא הסתדרנו. הוא לקח אותי לשיחה ואמר לי, 'את אמנם בת 17 אבל את עושה לבן שלי בית ספר כמו בת 30. אני לא רוצה שתהיו יחד'. הבנתי מי עומד מולי, בן אדם מדהים, איש כזה של פעם. הוא דואג לבנים שלו וחשב שאני לא טובה לאסי כי אני ממזרתה".
שמה זה אומר?
"הוא חשב שאני גדולה על אסי, שאפריע לו בכדורגל. הוא רצה אישה נחבאת אל הכלים. עם הזמן הוא הבין כמה טוב אני עושה לבן שלו. בפרידות הוא עשה הכל כדי שנחזור".
התחתנת פה עם משפחה.
"ושעוד נשואה לכדורגל. כשהתחלנו לצאת, מאור ואלמוג היו במכבי חיפה ואסי בהפועל חיפה. רציתי ללכת למשחק של אסי, ויעקב הסכים לקחת אותי אבל רצה לעבור גם במשחק של אלמוג ושל מאור. וואלה, לא מתאים לי לשבת שבע שעות בשמש! אבל את מבינה שאת לא יכולה לשנות סדרי עולם במשפחה הזאת".
ודעותיו של יעקב על נשים? לא מזמן הייתה עליכם כתבה בטלוויזיה, שטענתם שהציגה את בנות הבוזגלו כנשים קטנות.
"יש ליעקב דעות פרימיטיביות, אבל הוא אדם מבוגר, מותר לו. אני מכבדת אותו. בנות הבוזגלו רחוקות שנות אור ממה שהראו שם. כולן בלבוסטות, יש לנו עסקים משלנו ועבודה. זה שאנחנו נשים חמות ומפרגנות לבעלים שלנו, לא נוגד את זה שאנחנו גם עובדות ומפרנסות. ברגע שגבר לוקח על עצמו לעשות את האישה שמחה, יש לו חיר בהכל. אישה עצובה, בית עצוב. אישה פורחת? בית פורח".
היא עצמה עזבה את המשרה ב"ביטוח ישיר" אחרי שנים "גם בגלל בעיות השמיעה וגם כי קיבלתי הרבה ביטחון בזכות אסי. ברוך השם, יש את 'הבוזגלוס' (העונה החמישית תעלה בשבוע הבא ב-yes וב-STINGTV ותשודר בימים ב'-ד') ואסי נכנס לעניינים. הוא נהיה איש עסקים".
איזה עסקים?ֿ
"הוא התחבר לאנשים טובים והשקיע בדברים שווים. גם הכסף מ’הישרדות’ הוא קרש קפיצה להגיע לבית שלא יכולנו להרשות לעצמנו. אני בן אדם פחדן באופי שלי, אבל עם אסי אני על עיוור. הוא על דרך המלך".
צועדים איתם על דרך המלך הבת אייר (14), אושיית רשת בפני עצמה, עם מאה אלף עוקבים, והבנים ליאו (8) ומילאן (6). בוזגלו נכנסה להיריון ראשון בגיל 19 וגם ממרום השנה האחרונה שהפכה אותם לאיט-קאפל מאוחד, היא לא שוכחת מה עברו. בעבר נפרדו פעמיים, בראשונה כשהבכורה הייתה בת שלוש, ובשנייה כשהקטן היה בן תשעה חודשים. עדי אפילו הגיעה אז לרבנות. "היו המון הלנות שכר שגרמו לנו לריבים, כי זה שלא משלמים לו, לא אומר שמוותרים לנו על שכר הדירה והארנונה. היה מתח כלכלי שחילחל לקשר וברגע שהכדורגל יצא מהתמונה, הכל הסתדר".
השנה השתנו יחסי הכוחות במשפחה. פעם מאור ומירן היו הכוכבים, והיום אלה את ואסי.
"כל דבר זה תקופות, פעם מאור היה בפסגה, היום זה אסי ועוד מעט זה יהיה אוהד".
עכשיו זה בוקר מנומנם של סגר. בוזגלו מכינה שייק ומתיישבת בגינה של הקוטג' שלהם בפתח-תקווה. הבן ליאו, מחזיק לפטופ שגדול ממנו, מבקש שתחבר אותו לזום הכיתתי. אין מה לעשות, את יכולה לעשות טיפולים של הקרדשיאנס, אבל החיים עצמם לא כלולים בעסקה. וזה לגמרי בסדר מבחינתה.
"קודם לא עניין אותי כל עולם הזוהר הזה. הייתי בראש של בית-משפחה-עבודה. כשהבנתי את הבאזז שעשיתי כשדיברתי על ההתקפים בתוכנית, אמרתי לעצמי, 'הייעוד שלך הוא לעזור לנשים אחרות'".
המאבק הזה איתך מילדות?
"כילדה הייתי מתחת למשקל שצריך. אמא שלי הייתה מאכילה אותי בכוח, עד שבגיל עשר התחלתי להשמין. אמא רצתה לעצור את ההשמנה שלי אז היא החביאה ממתקים. ככה גדלה בתוכי הפרעת האכילה. אני זוכרת את עצמי אחרי שכולם הולכים לישון מוצאת את הממתקים ואוכלת אחד אחרי השני. בגיל 14 כשעליתי לחטיבה, נרשמתי לשומרי משקל, לדיאטה הראשונה שלי, ירדתי 19 קילו. אבל הפרעות האכילה המשיכו. אסי הכיר אותי דוגמנית עם נפש לא בריאה".
ובהיריון הראשון הסכר נפרץ.
"אכלתי את כל מה שמנעתי מעצמי. גרעינים, קולה, פיתות. ולא נגעתי בדברים האלה שש שנים, ובהיריון כל הקווים האדומים נחצו, עליתי 32 קילו. יש לך ילדה שבוכה כשאת בעצמך ילדה וכל החברות שלך בתאילנד. טראומה".
מה את זוכרת מהתקפי האכילה?
"זה פשוט לאכול ולאכול עד שאת הולכת להקיא. במבות ושוקולדים וגלידה וחמוץ, ואז שוב מתוק ואלוהים יודע מה. בהיריון הראשון אכלתי בבוקר אחד חבילה שלמה של מיני פסק זמן וכיף כף, ואז הלכתי לפח הכי רחוק כדי להעלים ראיות, וזרקתי שם את האריזות. בדרך לעבודה אכלתי עוד חבילת עוגיות באוטובוס. הגעתי לעבודה בתחושה שאני רוצה להקיא, ואני שואלת את עצמי, את לא רואה שאת פוגעת בעצמך? אבל אני לא מצליחה לעצור, מרגישה דוחה".
למה הסתרת?
"חייתי בדמות שלא רציתי להיות בה. חשבתי שבסך הכל אני צריכה להחליט שאני מפסיקה לאכול אבל בפועל לא הצלחתי להתמודד עם זה. התכנסתי בתוך עצמי. כשסיפרתי לאסי זה היה כשקיבלתי החלטה שאני לא רוצה יותר לחיות בשקר, לא רוצה להיות אדם עצוב".
5 צפייה בגלריה
בנות ''הבוזגלוס''. ''זה שאנחנו נשים חמות ומפרגנות לבעלים שלנו, לא נוגד את זה שאנחנו גם עובדות ומפרנסות''
בנות ''הבוזגלוס''. ''זה שאנחנו נשים חמות ומפרגנות לבעלים שלנו, לא נוגד את זה שאנחנו גם עובדות ומפרנסות''
בנות ''הבוזגלוס''. ''זה שאנחנו נשים חמות ומפרגנות לבעלים שלנו, לא נוגד את זה שאנחנו גם עובדות ומפרנסות''
(צילום: טל שחר)
המשקל הקשה עליה גם לשחק את המשחק, להיות בוזגלו און-דיוטי. "צריך ללכת להשקות ואני לא רוצה. אבל אסי לא הולך בלעדיי. הרגשתי שאני פוגעת גם בו. ייאמר לזכותו שהוא לא היה מוותר לי, גם כשזה היה מלווה בהרבה בכי וצער".
הוא היה מעיר לך על המשקל?
"מה פתאום. גם כשהייתי מאה קילו הייתי סקסית בעיניו. אבל הוא רצה שארד במשקל כי לי זה לא עושה טוב. כל דבר שרציתי, הצלחתי. קריירה? השגתי. משפחה? עשיתי. אסי? סימנתי והבאתי אותו. רק במלחמה עם השומן הפסדתי".
יש פחד היום לחזור אחורה?
"אני פוחדת רק מבורא עולם. כשאני בתקופה קשה, אני מסתכלת אחורה לראות איזו דרך עברתי וגאה בה. כשאני רואה תמונות מהעבר, אני אומרת לעצמי, ‘את לא חוזרת לפה, לא משנה מה'.
ניתוח כזה לא מספיק אם לא עושים מהפך בראש".
ומה יקרה אם בכל זאת תשמיני? תוכלי להמשיך לאהוב את עצמך?
"הייתי בטיפול רגשי. המטפלת לימדה אותי לקבל את הילדה שבתוכי. אני אומרת לעצמי, 'אם תבוא אלייך ילדה בת חמש, את תחבקי אותה? ברור שכן. אז למה את הילדה שבתוכך את לא מחבקת? למה כשאת נופלת, את מדברת עליה לא יפה?' היום אם נפלתי אני אומרת, 'את בן אדם, זה כי עברת משהו'. ביטחון עצמי תמיד היה לי אבל המשקל היה עננה שהפריעה לי. עכשיו אני במקום שטוב לי. כל רגע שאני לא חיה בהכחשה או בשקר, הוא כבר הניצחון הגדול שלי. זה שאני בריאה".
עד כמה חשפת את אייר למה שאת עוברת?
"אני גלויה בפניה כמו ספר פתוח. היא בעצמה מנהלת אורח חיים בריא. למה שאני עברתי היא לא תיכנס. היא מזל שור. כשהיא מקבלת החלטה, אין שמאלה ואין ימינה. נשים בנות 30 שעוקבות אחריה באינסטגרם כותבות לה שהיא השראה".
יצאת השבוע נגד קים אור אזולאי וטיילור מלכוב. כתבת שעדיף שישמרו לעצמן את חיי המין שלהן והוספת אמוג'י של קיא.
"אני אדם פתוח, ומאמינה בלשתף, אבל כשאת נערה עם מעריצים? את לא יכולה לספר בפרהסיה על חייך בחדרי חדרים. קצת צניעות. פחות רלוונטי אם את שומרת נידה או לא, שזה בכלל של נשים נשואות. אמא שלי תמיד הייתה אומרת לי, 'כסף וסודות מיטה תשמרי לעצמך'".
פורסם לראשונה: 07:42, 22.01.21